BMW osiągnęło kolejny ważny kamień milowy w rozwoju e-mobilności w swoim największym europejskim zakładzie produkcyjnym w Dingolfing. W ostatnich tygodniach w Centrum Kompetencji Produkcyjnych E-Drive uruchomiono drugą linię produkcyjną silników elektrycznych. Rozpoczęto także produkcję akumulatorów wysokiego napięcia dla najnowszej generacji hybryd typu plug-in. Oznacza to, że zakład w Dingolfing ma obecnie możliwości produkcji napędów elektrycznych dla ponad 500 000 pojazdów rocznie.

  • BMW zatrudniło w fabryce w Dingdolfing od 2020 roku 1,5 tys. pracowników
  • BMW chce w Dingdolfing zainwestować do końca 2022 roku 0,5 mld euro
  • Zakład posiada łącznie 14 linii produkcyjnych

BMW rozbudowuje zakład w Dingolfing

Zakład posiada łącznie 14 linii produkcyjnych modułów akumulatorowych i silników elektrycznych. Obecnie trwa budowa nowego budynku produkcyjno-logistycznego, a kosztem kilku milionów euro modernizowany został także duży magazyn wysokiego składowania. Inwestycje BMW w rozbudowę produkcji „komponentów E”, od 2020 do końca 2022 roku sięgną ponad 500 milionów euro.

– Widzimy duże zapotrzebowanie klientów na modele elektryczne BMW na całym świecie. Dlatego też nadal przyspieszamy rozwój e-mobilności i zwiększamy nasze możliwości w ramach globalnej sieci produkcji komponentów do napędów elektrycznych. Dingolfing odgrywa w tym główną rolę dzięki swojemu Centrum Kompetencji Produkcji E-Drive – mówi dr Markus Fallböhmer, szef działu produkcji silników i napędów elektrycznych w BMW Group. 

Fabryka BMW w Dingdolfing

Uruchomienie Centrum Dostaw E-Mobilności

W ciągu najbliższych kilku tygodni działalność rozpocznie nowe centrum zaopatrzenia e-mobilności w sąsiednim Mamming. Zakład Dingolfing będzie zaopatrywany za pośrednictwem tego centrum w takie komponenty, jak obudowy do akumulatorów. W kompleksie o powierzchni prawie 50 000 metrów kwadratowych pracuje już dla BMW około 100 pracowników firmy świadczącej usługi logistyczne.

Podczas budowy budynku szczególny nacisk położono na aspekty związane ze zrównoważonym rozwojem: na przykład na dachach hal zaplanowano instalację fotowoltaiczną o mocy 4,6 MW oraz naturalną infiltrację wód opadowych.

Dalszy rozwój zatrudnienia w Dingolfing

Produkcja elementów elektrycznych w zakładzie w Dingolfing odbywa się pełną parą. Od początku roku liczba pracowników wzrosła o kilkaset osób, do ponad 2300. Rekrutacja jest kontynuowana wewnątrz firmy, ale ostatnio została zintensyfikowana także na zewnętrznym rynku pracy. Poszukiwani są elektrycy do prac konserwacyjnych oraz operatorzy instalacji.

Od początku 2020 roku BMW zatrudniła w zakładzie w Dingolfing ponad 1500 pracowników przy produkcji komponentów do napędów elektrycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię