Daimler AG we wtorek zostanie formalnie przemianowany na Mercedes-Benz Group AG. Dzieje się to prawie rok po ogłoszeniu wydzielenia działu ciężarówek i autobusów do Daimler Truck. Podział firmy, ma zwiększyć wartość spółki.

  • Daimler AG podzieli się 1 lutego ma Mercedes-Benz i Daimler Truck AG
  • Mercedes liczy, że przełoży się to m.in na wzrost wyceny spółki
  • Mercedes musi mierzyć się z Teslą w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych

Daimler zmienia nazwę na Mercedes

Zmiana nazwy jest ostatnią z całego cyklu przetasowań strukturalnych, jakie ma miejsce u producenta samochodów, który rozpoczął swoją działalność jako Daimler-Benz AG w 1926 roku. Marka Mercedes, nazwana na cześć córki przedsiębiorcy samochodowego, została oficjalnie przyjęta przez Daimler AG w 1902 roku.

Mamy realną szansę na podniesienie wyceny – powiedział w piątek dziennikarzom dyrektor generalny Ola Kaellenius, nie podając konkretnej wyceny docelowej dla firmy, która jest obecnie warta prawie 77 miliardów euro.

Centrala Daimler AG w Stuttgarcie              źródło: Daimler
Centrala Daimler AG w Stuttgarcie źródło: Daimler

Podział Daimler AG na Daimler Truck AG – Mercedes-Benz

Akcje Daimler Truck AG, wydzielonego z nowo namaszczonego Mercedes-Benz w grudniu ubiegłego roku. Akcje Mercedes-Benz, są na najwyższych poziomach od 2015 r. W listopadzie 2021 r., w dniu podziału osiągnęły poziom 74,25, ale od tego czasu nieznacznie spadły i wynoszą obecnie 71,15 euro.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+           zdjęcie: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ zdjęcie: Mercedes-Benz

Analitycy twierdzą, że Mercedes walczący o rynek luksusowy, z definicji mały i ograniczony, może się rozwijać tylko w takim stopniu. Reuters pisze, że inwestorzy mogą zacząć postrzegać Mercedesa, tak jak postrzegają Lucid Motors, czy Teslę.

Ale Lucid i Tesla zaczynają od 100 proc. wolumenu aut elektrycznych. W przypadku Mercedesa musisz przekonwertować swój istniejący biznes silników spalinowych na pojazdy elektryczne. To może być ograniczeniem tego, jak daleko może urosnąć spółka – piszą analitycy cytowani przez Reutersa.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+           zdjęcie: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ zdjęcie: Mercedes-Benz

Daniel Schwarz, dyrektor zarządzający Stifel, powiedział Agencji Reutersa, że wyceny pokazują, że niemieckie marki są obecnie w defensywie.

– Wycena Tesli opiera się na założeniu, że Tesla zdobędzie udział w rynku od niemieckich producentów, którzy nie mają porównywalnego potencjału wzrostu przychodów – mówił.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię