Auta elektryczne NIO będą produkowane na Węgrzech. Będzie to pierwszy zagraniczny zakład produkcyjny NIO. Na Węgrzech będą także tworzone stacje wymiany baterii.

Fabryka Nio na Węgrzech

Chińska firma produkująca auta elektryczne —NIO — otworzy na Węgrzech swoją pierwszą fabrykę poza Chinami. Zakład powstanie w Peszcie. Będą w nim produkowane i rozwijane tzw. produkty energetyczne, czyli m.in. stacje wymiany baterii. Budowa zakładu ma związek z chęcią zwiększenia sprzedaży w krajach europejskich, takich jak Niemcy, Szwecja, czy Dania. By móc zrealizować ten cel, Chińczycy chcą przyspieszyć budowę stacji wymiany baterii w Europie.

Chińskie Nio nawiązało współpracę z firmą naftową Shell. Obie firmy mają współpracować przy budowie stacji wymiany baterii na całym świecie. Shell ma także otworzyć swoją europejską sieć ładowania dla użytkowników samochodów Nio.

Auta elektryczne Nio w Europie

Auta elektryczne Nio pojawiły się w Norwegii już w 2021 roku. Chińska firma zadebiutowała tam wraz ze swoim flagowym modelem SUV-a ES8. Nio otworzyło też swój salon w Oslo.

Nio chce także otworzyć 4 000 stacji wymiany na całym świecie, z czego 1000 powstanie w samych Chinach.

Węgry są atrakcyjne dla chińskich firm. W grudniu 2021 inny chiński producent aut elektrycznych — BYD — zapowiedział, że wprowadza na rynek węgierski gamę elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych – Furgonetkę ETP3 i ciężarówkę ETM6. ETP3 to mały van wywodzący się wprost z samochodu osobowego. ETP3 o długości 4,46 m ma masę własną 1,7 tony i ładowność 720 kilogramów. Zasięg elektrycznej furgonetki, wyposażonej w baterię NMC 50,3 kWh ma wynieść 269 km w cyklu mieszanym WLTP. Z kolei mieście auto może przejechać do 310 km.

mochodu może być ładowany mocą do 40 kW przez połączenie CCS – pełne naładowanie do 100 procent powinno zająć 1,5 godziny. Przy użyciu ładowarki AC, czas ładowania wynosi 7,5 godziny.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię