Hyundai uruchomił Hyundai Motor Manufacturing Indonesia. Jest to pierwsza fabryka Hyundaia w Azji Południowo-Wschodniej. Jest ona położona w odległości 40 kilometrów na wschód od stolicy Dżakarty.

  • Hyundai uruchamia fabrykę w Indonezji
  • Hyundai będzie pierwotne produkował 150 000 samochodów rocznie
  • W Indonezji we współpracy z LG Hyundai buduje także fabrykę akumulatorów

Hyundai uruchamia fabrykę w Indonezji

Hyundaia podpisał wcześniej memorandum z rządem Indonezji w sprawie budowy zakładu produkcyjnego, który stanie się centrum produkcyjnym Hyundaia na rynki Azji Południowo-Wschodniej.

W uroczystości otwarcia udział wziął udział prezydent Republiki Indonezji Joko Widodo oraz wielu innych oficjeli Indonezyjskiego rządu.

Fabryka Hyundaia w Indonezji
Fabryka Hyundaia w Indonezji

Nowa fabryka Hyundaia – zdolności produkcyjne

W grudniu ubiegłego roku Hyundai zakończył budowę fabryki. Początkowa zdolność produkcyjna to 150 000 sztuk. Hyundai planuje zainwestować w fabrykę około 1,55 mld dol., a moce produkcyjne mają wzrosnąć do 250 000 sztuk.

Hyundai Motor Manufacturing Indonesia wykorzystuje technologie przyjazne dla środowiska, takie jak panele słoneczne, które mogą zaspokoić część potrzeb elektrycznych zakładu. Ponadto Hyundai planuje używać w procesie lakierowania pojazdów przyjaznych dla środowiska farb na bazie wody.

Otwieramy i uruchamiamy fabrykę Hyundai Motor Manufacturing Indonesia, w której zjechał już pierwszy samochód elektryczny IONIQ 5 wyprodukowany w Indonezji. Mam nadzieję, że IONIQ 5 firmy Hyundai stanie się ważnym kamieniem milowym w rozwoju ekosystemu pojazdów elektrycznych w Indonezji i jeszcze bardziej przyśpieszy rozwój ekosystemu samochodów elektrycznych – powiedział Joko Widodo, prezydent Republiki Indonezji.

Fabryka Hyundaia w Indonezji
Fabryka Hyundaia w Indonezji

Hyundai i Indonezja idą w kierunku samochodów elektrycznych

Rząd Indonezji inicjuje ekspansję pojazdów elektrycznych za pomocą takich środków, jak choćby elektryfikacja do 2030 roku 130 000 pojazdów rządowych w pojazdy elektryczne. Hyundai jest zaangażowany we wspieranie tej wizji w celu zbudowania solidnego ekosystemu pojazdów elektrycznych.

Nowa fabryka Hyundaia będzie produkować nie tylko strategiczne dla regionu modele, takie jak SUV CRETA, ale także modele elektryczne, takie jak IONIQ 5.

IONIQ 5 to pierwszy dedykowany model elektryczny Hyundai produkowany w Azji Południowo-Wschodniej. Wprowadzenie IONIQ 5 wzmocni pozycję Hyundaia jako pioniera pojazdów elektrycznych na rynku indonezyjskim.

Hyundai będzie opierać się na pozytywnym trendzie sprzedaży pojazdów elektrycznych w Indonezji, osiągniętym przez IONIQ Electric i KONA Electric, które stanowiły 87,3 procent całkowitej sprzedaży pojazdów elektrycznych w Indonezji w 2021 roku.

Fabryka Hyundaia w Indonezji
Fabryka Hyundaia w Indonezji

Nowa fabryka akumulatorów

Firma współpracuje również z LG Energy Solutions przy budowie fabryki ogniw akumulatorowych w Karawang w Indonezji, której ukończenie ma nastąpić w pierwszej połowie 2023 roku, a rozpoczęcie produkcji w 2024 roku.

Indonezja jest kluczowym ośrodkiem przyszłej strategii mobilności Hyundaia. Plan ten odegra kluczową rolę w przemyśle motoryzacyjnym, a szczególnie w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Hyundai ponadto będzie w dalszym ciągu przyczyniał się do tworzenia ekosystemu pojazdów elektrycznych w Indonezji poprzez fabrykę ogniw akumulatorowych, która jest obecnie w budowie. Pomoże to dodatkowo wesprzeć Indonezję w odgrywaniu ważnej roli w światowym krajobrazie. Mamy nadzieję, że przyszłe technologie Hyundaia będą podstawą większej współpracy z Indonezją – powiedział Chung, prezes wykonawczy Hyundai Motor Group.

Fabryka Hyundaia w Indonezji
Fabryka Hyundaia w Indonezji

Hyundai w Indonezji

Hyundai posiada 100 dealerów zlokalizowanych w 40 miastach w całej Indonezji, od Sumatry po Papuę. Koreańską firma dąży do opracowania modeli strategicznych dostosowanych do potrzeb lokalnych rynków. Ponadto Hyundai pracuje nad rozwojem wraz ze swoimi lokalnymi partnerami w Indonezji, organizując szkolenia mające na celu wymianę wiedzy i technologii.

Hyundai chce również przyjąć podejście zorientowane na klienta w zakresie produkcji i sprzedaży. Pojazdy będą oferowane na zamówienie, co pozwoli klientom na wybór specyfikacji produktów podczas ich zamawiania i obniży koszty zapasów.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię