Koniec silników spalinowych w BMW w Monachium. W historycznym zakładzie niemieckiej marki w Monachium zakończono ich produkcję, po blisko 60 latach. Ma to stworzyć miejsce dla samochodów elektrycznych.
Koniec silników spalinowych w BMW w Monachium
Fabryka BMW w stolicy Bawarii pożegnała się z silnikami spalinowymi. W listopadzie mury zakładu opuściła ostatnia spalinowa jednostka. BMW będzie teraz polegać na produkcji silników spalinowych w austriackim zakładzie w Steyr oraz w Hams Hall w Wielkiej Brytanii. Koniec silników spalinowych w BMW zapowiedziano już w listopadzie 2020 roku.
Ostatnim silnikiem, który opuścił fabrykę w Monachium była ośmiocylindrowa jednostka. Monachium po 60 latach żegna się zatem ze spalinowymi jednostkami, przygotowując się na erę elektromobilności. Silniki produkowane w Monachium trafiały nie tylko do samochodów marki BMW, ale także i Rolls-Royce.
BMW w Monachium idzie w kierunku aut elektrycznych
Bawarski portal BR24 donosi, że zakład w Monachium będzie teraz przechodził cały cykl prac przygotowawczych w kierunku zwiększenia produkcji aut elektrycznych. Do tej pory ok. 1200 osób miało zatrudnienie przy produkcji silników spalinowych. BMW podkreśla, że wszystkie te osoby przeszkolono i znajdą zatrudnienie w innych obszarach zakładu. Na terenie, gdzie wcześniej stała hala do produkcji silników spalinowych, ma powstać teraz hala montażowa nowych modeli. Jej dostosowanie będzie kosztować ok. 400 milionów euro.
Dziennikarze podkreślają, że BMW inwestuje także w innych częściach Bawarii. W Wackersdorf w Górnym Palatynacie, niemiecki producent zbuduje specjalne centrum testowania akumulatorów. Tam testowane mają być akumulatory wysokiego napięcia, a także inne elementy układu napędowego. BMW chce także w Bawarii zbudować fabrykę akumulatorów do samochodów elektrycznych. Mieszkańcy gmin Straßkirchen i Irlbach wyrazili już we wrześniu 2023 roku zgodę na jego wybudowanie.
Produkcja elektrycznych BMW w Monachium
Do tej pory w Monachium produkowany jest elektryczny model BMW i4. Jego produkcja ruszyła jesienią 2021 roku. Tymczasem od 2026 roku, monachijską fabrykę mają opuszczać samochody tzw. Neue Klasse. Warto dodać, że inne samochody elektryczne bawarskiej marki, takie jak iX, i7, a także i5 są budowane w zakładzie w Dingolfing. W Regensburgu powstają z kolej elektryczne SUV-y, takie jak iX1 oraz iX2.
BMW rusza z produkcją Mini Countryman w Niemczech
10 listopada podczas specjalnego wydarzenia w hali montażowej BMW świętowało rozpoczęcie produkcji Mini Countryman w Lipsku. Produkcja największego jak dotąd modelu Mini stanowi ważny krok dla przyszłość fabryki BMW w Lipsku. Niemiecka firma zainwestowała w Saksonii od 2018 roku ponad 700 milionów euro. Dzięki temu zwiększono moce produkcyjne co umożliwiło produkcję Mini Countryman. Zupełnie nowa, trzecia generacja samochodu będzie dostępna również z napędem w pełni elektrycznym.