Zelektryfikowane Toyoty sprzedają się coraz lepiej. Mimo coraz mocniejszego trendu stanowią one zaledwie 5,8 procent całkowitej sprzedaży tego typu aut. Łącznie w pierwszym półroczu na świecie sprzedano 99 928 hybryd plug-in i aut elektrycznych.
Rekordy zelektryfikowanych Toyot
Zelektryfikowane Toyoty mają się coraz lepiej. W pierwszym półroczu 2023 roku Toyota Motor Corporation dostarczyła klientom 53 757 egzemplarze hybryd typu plug-in. Aut elektrycznych w tym okresie dostarczono 46 171, zatem na tle zwykłych samochodów hybrydowych wynik ten wypada bardzo blado.
Japoński koncern chwali się, rekordem w zakresie dostaw samochodów niskoemisyjnych. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sięgnęły one poziomu 1 710 298 samochodów Toyoty, a także Lexusa. Jest to wzrost aż o 23,2 proc. w ujęciu rocznym. Warto tutaj podkreślić, że auta z wtyczką to w zasadzie margines. Z liczby sprzedanych 1 597 980 egzemplarzy zelektryfikowanych Toyot, to zwykłe hybrydy. W pierwszym półroczu sprzedano 2353 samochody wodorowe.
Japonia i Azja kluczowymi rynkami dla zelektryfikowanych Toyot
Producent podkreśla, że największym rynkiem dla aut zelektryfikowanych w pierwszym półroczu była Japonia. Sprzedano tam 479 024 tego typu aut, co stanowi wzrost na poziomie 70,2 procent. Za Japonią podąża cała Azja, ze szczególnym uwzględnieniem Chin, gdzie sprzedano 393 938 egzemplarzy (wzrost o 21,2 proc.). Ostatnie miejsce na podium zajmuje Europa. Auta zelektryfikowane sięgnęły na Starym Kontynencie liczby 392 236 sztuk. Tutaj sprzedaż zelektryfikowanych aut wzrosła o 8,1 proc.
Łącznie w czasie pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku japoński producent sprzedał 5 419 841 aut na całym świecie, takich marek jak Toyota, Lexus oraz Daihatsu, a także Hino. Jest to wzrost na poziomie 5,5 proc. w ujęciu rocznym i drugie najlepsze półrocze w historii marki pod względem sprzedaży.
Produkcja Toyoty rośnie
Toyota Motor odbudowała także swoje moce produkcyjne, które w ubiegłym roku było nękane przez przestoje powodowane pandemią COVID-19 oraz brakiem komponentów. W pierwszym półroczu 2023 roku firma wyprodukowała w zakładach na całym świecie 5 627 437 samochodów. Jest to rekord i wzrost o aż 10,3 proc. rdr. W przypadku marek Lexus, a także Toyota produkcja sięgnęła poziomu 4 893 771 pojazdów (wzrost o 12,1 proc.).
W samej Japonii powstało 1 642 663 samochody, co jest wzrostem na poziomie 29,2 proc. Pod względem produkcji, drugim największym miejscem jest Azja. Tam fabryki opuściło łącznie 1 578 765 aut (wzrost o 2,8 proc.). Zakłady zlokalizowane w USA opuściło 998 214 aut (wzrost na poziomie 8,8 proc.), zaś europejskie fabryki 399 082 auta (wzrost na poziomie 0,2 proc.).
Toyota w Polsce w pierwszym półroczu 2023 roku
Toyota nad Wisłą miała za sobą bardzo dobry czas. W czasie pierwszych siedmiu miesięcy 2023 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 49 890 aut. Jest to wzrost na poziomie 14 proc. Udział japońskiej marki w Polskim rynku wzrósł do 18,1 proc. W lipcu 2023 roku salony Toyoty opuściło 6066 samochodów osobowych (wzrost o 3 proc.).
Co czwarta Toyota to Corolla
Najpopularniejszym modelem japońskiej marki była Toyota Corolla. Dotychczas z salonów wyjechało 12 441 egzemplarzy tego modelu. Większość z nich, bo aż 10 793 egzemplarze, zostało zakupionych przez firmy. Drugie miejsce za Corollą zajmuje Toyota Yaris. Sprzedaż tego modelu sięgnęła 9351 egzemplarzy.