Samochody elektryczne na świecie stanowiły w 2021 roku już 6 proc. globalnej sprzedaży. Co piąty sprzedany samochód elektryczny to Tesla. W 2020 roku odsetek aut elektrycznych stanowił 3,1 proc.
- Sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie wyniosła 4 mln samochodów
- Stanowi to 6 proc. globalnej sprzedaży samochodów
- 21 proc. globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych stanowi Tesla
Samochody elektryczne na świecie – ich liczba się podwoiła w 2021 roku
W ciągu ostatniej dekady branża motoryzacyjna przechodziła poważną zmianę w kierunku pojazdów elektrycznych, a Chiny znajdują się w centrum tej zmiany. Jato Dynamics, firma analityczna zajmująca się śledzeniem globalnego rynku sprzedaży pojazdów, w swoim raporcie ujawnia gwałtowny wzrost popularności pojazdów elektrycznych. Chiny odpowiadały za mniej więcej połowę wszystkich światowych zakupów elektryków w ubiegłym roku.
W 2021 r. sprzedano łącznie 4 mln samochodów elektrycznych w porównaniu z 2 010 000 sprzedanymi dwa lata wcześniej. W 2020 roku sprzedano 1,4 mln samochodów elektrycznych. Wzrost sprzedaży odnotowano w Europie i w Ameryce Północnej.
Sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła na tle kryzysu w branży wywołanego brakiem chipów.
Tesla królem samochodów elektrycznych
Jato pisze, że udział Tesli w globalnej sprzedaży stanowił 21 proc. Ponieważ Model 3 jest jednym z najbardziej udanych pojazdów Tesli, nie jest zaskoczeniem, że firma chce kontynuować ten trend także w przypadku innych modeli. Pojawienie się Modelu 3 w 2018 i 2019 r. w Chinach i w Europie pozwoliło utrzymać firmie Muska pozycję światowego lidera w segmencie pojazdów elektrycznych.
Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA
Organizacja twierdzi, że dzięki imponującemu rozwojowi Tesli, inni producenci z Europy i USA mieli większą szansę zdobycia swojego przyczółka na rynku. W rozwoju elektromobilności istotne jest także zwiększenie świadomość obywateli Chin na temat pojazdów elektrycznych, którzy lokalnie poszukują tego typu samochodów, a Chiny są największym rynkiem na świecie.
Rynek samochodów elektrycznych w Ameryce rozwija się powoli, ponieważ Amerykanie nadal poszukują dużych SUV-ów i pickupów napędzanych silnikami spalinowymi.
Jato twierdzi, że rosnące ceny paliw i popularne marki samochodów elektrycznych, takie jak Tesla, „wspierają” zwrot w kierunku samochodów zasilanych prądem.