Portal InsideEVs pisze, że szef BMW, Oliver Zipse już po raz drugi w tym roku publicznie wyraził opinię na temat amerykańskiej Tesli. Szef BMW mówi, że BMW od Tesli odróżnia się jakością i niezawodnością.
- Szef BMW w rozmowie z Handelsblatt mówi, że Tesla nie do końca jest producentem aut premium
- Szef BMW Oliver Zipse mówi, że to BMW oferuje klientom jakość i komfort
- Tesla sprzedała w jeden kwartał tyle samochodów elektrycznych, co BMW zelektryfikowanych ciągu trzech kwartałów
Szef BMW o Tesli
Portal przypomina, że w lutym tego roku szef BMW podawał w wątpliwość zdolność Tesli do utrzymania się na pozycji lidera pojazdów elektrycznych. Jednak od tego czasu, popyt na Teslę nadal rośnie, a we wrześniu Model 3 stał się najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie.
Teraz Zipse po raz kolejny odniósł się do tematu Tesli, wskazując, że jakość i niezawodność to atrybuty, które odróżniają BMW od amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych.
– Tesla nie należy do segmentu premium. Sprzedaż rośnie bardzo silnie, poprzez obniżki cen. To, czym się różnimy od Tesli, to nasz standard jakości i niezawodności. Mamy inne aspiracje dotyczące zadowolenia klienta – mówił dyrektor generalny BMW Oliver Zipse na konferencji zorganizowanej przez gazetę Handelsblatt.
Tesla na fali
Portal InsideEVs pisze, że dyskusyjnym tematem jest to, czy Tesla jest marką premium, czy też nie, ale podkreśla, że oświadczenie Zipse zawierało nieścisłości co do wspomnianych obniżek cen Tesli.
Portal przypomina, że Tesla w ostatnich miesiącach stale podnosiła ceny wszystkich swoich pojazdów. Nawet Hertz nie otrzymał żadnej zniżki przy zamówieniu na 100 000 sedanów Model 3.
W swoim oświadczeniu Oliver Zipse wydaje się utożsamiać niezawodność i jakość wykonania z satysfakcją klienta. InsideEVs wskazuje, że o ile można zarzucić Tesli, że pozostaje w tyle za uznanymi producentami samochodów premium, jeśli chodzi o jakość wykonania, to Tesla może pochwalić się niezawodnością i osiąga w tym zakresie bardzo dobre wyniki pod względem poziomu zadowolenia klientów.
Consumer Reports plasuje Teslę na pierwszym miejscu, w badaniu satysfakcji klientów, podczas gdy American Customer Satisfaction Index umieszcza producenta samochodów elektrycznych tuż za Lexusem i BMW, z 80 punktami — tylko o 1 punkt poniżej Lexusa i BMW.
BMW poszerzyło ostatnio swoją gamę pojazdów elektrycznych, prezentując sedany i4 i SUVa iX, które konkurują odpowiednio z Teslą Model 3 i Model X.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku BMW sprzedało ponad 230 000 pojazdów hybrydowych typu plug-in i całkowicie elektrycznych, podczas gdy Tesla sprzedała 241 300 pojazdów elektrycznych, tylko w trzecim kwartale.