Tesla ma problemy ze swoją gigafabryką w Berlinie. Automotive News Europę pisze, że wyniki dotychczasowych testów nie są zadowalające dla firmy Elona Muska.

  • Tesla przedłuża testy przedprodukcyjne
  • Gigagactory miała produkować przed końcem 2021 roku
  • Fabryka Tesli pod Berlinem będzie miała wszystkie zezwolenia na początku 2022 roku

Tesla ma opóźnienia z gigafactory

Tesla otrzymała pozwolenie na rozszerzenie testów przedprodukcyjnych w swojej nowej fabryce pod Berlinem, mimo że zakład nie otrzymał jeszcze ostatecznej zgody. Automotive News pisze, że niemieckie ministerstwo środowiska landu Bradenburg w rozmowie z niemiecką agencją prasową DPA powiedziało, że dopuszczenie udzielone w październiku na testy funkcjonalne 250 pojazdów zostało przedłużone.

Fabryka Tesli - zdjęcie
Fabryka Tesli w Nevadzie już działa. W Niemczech Tesla ma jeszcze problemy. zdjęcie: Tesla

Tesla powiedziała władzom, że wyniki dotychczasowych testów nie są dla niej satysfakcjonujące. W związku z tym urząd ds. ochrony środowiska kraju związkowego Brandenburgii zaakceptował wniosek o dodatkowe testy funkcjonalne z maksymalnie 2000 dodatkowymi nadwoziami w kolorze białym. Pierwszy napisał o tym berliński dziennik Tagesspiegel.

Gigafactory Tesli miała produkować już w 2021 roku

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, miał nadzieję, że produkcja ruszy w lipcu 2021 r. Inwestycja budowlana została rozszerzona m.in. fabrykę akumulatorów, co przedłużyło proces jej zatwierdzania. Według ministerstwa środowiska Brandenburgii, przegląd inwestycji jest na końcowym etapie.

Fabryka Tesli we Freemont
Tesla jest oskarżana za to, że nie przeciwdziałała molestowaniu seksualnemu w pracy zdjęcie: Tesla

W kwietniu 2021 roku producent poinformował, że produkcja jest na dobrej drodze do ruszenia jeszcze do końca 2021 roku.

Grupy ekologów wyraziły obawy dotyczące wpływu fabryki na lokalną przyrodę i zaopatrzenie regionu w wodę pitną.

Rząd landu Brandenburgii poinformował pod koniec grudnia, że ​​Tesla przedłożyła wszystkie dokumenty niezbędne do ostatecznego procesu zatwierdzania inwestycji. Premier Brandenburgii Dietmar Woidke powiedział, że decyzja może zapaść na początku tego roku.

Fabryka Tesli w Nevadzie
Tesla powołała radę zakładową w fabryce pod Berlinem. Związki zawodowe uważają, że w sposób niewłaściwy zdjęcie: Tesla

Tesla poinformowała, że ​​po zakończeniu wszystkich formalności i odebraniu inwestycji, w fabryce można będzie rocznie wyprodukować do 500 000 średnich SUV-ów Model Y. Modele Y sprzedawane obecnie w Europie są dziś importowane z Szanghaju.

Tesla i problem ze związkami zawodowymi

Ponieważ Tesla czeka na ostateczne zatwierdzenie, niemiecki związek metalowców IG Metall otworzył biuro w pobliżu fabryki, aby zatrudnić jak najwięcej pracowników. Związek twierdzi, że producent samochodów płaci o 20 procent mniej, niż niemieccy rywale Muska.

Musk doświadczył już niemieckiej potęgi związkowej. Kiedy Tesla kupiła niemieckiego dostawcę części samochodowych Grohmann Automation w 2017 r. Jak pisze Reuters, amerykańska firma ustaliła płace na poziomie 30 proc. niższym, niż średnia, odmawiając wyrównania płac, co było ustalone w uzgodnieniach zbiorowych.

Tesla nie chce dotacji

Pod koniec listopada Tesla poinformowała, że wycofała wniosek o pomoc państwa dla planowanej fabryki akumulatorów pod Berlinem. Dyrektor generalny Tesli Elon Musk oświadczył, że producent pojazdów elektrycznych sprzeciwia się wszelkim dotacjom.

W styczniu Unia Europejska zatwierdziła plan, który obejmował udzielenie państwowej pomocy dla Tesli, BMW i innych producentów. Środki miały służyć wsparciu produkcji baterii do pojazdów elektrycznych i pomoc w zmniejszeniu importu branży akumulatorów z Chin.

Oczekiwano, że w ramach planu Tesla otrzyma 1,14 mld euro unijnego dofinansowania, a ostateczna decyzja miała zapaść do końca roku.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię