Tesla w Chinach najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym. W Państwie Środka rośnie liczba aut niskoemisyjnych. We wrześniu sprzedano około 357 000 nowych pojazdów. Samochody akumulatorowe, hybrydy plug-in i pojazdy na ogniwa paliwowe stanowiły łącznie 17,3 proc udziału w rynku. Najsilniejszą marką pozostaje BYD, ale jeśli chodzi o sprzedaż elektryków – rządzi Tesla.

  • Tesla w Chinach we wrześniu sprzedała najwięcej elektryków spośród wszystkich producentów
  • Tesla sprzedała we wrześniu w Chinach 56 tys. elektryków
  • Rynek aut elektrycznych w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku urósł o ponad 2 mln zarejestrowanych samochodów

Samochody elektryczne w Chinach

We wrześniu w Chinach sprzedano łącznie 2,06 mln pojazdów, z czego 357 000 było wyposażonych w (częściowo) elektryczny napęd. Mimo rosnącej liczby elektryków rynek odnotował spadek o 19,6 procent w porównaniu do września 2020 r.

Spośród 357 000 tysięcy samochodów niskoemisyjnych, 341 tys. stanowiły auta osobowe, a 16 tys. pojazdy użytkowe. Wśród samochodów osobowych zdecydowanie większy udział miały samochody z napędem elektrycznym (281 000 sztuk) w porównaniu z hybrydami plug-in, których było 61 000 sztuk. Poza autami typu BEV i PHEV sprzedano także 173 pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi.

Tesla w Chinach numerem jeden

Od początku roku do końca września 2021 roku sprzedano 2,157 mln nowych pojazdów niskoemisyjnych, co stanowi wzrost o 185,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Jeśli chodzi o marki, wrześniowe statystyki wskazują, że BYD nadal prowadzi, a producent sprzedaje 70 022 samochodów osobowych niskoemisyjnych. Jeśli jednak spojrzymy tylko na samochody z napędem akumulatorowym, tendencja jest już inna. Rządzi Tesla. BYD sprzedało 36 606 pojazdów typu bateryjnych i 33 716 hybryd pług-in. Amerykańska marka zdołała we wrześniu sprzedać 56 006 pojazdów wyprodukowanych w Chinach i jak wiadomo, są to wyłącznie samochody z napędem akumulatorowym. W przeciwieństwie do innych miesięcy tym razem większość wyprodukowanych w Chinach Tesli pozostała w kraju: tylko 3853 pojazdów zostało wyeksportowanych (-87,7 procent w porównaniu z sierpniem), ale sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła o 304,8 procent w porównaniu z sierpniem do 52 153 jednostki, z czego 33 033 to modele Y.

Tesla w Chinach – chwilowy wzrost, czy stała tendencja?

Statystyki odnośnie do Tesli należy oceniać w dłuższym okresie, ponieważ producent w razie potrzeby dostosowuje liczbę eksportowanych pojazdów z miesiąca na miesiąc. Tesla wskazała, że do końca września w Szanghaju zbudowano łącznie już 300 000 modelu 3 i Y, z czego około 100 000 zostało wyeksportowanych, a 200 000 pojazdów sprzedano w Chinach.

Samochody elektryczne w Chinach – rośnie ich popularność

W statystykach samochodów niskoemisyjnych za BYD i Teslą plasują się SAIC-GM-Wuling z 38 850 jautami, przed SAIC Motor PV z 21 552 pojazdami, GAC Aion (13 572 sztuki) i Great Wall Motor z 12 770 nowymi pojazdami energetycznymi.

W gronie firm, których wrześniową sprzedaż przekroczyła 10 000 sprzedanych pojazdów, znalazły się dwa start-upy z sektora e-mobility, Nio i Xpeng. Nio udało się sprzedać 10 628 sztuk, o 125 proc. więcej niż we wrześniu 2020 r. W III kwartale Nio sprzedał łącznie 24 439 aut, co stanowi 100-procentowy wzrost w porównaniu z III kwartałem 2020 r.

Najlepiej sprzedającym się modelem we wrześniu był ES6 z 5260 egzemplarzami, wyprzedzając elektrycznego SUV-a coupe – EC6 z 3390. Od momentu powstania do września 2021 roku, w sumie Nio dostarczyło 142 036 elektrycznych SUV-ów.

Tuż za Nio znalazł się Xpeng z 10 412 sprzedanymi we wrześniu autami. Najlepiej sprzedającym się Xpeng był sedan P7 z 7512 egzemplarzami, podczas gdy na drogi trafiło 2656 modeli G3 i G3i.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię