Volkswagen zbadał wrażenia polskich klientów samochodów z rodziny ID. w zakresie zadowolenia z zastosowanej w samochodach technologii. Z badania wynika, że kierowcy doceniają takie rozwiązania jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment.

  • Volkswagen i InsightOut Lab zbadali zadowolenie kierowców elektrycznych Volkswagenów z zastosowanej w samochodach technologii
  • Najbardziej cenioną technologią są reflektory IQ.Light
  • Na drugim miejscu znalazł się system Travel Assist

Technologie w cenie

Według ekspertów z firmy consultingowej McKinsey, całkowita wartość wygenerowana przez szeroko pojęte użycie usług „connected-car” osiągnie 550 mld dolarów w 2030 r., przy szacowanych 64 mld dolarów w 2020 r. Sam rynek systemów wsparcia kierowców, według Research and Markets, będzie wart 5,3 mld dolarów w 2027 r. Volkswagen podkreśla, że jednym z kluczowych aspektów jego strategii, jest upowszechnianie zaawansowanych technologii, które nie są gadżetami, ale realnie usprawniają korzystanie z auta i poprawiają bezpieczeństwo. Marka we współpracy z InsightOut Lab zbadała zadowolenie polskich użytkowników modeli ID. z technologii dostępnych w tych samochodach.

Raport Yole Développement ocenia, że w 2021 r. już 5 mln samochodów na świecie miało wmontowany system ADB, a w 2027 r. takich pojazdów może być nawet 30 mln, co oznacza, że najwyższa technologia nie jest już domeną samochodów klasy premium.

Kierowcy najbardziej cenią reflektory stosowane w Volkswagenach.ID

Badanie przeprowadzone wśród polskich właścicieli w pełni elektrycznych samochodów Volkswagen ID. dotyczyło trzech technologii zastosowanych w tej serii modelów: infotainment (multimedialny system inforozrywki), travel assist (asystent prowadzenia pojazdu), oraz IQ. Light (interaktywny system świateł). Uczestnicy zostali poproszeni o oceny w skali 1-10, gdzie 10 oznacza najwyższą satysfakcję z danej funkcji. Wyniki ankiety pokazały, że średnio grupa właścicieli Volkswagen ID. najwyżej doceniła reflektory IQ. Light, które uzyskały 8,4 pkt. Za nim uplasowały się systemy Travel Assist (7,6 pkt) i Infotainment (7 pkt).

Szczególnie warto przyjrzeć się odpowiedziom osób, które tygodniowo pokonują najwięcej kilometrów (ponad 400), a więc najwięcej czasu spędziły w swoim Volkswagenie ID. Okazuje się, że te osoby są bardziej zadowolone z systemu świateł IQ. Light niż średnio cała grupa badanych (9 pkt na 10 możliwych). Mniej więcej taki sam poziom satysfakcji odnotowano w przypadku usługi Travel Assist (7,63 pkt), a nieco niższy z systemu inforozrywki (6,68 pkt). Kierowcy pokonujący najkrótsze dystanse tygodniowo (do 100 km) są na ogół najbardziej zadowoleni, ale ich opinia jest nieco mniej miarodajna.

Co polscy klienci samochodów Volkswagen z rodziny ID. sądzą o technologii zastosowanej w autach?
Co polscy klienci samochodów Volkswagen z rodziny ID. sądzą o technologii zastosowanej w autach?

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię