Historyczny zakład Volkswagena w Wolfsburgu stoi w obliczu przestoju produkcyjnego, który ma mieć miejsce w styczniu. Powodem problemu są zakłócenia w łańcuchu dostaw. Przestój może trwać nawet 2,5 tygodnia. 

  • Volkswagen będzie musiał zmierzyć się z przestojem produkcji w styczniu
  • Powodem problemów są zakłócenia w dostawach
  • Volkswagen chce zainwestować 460 mln euro w transformację fabryki w kierunku elektromobilności

Produkcja Volkswagena w Wolfsburgu — będzie przestój w styczniu

Reuters pisze, że Volkswagen będzie miał problemy z utrzymaniem produkcji w Wolfsburgu w styczniu. Niemiecka firma planuje zmniejszyć liczbę zmian, a rzecznik firmy podkreśla, że zatrzymanie pracy odbije się negatywnie na produkcji Golfa dla linii montażowej nr 3. Problemy mają trwać od 9 do 27 stycznia. Przestój odbije się także negatywnie na przyległych obszarach takich jak np. lakiernia.

Powodem zakłóceń jest pandemia COVID-19 w Chinach oraz wojna w Ukrainie. Reuters podaje, że już wcześniej szef marki Volkswagen Thomas Schaefer powiedział, że w Wolfsburgu buduje się znacznie poniżej 400 tys. samochodów rocznie, czyli mniej niż wynosi połowa możliwości produkcyjnych zakładu.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu
Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu
Produkcja Volkswagena Golfa w Wolfsburgu
Produkcja Volkswagena Golfa w Wolfsburgu
Produkcja Volkswagena Golfa w Wolfsburgu
Produkcja Volkswagena Golfa w Wolfsburgu

Volkswagen przyspiesza prace nad transformacją fabryki w Wolfsburgu

Tymczasem Volkswagen przyspiesza transformację fabryki w Wolfsburgu. Do początku 2025 roku marka dokona wstępnej inwestycji o wartości około 460 milionów euro. Informację podał prezes zarządu Thomas Schäfer podczas spotkania ze związkowcami w Wolfsburgu. 

Inwestycja jest przeznaczona przede wszystkim na przygotowania do produkcji nowego modelu auta elektrycznego ID.3. Kompaktowy samochód elektryczny będzie zjeżdżał z linii montażowej w Wolfsburgu już od 2023 roku – początkowo w produkcji częściowej, a od 2024 roku na pełną skalę. Rozbudowa zakładu ma się zakończyć do końca 2025 roku. 

Obecnie przygotowywane są programy szkoleń dla pracowników. Po uruchomieniu produkcji ID.3 kolejnym całkowicie elektrycznym modelem będzie nowy SUV. Podstawą nowego modelu jest modułowy system napędu elektrycznego (MEB). Platforma e-samochodów Volkswagena ma przejść dalszy rozwój jako MEB+, dzięki czemu stanie się jeszcze bardziej wydajna.

Później Volkswagen przejdzie do kolejnego filara zakładu w Wolfsburgu – projektu pojazdu Trinity. Będzie on bazował na przyszłej Scalable Systems Platform (SSP), która będzie obejmować cały koncern. Najpóźniej do końca 2033 roku marka Volkswagen będzie budować samochody elektryczne wyłącznie w Wolfsburgu – podobnie jak we wszystkich swoich pozostałych fabrykach w Europie.

Produkcja samochodów Volkswagena w Wolfsburgu
Produkcja samochodów Volkswagena w Wolfsburgu
Produkcja samochodów Volkswagena w Wolfsburgu
Produkcja samochodów Volkswagena w Wolfsburgu

Modele elektrycznych aut produkowane w Wolfsburgu

Pierwszy krok w kierunku elektrycznej przyszłości fabryki wiąże się z ponownym wyposażeniem zakładu w sprzęt potrzebny do produkcji modelu ID.3. Będzie to pierwszy całkowicie elektryczny samochód oparty na MEB, który będzie produkowany w Wolfsburgu. Platforma MEB+ umożliwi szybsze ładowanie i jeszcze większe zasięgi. Volkswagen planuje wykorzystać w systemie zunifikowane ogniwo produkowane we własnej fabryce ogniw w Salzgitter (początek produkcji w 2025 roku).

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu
Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu
Produkcja samochodów Volkswagena w Wolfsburgu

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię