Zwolnienia w Lucid. Amerykański producent ogłosił plan restrukturyzacji. Lucid Motors chce optymalizować procesy w swojej firmie, a także zwiększyć stabilność biznesu w obliczu malejącego popytu na auta elektryczne.
Lucid zwalnia pracowników
Zwolnienia w Lucid zakomunikowano w wiadomości e-mail skierowanej od szefa firmy – Petera Rawlinsona – do pracowników. Zapowiedział on redukcję zatrudnienia o około 400 osób. Stanowi to 6 proc. całkowitej siły roboczej firmy. Zwolnienia potrwają do końca trzeciego kwartału, a na odprawy, a także inne świadczenia firma wyda od 21 do 25 mln dolarów.
Problemy na rynku aut elektrycznych
Lucid reaguje w ten sposób na ochłodzenie popytu na rynku aut elektrycznych. Podobne działania podjęli wcześniej inni amerykańscy konkurencji, jak Tesla i Rivian. Amerykańska firma podejmuje działania w dobrym dla siebie czasie. W pierwszym kwartale 2024 roku Lucid dostarczył 1 967 samochodów, co było wzrostem o 39,9 proc. rdr. Dla porównania Tesla sprzedała w tym czasie 386 810 samochodów.
Czas na rozwój oferty
Oferta Lucid Motors wciąż pozostaje dosyć uboga. Firma sprzedaje jedynie jeden model samochodu i jest to sedan Lucid Air. Producent w planach ma także wprowadzenie elektrycznego SUV-a Lucid Gravity. Pojawi się on na rynku pod koniec 2024 roku. Lucid wiąże z tym modelem spore nadzieje. Szef firmy podkreślał, że będzie on dedykowany sześciokrotnie większemu rynkowi, niż ten, do którego firma miała dostęp jeszce w 2023 roku. Mimo problemów Lucid trzyma się swojego harmonogramu dotyczącego produkcji, a w 2026 roku planuje wprowadzić na rynek samochód średniej wielkości. Jego cena ma sięgać ok. 48 000 dolarów.
Lucid w 2023 roku
W ubiegłym roku Lucid sprzedał 6 001 swoich samochodów elektrycznych. W tym czasie wyprodukował 8 428 pojazdów. Prognoza produkcji na 2024 rok zakłada, że z linii montażowych zjedzie łącznie 9 000 aut. W czwartym kwartale 2023 roku przychody sięgnęły 157,2 miliona dolarów. W skali całego roku wyniosły one 4,78 miliarda dolarów.
— Lucid inwestuje w długoterminową technologię, produkcję i partnerstwa, aby umocnić swoją pozycję na rynku w roli wiodącej, luksusowej marki pojazdów elektrycznych. W 2023 roku zawarliśmy nasze pierwsze strategiczne porozumienie technologiczne, ukończyliśmy linię Air i zaprezentowaliśmy Gravity — mówił Peter Rawlinson, CEO i CTO Lucid.