Mercedes-Benz podpisał list intencyjny z norweskim producentem aluminium Hydro w sprawie stworzenia mapy drogowej technologii niskoemisyjnych w latach 2023-2030. Jest to kamień milowy na drodze do zbudowania ekologicznego łańcucha dostaw aluminium. Hydro i Mercedes-Benz uzgodniły dostawy aluminium o bardzo niskiej emisji CO2 do zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym. 

  • Mercedes podpisał z Hydro list intencyjny w sprawie wdrażania zrównoważonego aluminium w cyklu produkcji
  • Hydro będzie dostarczać aluminium o 70 proc. niższym śladzie CO2 niż średnia europejska
  • Mercedes w ramach programu „Ambition2039” chce ograniczać emisję CO2

Mercedes idzie w kierunku zrównoważonego aluminium

W bezpośrednim wyniku partnerstwa ślad CO2 aluminium dostarczanego przez Hydro będzie o prawie 70 proc. niższy niż średnia europejska.

— Aluminium nabiera coraz większego znaczenia, jako lekki materiał w pojazdach elektrycznych. Intensywnie pracujemy z naszymi partnerami nad znalezieniem dźwigni pozwalającej na obniżenie emisji CO2 w łańcuchu dostaw aluminium. Dlatego bardzo się cieszę, że teraz łączymy siły z Hydro, jako wieloletnim ekspertem w produkcji energii odnawialnej, aby stawić czoła jednemu z największych wyzwań w branży motoryzacyjnej. Jest to ważny sygnał do przyspieszenia zmian w przemyśle aluminiowym i zwiększenia dostępności niskoemisyjnego aluminium — mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group.

Już dziś Hydro dostarcza Mercedesowi aluminium o obniżonej emisji CO2 do swojej odlewni w Stuttgarcie Mettingen. Strategiczne partnerstwo podnosi współpracę na nowy poziom w celu optymalizacji procesów dekarbonizacji aluminium wykorzystywanego w produkcji pojazdów. W rezultacie już w przyszłym roku spodziewany jest pierwszy materiał testowy wykonany z aluminium pochodzącego z Norwegii, którego ślad CO2 będzie zredukowany o prawie 70 proc. Ponadto Mercedes-Benz i Hydro pracują nie tylko nad dalszą redukcją emisji, ale także dążą do zmniejszenia zużycia surowców pierwotnych poprzez większe wykorzystanie materiałów wtórnych ze złomu poużytkowego.

Niskoemisyjne aluminium jako główna dźwignia zrównoważonego łańcucha dostaw

Obok stali, aluminium jest proporcjonalnie najczęściej stosowanym materiałem w wielu pojazdach. Dlatego umowa ta stanowi decydujący krok w kierunku zaopatrzenia w niskoemisyjne aluminium i tym samym zmniejszenia śladu węglowego produktów Mercedes-Benz.

W ramach „Ambition2039” Mercedes-Benz koncentruje się na redukcji emisji CO2, jak również na odpowiedzialnym wykorzystaniu zasobów w całym łańcuchu dostaw. W ścisłej współpracy ze swoimi producent samochodów ze Stuttgartu pracuje nad dźwigniami umożliwiającymi konsekwentną redukcję emisji CO2, jak również dąży do znacznego zmniejszenia nakładów na materiały pierwotne.

Strategiczne partnerstwo pomoże producentowi samochodów ze Stuttgartu w osiągnięciu ambitnych celów w zakresie redukcji emisji.

Mercedes-Benz podpisał list intencyjny (LoI) z norweskim producentem aluminium Hydro w sprawie stworzenia mapy drogowej technologii niskoemisyjnych w latach 2023-2030
Mercedes-Benz podpisał list intencyjny (LoI) z norweskim producentem aluminium Hydro w sprawie stworzenia mapy drogowej technologii niskoemisyjnych w latach 2023-2030

Technologia produkcji o obniżonej emisji CO2

W redukcji CO2 w produkcji aluminium ważna jest optymalizacja zarówno samego procesu produkcji aluminium pierwotnego, począwszy od zoptymalizowanej pod kątem emisji CO2 produkcji tlenku glinu, jak i redukcja emisji CO2 w wyniku procesu elektrolizy. 

Obok usprawnień technologicznych, istotną rolę w realizacji dalszej redukcji emisji CO2 odgrywa zwiększenie wykorzystania materiałów z recyklingu. Produkcja aluminium z wykorzystaniem materiałów wtórnych wymaga jedynie pięciu procent energii w porównaniu z produkcją aluminium w oparciu o surowce pierwotne. W ramach współpracy Mercedes-Benz i Hydro chcą nawet pójść o krok dalej, badając rozwiązania recyklingu w obiegu zamkniętym.

— Mercedes-Benz to firma zorientowana na przyszłość i doskonały partner dla Hydro. Ambicja uczynienia całej floty nowych samochodów osobowych neutralnymi pod względem emisji CO2 do 2039 r. pokrywa się z ambicją Hydro, aby dostarczyć zeroemisyjne aluminium na skalę przemysłową do 2030 r. Partnerstwa i współpraca w łańcuchach wartości mogą przyspieszyć rozwój technologii niezbędnych do ograniczenia emisji i cieszymy się, że Mercedes dołączył do nas na naszej drodze do zeroemisyjnego aluminium — Hilde Merete Aasheim, prezes i dyrektor generalny w Hydro.

Mercedes-Benz podpisał list intencyjny (LoI) z norweskim producentem aluminium Hydro w sprawie stworzenia mapy drogowej technologii niskoemisyjnych w latach 2023-2030
Mercedes-Benz podpisał list intencyjny (LoI) z norweskim producentem aluminium Hydro w sprawie stworzenia mapy drogowej technologii niskoemisyjnych w latach 2023-2030

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię