Polestar otworzył nowe studio projektowe w Göteborgu w Szwecji, położone w gęstym lesie, w sąsiedztwie globalnej centrali marki. Specjalny obiekt stanowi dom dla 120 członków zespołu projektowego, kierowanego przez Maximiliana Missoni.
- Polestar otworzył nowe studio projektowe w Goeteborgu
- Nowe centrum znajduje się w dawnym budynku Volvo z lat 80-tych
- Zespół projektowy przełożył część rozwiązań z koncepcyjnego modelu Precept do samochodu Polestar 3
Polestar i nowe studio projektowe
Nowe centrum projektowe Polestar zostało zlokalizowane w historycznym, należącym do Volvo obiekcie, który został ukończony w 1984 roku przez Włocha Romaldo Giurgolę i lokalnego architekta Owe Svärd. Budynek został w pełni zmodernizowany przy zachowaniu jego unikalnego charakteru architektonicznego. Zespół Polestar Design będzie kontynuował prace nad nowym językiem projektowania marki, zapowiadanym przez samochody koncepcyjne takie jak Polestar Precept i elektryczny roadster O2, a przeniesionym do produkcji przez model Polestar 3.
Pierwotne materiały i detale z oryginalnej konstrukcji pochodzącej z lat 80. zestawiono z wysokiej jakości, nowoczesnym skandynawskim designem. Nowy obiekt obejmuje specjalistyczną strefę pokazową, stację roboczą, laboratorium materiałów i kolorów, audytorium i wiele cyfrowych przestrzeni studyjnych, biura zarządu, pokoje VR i przestrzenie do spotkań.
— Celowo pokazujemy oryginalną strukturę i detale, szanując samą tkankę, która nadaje wyjątkowy charakter naszemu obiektowi. Chociaż chcieliśmy uszanować tradycję, chcieliśmy również, aby był to najnowocześniejszy dom dla naszego rosnącego zespołu projektowego. Tak więc, obok wspaniałych widoków na Göteborg, studio posiada najnowocześniejszy sprzęt wewnątrz, aby ułatwić nam pracę i uzyskać lepsze wyniki w najbardziej efektywny sposób — mówi Maximilian Missoni, szef designu marki Polestar.
Polestar 3 — nowy wymiar projektowania marki Polestar
Aerodynamika modelu Polestar 3 była kluczem do ukształtowania nowego SUV-a w erze elektrycznej. Ogólny projekt, z potężną i szeroką postawą oraz niską, zamaszystą linią dachu, wprowadza SmartZone i przednie skrzydło aerodynamiczne. Symbolizuje on przejście od „oddychania do widzenia” w miarę nasilania się ery elektryfikacji. Polestar 3 postawił również przed projektantami wyzwanie – nadanie mu poczucia inteligencji.
— W dzisiejszej erze zaawansowanego projektowania produktów dość łatwo jest pokazać w samochodzie emocje takie jak agresja i sportowy charakter. Ale spróbuj przekazać inteligencję w projekcie – to już nie jest takie proste. Jest to coś, nad czym spędziliśmy wiele czasu, aby wyrazić wiodącą technologię i wyrafinowanie. Jest on wydestylowany do esencji SUV-a, ale jednocześnie wyraźnie pokazuje krok w nową erę — mówi Maximilian Missoni.
Przestrzeń wewnątrz modelu Polestar 3 została zmaksymalizowana dzięki długiemu nadwoziu (4900 mm) i rozstawowi osi (2984 mm). Zmniejszenie objętości powierzchni wokół elementów architektury kabiny i zwiększenie przestrzeni dla pasażerów we wszystkich pozycjach zaowocowało bardziej przestronnym i przyjemnym wnętrzem.
Użyte w samochodzie kolory i materiały zostały starannie dobrane i połączone, aby wyrazić skandynawskie dziedzictwo Polestara, nadając mu wygląd i charakter klasy premium. Szklany dach na całej długości przyczynia się do wrażenia przewiewności, a logo firmy Polestar zostało zintegrowane ze szklanym dachem w nowy sposób – wytrawione pomiędzy dwoma warstwami laminowanego szkła i widoczne tylko po podświetleniu.
Polestar 3 wejdzie do produkcji w połowie 2023 roku, a pierwsze dostawy przewidziane są na czwarty kwartał 2023 roku.