Mercedes pokazał modele Mercedesa EQA i EQB w odnowionych odsłonach. Po liftingu samochody zyskały zwiększony zasięg a także odświeżony wygląd. Po raz pierwszy będzie można do nich zamontować hak holowniczy.
Mercedes EQB i EQA po liftingu
Dzięki nowo zaprojektowanej czarnej powierzchni panelu z gwiaździstym wzorem z przodu, EQA i EQB wizualnie doganiają swoje większe rodzeństwo. Pas świetlny łączy światła do jazdy dziennej reflektorów, a nowy zderzak podkreśla szeroki efekt przodu pojazdu. Projektanci zmienili również wnętrze tylnych świateł. Innowacje we wnętrzu obejmują kierownicę nowej generacji z dotykowymi panelami sterowania, a także elementy wykończenia z brązowego drewna limonkowego z otwartymi porami.
Mercedesy EQA i EQB wyposażono w zaktualizowaną generację systemu MBUX. Wygląd wyświetlaczy można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (subtelny/sportowy/klasyczny) i trzech trybów (nawigacja/pomoc/serwis). W ramach nieco zmienionej logiki, centralny wyświetlacz jest teraz częścią standardowego wyposażenia. Ulepszono również prezentację funkcji ładowania w ramach MBUX. Aktywując usługi online w aplikacji Mercedes me, inteligentny asystent głosowy staje się jeszcze bardziej zdolny do dialogu i uczenia się.
System Dolby Atmos
Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester, w połączeniu z nowszą generacją MBUX, oferuje jeszcze lepsze wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos. Daje to większą głębie dźwięku oraz poprawiają jego wyrazistość. Ponadto Dolby Atmos dostosowuje się do środowiska odtwarzania, dzięki czemu słuchacze słyszą muzykę niemal tak wyraźnie, jak w studiu.
Ulepszona technologia czujników obejmuje nową kamerę monofunkcyjną i nową kamerę cofania. Opcjonalny pakiet systemów wspomagających jazdę zawiera udoskonalone funkcje. Na przykład aktywny asystent utrzymania pasa ruchu działa wygodniej z interwencją kierownicy, zamiast ESP.
Większy zasięg dzięki optymalizacji technicznej
Dzięki poprawionym rozwiązaniom inżynierowie Mercedes-Benz byli w stanie zwiększyć zasięg EQA do 560 kilometrów zgodnie z normami WLTP. Obejmują one optymalizację aerodynamiczną i opony o znacznie poprawionych parametrach toczenia. Nowa funkcja maksymalizacji zasięgu korzysta ze zmniejszenia poboru energii innych urządzeń. Odbiorniki energii, takie jak wyświetlacz lub klimatyzacja, można wyłączyć lub ograniczyć ich funkcjonalność na rzecz większego zasięgu. Dotyczy to modelu EQA 250+, czyli wariantu z napędem na przednie koła z akumulatorem 70,5 kWh i mocą 140 kW. Pozostałe wersje Mercedesa EQA nadal mają 66,5 kWh energii.
Grzbiet pełniący funkcję spojlera zintegrowano ze światłami tylnymi. Opony 235/55 R 18 o zoptymalizowanym oporze toczenia również przyczyniają się do poprawy wydajności. Na wielu rynkach europejskich są one już standardem. Nowa funkcja „monitorowania zasięgu”— jeśli zostanie aktywowana za pośrednictwem MBUX, na centralnym wyświetlaczu wyrzucić kilka opcji oszczędzania energii. Możliwe zalecenia to wybór programu jazdy ECO i DAuto, a także przełączenie na funkcję klimatyzacji ECO+.
W zależności od sytuacji sugerowana jest również maksymalna prędkość jazdy, przy której można uniknąć dodatkowego zatrzymania się na ładowanie. Prędkość ta ma postać czerwonej linii na prędkościomierzu. Systemy wspomagania jazdy Active Distance Assist DISTRONIC (opcja dodatkowa) i tempomat stosują się do zaleceń systemu dotyczących prędkości. Zalecana prędkość jest szybko obliczana w chmurze.
W pięciomiejscowym Mercedesie EQB po raz pierwszy dostępny jest opcjonalnie hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP. Maksymalny uciąg przyczepy przy hamowaniu wynosi 1400 lub 1700 kg (dla wersji z napędem na przednie koła/4MATIC).
Łatwiejsze i wygodniejsze ładowanie dzięki Plug & Charge 3 w Mercedes EQB i EQA
Dzięki funkcji Mercedes me Charge Plug & Charge najnowsze modele EQA i Mercedesa EQB można ładować jeszcze wygodniej w publicznych punktach ładowania: po podłączeniu kabla proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. Klienci nie muszą się już dodatkowo uwierzytelniać. Pojazd i stacja ładująca komunikują się bezpośrednio za pośrednictwem samego kabla.
Zaktualizowane wersje EQA i EQB będzie można zamawiać już jesienią 2023 roku. W europejskich salonach pojawią się one już na początku 2024 roku.