W tym roku Audi podwoiło swoje portfolio produktowe modeli czysto elektrycznych. Zgodnie z obecną rundą planistyczną Audi chce zainwestować 18 miliardów euro w samą elektryfikację samochodów w latach 2022-2026. W ostatniej rundzie planowania rok temu Audi zainwestowało w elektryfikację na lata 2021-2025 na 15 miliardów euro.
- Audi do 2025 roku chce mieć w swojej ofercie ponad 20 elektrycznych samochodów
- Audi na elektromobilność wyda 18 mld euro w latach 2022-2026
- Audi chce się także zaangażować w rozwój sieci ładowania
Audi stawia na auta elektryczne
Dzięki planom inwestycyjnym na najbliższe pięć lat Audi przyspiesza przejście na dostawcę sieciowej i zrównoważonej mobilności premium. Producent przeznaczy około 18 miliardów euro na samą elektryfikację i hybrydyzację swoich pojazdów. Od 2033 roku przyszłość marki Audi będzie w pełni elektryczna. W 2021 roku Audi podwoiło liczbę w pełni elektrycznych modeli w swojej ofercie. Oznacza to, że w bieżącym roku Audi wprowadza na rynek więcej samochodów elektrycznych niż z silnikami spalinowymi. Dzięki nowym modelom Audi e-tron GT quattro1, Audi RS e-tron GT2 oraz pierwszym w pełni elektrycznym modelom w segmencie kompaktowym – Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron – portfolio samochodów elektrycznych powiększyło się o cztery dodatkowe modele. Do 2025 roku, firma zamierza mieć w swojej ofercie ponad 20 w pełni elektrycznych modeli.
Audi stawia na rózwój infrastruktury ładowania
Wraz z rosnącą liczbą modeli elektrycznych będą rosły również wymagania dotyczące infrastruktury ładowania. Grupa VW rozbudowuje swoją infrastrukturę dzięki silnym partnerstwom na całym świecie. W Norymberdze Audi testuje obecnie na drogach koncepcję miejskiego ładowania premium: centrum ładowania Audi jest skierowane do klientów, którzy nie mają możliwości ładowania auta w domu i ma na celu zarządzanie możliwym szczytowym zapotrzebowaniem w przyszłości. Centrum ładowania Audi zostanie otwarte dla klientów 23 grudnia. W pilotażowej lokalizacji, znajdują się stacje ładowania o dużej mocy (HPC) z możliwością rezerwacji oraz bezpośrednio przylegający do nich salon, który jest dostępny jako doskonałe miejsce na spędzenie czasu. Zużyte akumulatory litowo-jonowe funkcjonują w nim jako systemy magazynowania energii. Moduły fotowoltaiczne na dachu zapewniają dodatkową, zieloną energię.
Dzięki hubowi ładowania Audi uruchomiona zostanie dodatkowa usługa ładowania e-tron Charging Service. Własna usługa ładowania Audi jest obecnie dostępna w około 290 000 punktach ładowania w 26 krajach europejskich.
W tym celu Audi Charging Service zwraca się do IONITY, największej otwartej sieci ładowania o dużej mocy w Europie. Grupa Volkswagen, wraz z Audi i Porsche, jest członkiem założycielem IONITY i od samego początku była partnerem joint venture. IONITY inwestuje 700 milionów euro w sieć szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w 24 krajach. Do 2025 r. liczba wysokowydajnych punktów ładowania o mocy 350 kW, wzrośnie ze 1500 do około 7000.
„Vorsprung 2030”: lider w zrównoważony sposób, społecznie i technologicznie
– Obecna runda planowania odzwierciedla naszą przyspieszoną, przyszłą trajektorię. W oparciu o te plany inwestycyjne, nasze płatności zaliczkowe do 2026 r. skupiają się dość wyraźnie na konsekwentnym wdrażaniu mapy drogowej z kompleksową ofensywą produktową modeli w pełni i częściowo elektrycznych – mówi Jürgen Rittersberger, Członek Zarządu ds. Finansów i Prawnych.
Firma z Ingolstadt zawsze kończy swoją rundę planowania niedługo po Grupie VolksWagen. W zeszłym tygodniu firma z Wolfsburga zdecydowała się zainwestować 89 miliardów euro w przyszłe technologie, takie jak elektromobilność i cyfryzacja. Po raz pierwszy tego typu technologie stanowią ponad połowę wszystkich inwestycji w grupie.