Tesla wzywa ponad 817 000 pojazdów w Stanach Zjednoczonych do naprawy usterki. Agencja Reuters pisze, że alarm dźwiękowy o niezapiętym pasie kierowcy może się nie aktywować, w czasie ruszania.

  • Tesla musi poprawić usterkę przy pasach bezpieczeństwa
  • Agencja NHTSA wskazała, że w niektórych model nie włącza się alarm dotyczący braku zapiętego pasa przez kierowcy, jeszcze przed ruszeniem
  • Tesla uważa, że problem jest, ale nie wpływa on na sygnał „przypominajki”, który pojawia się już po ruszeniu samochodem

Tesla i usterka przy pasach bezpieczeństwa

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) stwierdziła w czwartek, że samochody – Model S i Model X z lat 2021-2022, Model 3 z lat 2017-2022 Model 3 i Model Y z lat 2020-2022 nie spełniają federalnych norm bezpieczeństwa. Tesla przeprowadzi bezprzewodową aktualizację oprogramowania (OTA), aby rozwiązać ten problem.

Samochód Tesla Model 3 zdjęcie
Tesla Model 3 zdjęcie: Tesla

Tesla powiedziała NHTSA, że na dzień 31 stycznia nie była świadoma żadnych wypadków ani obrażeń związanych z tym problemem.

Tesla i problem z pasami – to tylko kosmetyka?

Tesla przyznała, że w wezwanych pojazdach błąd oprogramowania może w pewnych okolicznościach uniemożliwić aktywację alarmu tuż po uruchomieniu pojazdu.

Producent powiedział, że problem ogranicza się do okoliczności, gdzie alarm został przerwany w „poprzednim cyklu jazdy, a pas bezpieczeństwa nie został po tej przerwie zapięty” – pisze Reuters.

Tesla X - zdjęcie samochodu
Tesla X zdjęcie: Tesla

NHTSA czepia się Tesli?

Tesla dodała, że problem, o którym pisze NHTSA nie wpływa na sygnał dźwiękowy przypominający o zapięciu pasów, który uruchamia się, gdy pojazd przekracza 22 km/h, a pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest wykrywany jako zapięty.

Stan ten nie wpływa na sposób działania przypomnienia o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Agencja ma jednak swoje własne przepisy.

Tesla jest pod coraz większą kontrolą amerykańskich organów regulacyjnych i wydała w ostatnich miesiącach szereg wezwań do serwisu, tudzież aktualizacji oprogramowania.

We wtorek firma Muska poinformowała, że ​​wzywa 53 822 samochodów z oprogramowaniem Full Self-Driving (Beta), które może pozwolić niektórym modelom na „rolling stop” i nie zatrzymywanie się całkowite na skrzyżowaniach, co może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Czerwona Tesla Model S zdjęcie z boku
Tesla Model S zdjęcie: Tesla

W związku z tym Tesla przeprowadzi bezprzewodową aktualizację oprogramowania, która wyłączy funkcję „rolling stop” – wskazała NHTSA.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię