Nissan Sakura to nowe, małe auto elektryczne opracowane na rynek japoński. Otrzymał on nazwę „Sakura”, a jego zasięg to 180 kilometrów.
- Nissan zaprezentował Nissana Sakurę
- Zasięg Nissana Sakury to 180 km
- Auto kosztuje 1,78 mln jenów (ok. 61 tys. zł)
Nissan Sakura – nowy elektryk na rynek japoński
Sakura – to nazwa, która pochodzi od kultowego kwiatu japońskiej wiśni. Promień skrętu auta wynoszący 4,8 metra pozwala kierowcy z łatwością wykonywać ostre manewry.
Nowa Sakura to następca LEAF-a i Ariyi jako masowy samochód elektryczny. Wierzymy, że zmieni on sytuację na rynku japońskim i sprawi, że pojazdy elektryczne staną się znacznie bardziej dostępne dla klientów – mówi Asako Hoshino, wiceprezes wykonawczy Nissana.
Sakura jest również wyposażona w ProPILOT Park – automatyczny system ułatwiający parkowanie i uprzyjemniający jazdę.
Nissan Sakura – napęd
Auto wyposażone jest w silnik o mocy 47 kW o momencie obrotowym 195 Nm. Technologia, którą Nissan kultywował przez ponad dekadę podczas prac nad modelem LEAF, pozwoliła na uzyskanie w modelu Sakura najwyższego poziomu wyciszenia kabiny.
Sakura posiada trzy tryby jazdy – Eco, Standard i Sport. Dzięki systemowi e-Pedal, znanego już z modelu LEAF, kierowca może płynnie i równomiernie wyhamować poprzez zmniejszenie nacisku na pedał gazu, co pozwala również na doładowanie akumulatora poprzez hamowanie rekuperacyjne.
Akumulator
Sakura jest wyposażona w najnowocześniejszy akumulator litowo-jonowy, który sprawdzony został także w modelu LEAF. Dzięki specjalnej metodzie układania ogniw akumulator jest on kompaktowy, co pozwala na uzyskanie dużo większej przestrzeni we wnętrzu. Oferuje on zasięg do 180 km (w cyklu WLTC Japan), dzięki czemu auto nadaje się do codziennego użytku. Akumulator może być również wykorzystywany jako mobilne źródło energii w sytuacjach awaryjnych i zapewniać całodzienne zasilanie domu w energię elektryczną.
Oprócz systemu wspomagania kierowcy ProPILOT, Sakura jest wyposażona w system ProPILOT Park, który automatycznie steruje układem kierowniczym, przyspieszeniem, hamowaniem, zmianą biegów i hamulcem postojowym podczas parkowania.
Wnętrze Nissana Sakury
Centralnym elementem kokpitu Sakury jest 7-calowy wyświetlacz Advanced Drive Assist Display oraz duży 9-calowy wyświetlacz nawigacyjny umieszczony poziomo. System nawigacyjny NissanConnect oferuje szereg funkcji zwiększających komfort jazdy Sakurą, w tym ustawianie trasy na podstawie potrzeb związanych z ładowaniem, usługę wzywania pomocy oraz łączność bezprzewodową Apple CarPlay.
Fotele mają kształt kanapy i są obite luksusową tkaniną. Auto we wnętrzu posiada także:
- uchwyty na kubki zostały zaprojektowane w taki sposób, by stabilnie trzymać napoje
- do dyspozycji jest wiele schowków na codzienne potrzeby. Na przykład, pozioma środkowa półka deski rozdzielczej może pomieścić smartfon, portfel i inne drobne przedmioty
- kierownica z podwójnymi ramionami dodaje sportowego charakteru, a opcjonalna wersja pakietu Premium Interior Package jest obszyta skórą.
Dostępne są trzy kolory wnętrza: czarny, beżowy i niebieskoszary. Sakura, która ma wejść do sprzedaży w Japonii latem tego roku, jest wyceniana od około 1,78 mln jenów.