Skoda zaprezentowała nową, elektryczną tożsamość swojej marki – model Vision 7S. Skoda zamierza mieć na rynku trzy nowe, całkowicie elektryczne modele już w 2026 roku, a kolejne mają pojawić się w przyszłości. Studium koncepcyjne VISION 7S stanowi konkretną zapowiedź jednego z tych modeli. Udział pojazdów w pełni elektrycznych w sprzedaży samochodów marki Skoda w Europie wzrośnie do 2030 roku do ponad 70 proc. Czeski producent samochodów zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat kolejne 5,6 mld euro w elektromobilność i 700 mln euro w digitalizację.
- Skoda pokazała swój model Vision 7S
- Auto ma także zmienione logo Skody
- Skoda chce do 2026 roku wprowadzi trzy nowe modele aut elektrycznych
Nowa elektryczna Skoda Vision 7S
Czeski producent samochodów znacznie przyspiesza swoją transformację i już w 2026 roku wprowadzi na rynek trzy kolejne całkowicie elektryczne modele. Studium koncepcyjne Skoda Vision 7S, z zasięgiem ponad 600 kilometrów i szybkością ładowania 200 kW, oferuje konkretną zapowiedź siedmiomiejscowego elektrycznego SUV-a. Skoda dąży do tego, aby do 2030 roku udział aut elektrycznych w Europie wynosił ponad 70 proc. W fazie przejścia na e-mobilność marka wzmacnia swoje portfolio produktów z wysokowydajnymi silnikami spalinowymi i w drugiej połowie przyszłego roku odsłoni nową wersję modelu Superb i KODIAQ. Odświeżona OCTAVIA pojawi się w 2024 roku.
– Przygotowujemy się do elektrycznej przyszłości i wyraźnie pozycjonujemy Skodę wśród zewnętrznej konkurencji, jednocześnie jeszcze wyraźniej odróżniając się od innych marek w Grupie Volkswagen. Vision 7S jest zapowiedzią naszego nowego języka designu, który w najbliższych latach będziemy wprowadzać w całym naszym portfolio. Będziemy go również wykorzystywać do zwiększenia naszej atrakcyjności dla klientów; dzięki nowej stylizacji przenosimy markę na kolejny poziom i dostosowujemy ją do nowych potrzeb i oczekiwań, szczególnie w zakresie doświadczeń użytkownika (UX), łączności i całej podróży klienta – mówi Martin Jahn, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. Sprzedaży i Marketingu.
Skoda Vision 7S — język elektrycznej przyszłości Skody
Vision 7S oferuje hojną przestrzeń dla nawet siedmiu pasażerów i liczne detale Simply Clever, dopełniając ofertę produktową i bazę klientów producenta. Studium koncepcyjne bazuje na modułowym zestawie Grupy Volkswagen (MEB) i posiada akumulator o pojemności 89 kWh. Daje on maksymalny zasięg ponad 600 kilometrów w cyklu WLTP.
Skoda stworzyła także nowy język projektowania, który będzie stopniowo wdrażany, począwszy od przyszłego roku. Definiują go wyraźne, zredukowane linie, które podkreślają prostotę nowych aut Skody. Do charakterystycznych elementów nowego języka designu należy nowy przód tzw. Tech-Deck Face oraz zrównoważone materiały we wnętrzu.
Nowe logo Skody i odnawialne źródła energii
Nowe logo marki nie wykorzystuje już grafiki 3D. Jest to odpowiedź Skody na coraz częstsze przenoszenie działań marketingowych z druku do internetu. Nowy znak graficzny marki zostanie wykorzystany do wzmocnienia wyglądu marki w cyfrowych kanałach komunikacji. Znak słowny „ŠKODA” będzie wykorzystywany szerzej niż znak graficzny firmy. Nowa tożsamość marki zostanie najpierw wprowadzona w materiałach informacyjnych i komunikacyjnych, a następnie rozwinie się w przyszłych modelach.
Pod względem kolorystycznym Skoda będzie teraz używać dwóch różnych odcieni zieleni – Emerald i Electric Green, które mają kojarzyć się z ekologią, zrównoważonym rozwojem i elektromobilnością.
Skoda zobowiązuje się do korzystania z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. W Mladá Boleslav produkcja akumulatorów korzysta z jak najkrótszych dróg transportu – producent samochodów wykorzystuje do tego celu dwie elektryczne ciężarówki. Od 2030 roku zakłady w Czechach i Indiach będą produkować samochody o zerowej emisji netto. Zakład w Vrchlabí wiedzie prym w tej dziedzinie; od 2020 roku jest już neutralny pod względem emisji CO2.
Skoda i zrównoważony rozwój
Skoda chce stawiać na zrównoważony rozwój także w swoich produktach: ENYAQ iV wykorzystuje 13 kilogramów tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, odzyskanych z wycofanych z eksploatacji skrzyń akumulatorów i zderzaków. Wskaźnik recyklingu stali wykorzystywanej w nadwoziu sięga 40 proc., natomiast wskaźnik recyklingu aluminium to aż 60 proc. Boczne szyby wykonane są w 20 proc. ze szkła pochodzącego z recyklingu. We wnętrzu ENYAQ iV oferuje również pokrycia siedzeń wykonane w 40 proc. z wełny pierwotnej i w 60 proc. z przetworzonych butelek PET.