Scania dostarczy 74 tonową ciężarówkę firmie wydobywczej Boliden wiosną 2022 roku. Maszyna będzie pracować na trasach wokół kopalni w północnej Szwecji.
- Scania dostarczy 74 tonową ciężarówkę
- Będzie ona pracować w północnej Szwecji
- Samochód jest efektem współpracy pomiędzy Scanią a firmą Boliden
Elektryczna 74 tonowa Scania
Zelektryfikowane pojazdy stają się już powszechnym widokiem na drogach północnej Szwecji. Zelektryfikowana ciężarówka o łącznej masie 74 t wraz z ładunkiem i przyczepą, będzie wykorzystywana przez firmę przewozową Renfors Åkeri AB na 30-kilometrowej trasie po drogach publicznych przy kopalni w północnej Szwecji.
– Po raz kolejny pokazujemy, że jest to technicznie możliwe przy wykorzystaniu całkowicie zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych. Postęp następuje szybko! Aby umożliwić większej liczbie klientów wykonanie tego kroku, niezbędny jest rozwój infrastruktury. Współpraca nad tego rodzaju koncepcją dla zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych z takimi graczami, jak Boliden, którzy chcą przyspieszyć rozwój, nie tylko w obszarze ochrony środowiska, jest bardzo cenna – mówi Fredrik Allard, szef e-mobilności w Scania.
Scania stawia na ciężarówki elektryczne
Pojazd jest częścią ścisłej współpracy pomiędzy Scania i Boliden. Otwiera ona możliwość zelektryfikowania większej liczby przepływów transportowych Boliden w przyszłości
Rozwiązania techniczne zelektryfikowanego samochodu ciężarowego oparte są na obecnej technologii seryjnej produkcji, ale z dodanymi mocniejszymi komponentami, co sprawia, że pojazd sprawdza się podczas ciężkich operacji. Ta potężna nośność i jeszcze większy zasięg są częścią rozwiązań produkowanych seryjnie przez firmę Scania w ciągu ostatnich 2 lat. Dostawa pojazdu planowana jest na drugi kwartał 2022 roku.
– Wypróbowanie zelektryfikowanego rozwiązania dla bardzo ciężkich pojazdów na tak wczesnym etapie oraz przyczynienie się do przejścia na zrównoważone rozwiązania transportowe wpisują się w naszą strategię. Zelektryfikowana ciężarówka Scania zmniejszy emisje w jednym z najważniejszych przepływów w naszej działalności i jeszcze bardziej poprawi nasze parametry klimatyczne — mówi Jonas Ranggård, kierownik programu w Boliden.
Projekt jest częścią REEL – Regional Electrified Logistics – inicjatywy prowadzonej przez CLOSER i wspieranej przez program Fordonsstrategisk forskning och Innovation (FFI), aby przyspieszyć przejście na zelektryfikowany transport towarowy na szwedzkim rynku.