Caterpillar pokazał swój pierwszy duży wóz górniczy z napędem elektrycznym. Firma zapowiada zwiększenie inwestycji w elektryfikację i budowę dużego „poligonu”, na którym będą testowanego tego typu rozwiązania w Arizonie.

  • Caterpillar pokazał elektryczną wywrotkę dedykowaną do pracy w kopalnii
  • Caterpillar tworzy też swoją własną modelową kopalnię w Arizonie do testowania najnowocześniejszych rozwiązań
  • Wywrotka rozpędziła się z pełnym załadunkiem do prędkości 60 km/h

Caterpillar i elektryczna wywrotka

Caterpillar zakończył prace nad pierwszym akumulatorowo-elektrycznym prototypem Caterpillar 793 przy wsparciu kluczowych klientów z branży górniczej uczestniczących w programie Caterpillar Early Learner. Wśród uczestników programu są m.in. BHP, Freeport-McMoRan, Newmont Corporation, Rio Tinto i Teck Resources Limited.

– Nasz globalny zespół zebrał się, aby w przyspieszonym tempie opracować pojazd akumulatorowy, aby pomóc naszym klientom w wypełnianiu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Model demonstracyjny jest znaczącym kamieniem milowym i jesteśmy podekscytowani, że w najbliższej przyszłości tego typu pojazdy trafią do pracy u naszych klientów na całym świecie – powiedziała prezes Resource Industries Group Denise Johnson.

Elektryczna wywrotka Caterpillar 793
Elektryczna wywrotka Caterpillar 793
Elektryczna wywrotka Caterpillar 793
Elektryczna wywrotka Caterpillar 793

Caterpillar i program Early Learner

Program Early Learner rozpoczął się w 2021 roku i skupia się na przyspieszeniu rozwoju i walidacji akumulatorowych pojazdów elektrycznych Caterpillar u swoich klientów. Podejście to wspiera indywidualne zobowiązania, jakie każdy uczestnik programu Early Learner podjął w celu ograniczenia i wyeliminowania emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności. Głównym celem programu jest ściślejsza współpraca Caterpillar z klientami w miarę, jak branża przechodzi transformację energetyczną.

Wywrotka Caterpillar została w pełni załadowana i osiągnęła maksymalną prędkość 60 km/h. Załadowany pojazd przejechał jeden kilometr pod górę o nachyleniu 10 proc. z prędkością 12 km/h. Po zakończeniu całego przejazdu ciężarówka zachowała wystarczającą ilość energii w akumulatorze, aby wykonać kolejne pełne cykle jazdy.

Elektryczna wywrotka Caterpillar 793

Kopalnia przyszłości Caterpillar

Prototyp został zbudowany na poligonie Caterpillar’s Tucson Proving Ground, znajdującym się w Green Valley w Arizonie. W ramach wspierania transformacji energetycznej Caterpillar inwestuje w przekształcenie lokalizacji w działający, zrównoważony „teren kopalni przyszłości” poprzez zainstalowanie i wykorzystanie różnych odnawialnych źródeł energii. Celem takiego działania jest wdrożenie tych samych zrównoważonych rozwiązań, które firmy górnicze będą stosować we własnych zakładach, aby dowiedzieć się, co jest potrzebne do prowadzenia zelektryfikowanego zakładu górniczego.

– Transformacja Tucson Proving Ground pozwala Caterpillarowi zademonstrować nasze zobowiązania w zakresie transformacji energetycznej i służyć jako silniejszy doradca dla naszych klientów, gdy będziemy wspólnie nawigować po zmianach. Wiemy, że osiągnięcie przez górników celów związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla będzie wymagało zintegrowanego rozwiązania na poziomie zakładu, a my jesteśmy tu po to, by pomóc, gdy będą oni na nowo definiować sposób wydobycia – podkreślił Johnson.

W ramach transformacji zakładu, firma zainstaluje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii zrównoważonego rozwoju, w tym produkcję ekologicznego wodoru, wytwarzanie energii z silników tłokowych na gaz ziemny i wodór, wytwarzanie energii z ogniw paliwowych oraz rozbudowane systemy magazynowania energii. Zakład będzie również wykorzystywał różne odnawialne źródła energii, w tym wiatr, energię słoneczną i wodór, które będą zdolne do zasilania zakładu i jego maszyn w miarę ich elektryfikacji. Transformacja obiektu posłuży również jako platforma edukacyjna do optymalizacji ładowania i integracji zarządzania energią.

Caterpillar's Tucson Proving Ground

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię