Elektryczny SUV Porsche – najprawdopodobniej nowa wersja Macana (oficjalnie Porsche nie potwierdziło tej informacji) pojawi się dopiero w 2024 roku. Pierwotne zapowiedzi niemieckiego producenta wskazywały na 2023 rok. Informację o nowej dacie podał szef Porsche – Oliwer Blume. 

  • Porsche wypuści na rynek elektryczną wersję Macana w 2024 roku
  • Auto będzie produkowane w fabryce w Lipsku
  • Porsche w tym roku chce osiągnąć przychody na poziomie 38-39 mld euro

Elektryczny Macan w 2024 roku

Porsche wprowadzi elektrycznego SUV-a w 2024 roku. Dyrektor generalny Porsche w rozmowie z niemieckim Automobilwoche wskazał właśnie tę datę, jako moment poszerzenia elektrycznego portfolio marki. Zmiana daty jest związana z tym, że spółka-córka Volkswagena Cariad ma opóźnienia. 

Szef Porsche w komunikacie na temat planów firmy podkreślił jednak, że firma nie rezygnuje ze swoich planów.

– Planujemy dodać do naszego atrakcyjnego portfolio nowy, luksusowy, całkowicie elektryczny model SUV-a, który zjedzie z linii produkcyjnej w Lipsku. To jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w segmencie luksusowych samochodów. Celujemy przede wszystkim w segmenty o wyższej marży i zamierzamy wykorzystać w ten sposób nowe możliwości sprzedaży – mówi Oliwer Blume. 

Porsche Macan S
Porsche Macan S
Porsche Macan S

Plany Porsche na 2022 rok

Porsche chce w 2022 roku osiągnąć przychody na poziomie 38 do 39 mld euro i zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-18 procent. Prognoza ta jest jednak uzależniona od braku pogorszenia się warunków gospodarczych lub dalszych zakłóceń w łańcuchach dostaw.

Porsche postawiło sobie ponadto długoterminową ambicję osiągnięcia rentowności sprzedaży na poziomie ponad 20 proc. W ten sposób firma chciałaby umocnić swoją pozycję, jednego z najbardziej rentownych producentów samochodów na świecie. 

Porsche osiągnęło nowe kamienie milowe w 2021 roku – pomimo trwającej pandemii Covid-19 i braku półprzewodników – firma dostarczyła ponad 300 000 pojazdów i wygenerowała przychody w wysokości 33,1 mld euro. Same dostawy Taycana wzrosły ponad dwukrotnie do 41 296 sztuk. Jednocześnie Porsche osiągnęło wysoką rentowność: zysk operacyjny grupy Porsche AG wzrósł o 27 proc. rok do roku do 5,3 mld euro (2020: 4,1 mld euro). Odpowiadało to rentowności sprzedaży na poziomie 16 procent. 

Porsche Macan
Porsche Macan S

Elektryczne Porsche Macan w 2024 roku

Już w lutym pisaliśmy, powołując się na informacje Automobilwoche, że drugi model, który Porsche planuje zbudować w Lipsku od 2026 roku, jest wewnętrznie określany jako K1. Miał to być „crossover o wymiarach Panamery”. Miał on być kolejnym etapem rozwojowym specjalnie dedykowanej platformy dla aut elektrycznych PPE – Premium Platform Electric – na której bazuje elektryczny Macan. 

W związku z rozwojem swojego elektrycznego portfolio Porsche chce zwiększyć zatrudnienie w Lipsku. Do 2024 roku, do tamtejszej fabryki ma dołączyć 150 nowych pracowników. Obecnie w Lipsku pracuje ok. 4300 osób. 

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię