Agencja Reuters pisze, że General Motors poinformował we wtorek, że przedłuża wstrzymanie produkcji elektrycznego samochodu Chevrolet Bolt do początku kwietnia. Firma planuje jednak wkrótce wznowić sprzedaż detaliczną.
Chevrolet Bolt – wydłużenie przestoju
Reuters przypomina, że General Motors jeszcze w ubiegłym roku – w sierpniu – poszerzył wycofanie, jakim objęty był model produkowanego przez niego Bolta. Wycofanie objęło wówczas ponad 140 000 samochodów. Celem wezwania samochodów była wymiana akumulatorów. Działania były związane z licznymi pożarami, jakim ulegał Bolt. General Motors podjął także wówczas decyzję o wstrzymaniu sprzedaży swojego elektryka.
Pod koniec 2021 roku, amerykański producent zdecydował, że wydłuży produkcyjny przestój Bolta do końca lutego 2022 roku. GM podał informację, że chce wrócić do produkcji Bolta od 4 kwietnia. Elektryczny samochód powstaje w fabryce w Michigan.
Chevrolet Bolt dochodzenie w sprawie akumulatorów
Po serii pożarów elektrycznego Bolta, swoje dochodzenie wszczęła National Highway Traffic Safety Administration. Zostało ono już zamknięte.
Samo dochodzenie ruszyło jeszcze w październiku 2020 roku. NHTSA podjęła taką decyzję po tym, jak elektryczne Bolt EV i Chevy Bolt EV paliły się w czasie, kiedy były podpięte do sieci ładownia, albo gdy cykl ładowania zbliżał się już do samego końca.
General Motors wycofał Bolta
General Motors od samego początku podjął działania w celu rozwiązania problemu. Jeszcze w listopadzie 2020 roku nawiększy amerykański producent samochodów wypuścił całkiem nowe oprogramowanie, które miało położyć kres problemom z Boltem. Producent oferował także wymianę akumulatora.
W sprawę było także zaangażowane LG Energy Solutions, które dostarczało akumulatory do samochodów. Wszczęte przez koreańskiego producenta dochodzenie wykazało, że w samochodach Bolt dochodziło do kolejnych pożarów. Ustalono ostatecznie, że pożary są wyłącznie efektem pojedynczych wad produkcyjnych w akumulatorach, ale nie jest to problem strukturalny.
Media wskazują, że wycofanie Bolta kosztuje General Motors ponad 2 miliardy dolarów. Część tych kosztów będzie musiało pokryć LG.
Nowe akumulatory będą objęte 8-letnią gwarancją na 100 000 mil w USA oraz 8-letnią gwarancją na 160 000 km w Kanadzie. Dodatkowo naprawa obejmuje nowe oprogramowanie, które będzie monitorować nowe akumulatory pod kątem potencjalnych problemów.