Huawei będzie sprzedawał elektryczne samochody Avatr 11 w swoich punktach sprzedaży w Chinach. Taką informację podają azjatyckie media. Auta będzie można zamówić w pierwszej kolejności w placówkach w Shenzhen i Pekinie.
- Huawei będzie sprzedawał elektryczne samochody — Avatr 11
- W maju obie firmy podpisały porozumienie w zakresie współpracy przy budowie aut elektrycznych
- Do 2025 roku na rynku pojawią się cztery nowe modele wspólnie opracowanych samochodów
Avatr 11 — dostępny w salonach Huawei w Chinach
Avatr 11 to SUV o wymiarach całkowitych 4,880 mm x 1,970 mm x 1,601 mm i rozstawie osi 2,975 mm. Model ten wyposażony jest w elektryczne tylne skrzydło, które automatycznie podnosi się po osiągnięciu prędkości 90 km/h i opada, gdy prędkość spada do 60 km/h. Auto posiada dwusilnikowy system napędu na cztery koła Huawei’DriveONE o mocy odpowiednio 195 kW i 230 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm. Avatr 11 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,98 sekundy. Samochód jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy CTP CATL z dwiema opcjami pojemności: 90 kWh i 116 kWh. Deklarowany zasięg samochodu to odpowiednio 555 km i 680 km.
Auto wyposażone jest w system sterowania AVATRANS, który składa się z 34 czujników, w tym trzech LiDAR-ów. Dostawy samochodów są przewidziane na grudzień 2022 roku.
Huawei w Chinach posiadał łącznie 60 punktów sprzedaży bezpośredniej, 150 placówek partnerskich oraz 70 dystrybutorów regionalnych.
Huawei i Avatr zacieśniają współpracę przy budowie aut elektrycznych
25 czerwca, w pierwszym dniu targów samochodowych w Chongqing, Avatr i Huawei podpisały umowę o współpracy strategicznej i planują wspólnie budować inteligentne samochody. Avatr Technology, wcześniej znany jako Changan NIO, w listopadzie ubiegłego roku przeprowadziła rebranding firmy. Changan NIO to spółka joint venture utworzona w 2018 roku przez Changan i NIO. Changan ma w spółce 95,38 procent udziałów.
Avatr i Huawei dogadały się w sprawie podziału ryzyka, przychodów i licencjonowania znaku towarowego Huawei HI (Huawei Inside).
Obie strony będą wspólnie opracowywać inteligentne samochody elektryczne, które będą oparte na platformie CHN. Do 2025 roku na rynku mają pojawić się aż cztery nowe modele. Huawei będzie odpowiedzialny za rozwój systemów oprogramowania, takich jak autonomiczna jazda i inteligentny kokpit, a CATL zapewnia technologię baterii.
Huawei i ładowanie
W maju Huawei opublikowała nowy patent, który ma poprawić właściwości ładowania samochodów elektrycznych. Chiński producent od dłuższego czasu opracowuje technologie pojazdów i zabezpiecza je w formie patentów. Z drugiej strony, Huawei wielokrotnie zaprzeczał, że będzie budował własne pojazdy i dążył do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy technologii motoryzacyjnych na rynku.
W dokumentach patentowych Huawei wskazuje, że „stos ładujący zawiera obwód konwersji mocy” do dostarczania energii ładowania dla pojazdu elektrycznego oraz kontroler do uzyskiwania odpowiedniej jego temperatury.