Toyota sprzedała w Polsce 2000 hybrydowych Highlanderów. 7-osobowa Toyota zadebiutowała w polskich salonach w 2021 roku. Samochód jest oferowany w Europie wyłącznie z hybrydowym napędem na cztery koła AWD-i.

  • Toyota sprzedała w Polsce 2 116 hybrydowych Highlanderów
  • Highlander jest największym samochodem hybrydowym Toyoty
  • Highlander zużywa średnio zaledwie od 6,6 l/100 km paliwa

Sprzedaż hybrydowych Highlanderów

Toyota Highlander trafiła do sprzedaży w Polsce w styczniu 2021 roku. W kwietniu 2022 roku jej łączna sprzedaż przekroczyła 2000 aut. Do końca ubiegłego miesiąca polscy klienci kupili dokładnie 2 116 Highlanderów. Wszystkie sprzedane auta miały układ hybrydowy 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 248 KM z automatyczną przekładnią e-CVT i napęd na cztery koła AWD-i. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Pomimo dużej dynamiki napędu i masy własnej przekraczającej 2 tony, Highlander zużywa średnio zaledwie od 6,6 l/100 km paliwa.

Hybrydowa Toyota Highlander
Hybrydowa Toyota Highlander

Zobacz też: Tak 20. lat temu Toyota zaczynała produkcję w Polsce

Polacy najchętniej wybierają Highlandera w topowych konfiguracjach

Toyota Highlander jest dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia Prestige i Executive, z pakietem Tech oraz dodatkowymi akcesoriami. Najwyższa wersja Executive odpowiada za 56 proc. całkowitej sprzedaży. Wersję Prestige z pakietem Tech wybrało 39 proc. nabywców, zaś podstawową konfigurację Prestige tylko 5 proc. kupujących. Z ośmiu wersji kolorystycznych najpopularniejsze lakiery nadwozia to Moon Dust (22 proc. egzemplarzy), Attitude Black (18 proc. egzemplarzy) i Royal Grey (17 proc. egzemplarzy).

Hybrydowa Toyota Highlander

Wyposażenie Highlandera

W podstawowej wersji Prestige Highlander otrzymuje system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności Toyota Connected Car, kolorowy wyświetlacz 7″ na tablicy wskaźników i 3 porty USB na konsoli centralnej oraz 2 kolejne w zasięgu pasażerów z tyłu. Zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zawiera m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia.

Zobacz też: Toyota pokazała prototyp wodorowego statku

Ponadto kierowca otrzymuje wsparcie systemu monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, układu detekcji przeszkód ICS, kamery cofania z automatycznym systemem czyszczenia, systemu stabilizacji toru jazdy przyczepy i off-roadowego systemu Trail Mode, który blokuje tylne koło bez przyczepności, zwiększając moment obrotowy na drugim kole.

Hybrydowa Toyota Highlander

Komfort podróży podnoszą także inteligentna trzystrefowa klimatyzacja z funkcją wykrywania liczby pasażerów, inteligentny kluczyk, światła do jazdy dziennej LED oraz główne światła Bi-LED i duże aluminiowe koła 20″. Standardem jest także elektrycznie unoszona klapa bagażnika, skórzana tapicerka z perforacją oraz podgrzewanie przednich foteli i przedniej szyby.

Hybrydowa Toyota Highlander – rozmiary

Nowy Highlander Hybrid ma 4 966 mm długości, 1 930 mm szerokości i 1 755 mm wysokości. Dzięki rozstawowi osi 2 850 mm auto zyskało przestronne wnętrze dla 7 dorosłych osób. Highlander łączy dynamiczną stylistykę wysokiej klasy SUV-a i dużych możliwości terenowego auta AWD.

Szeroki rozstaw kół o wartościach 1 662 mm z przodu i 1 690 mm z tyłu został wizualnie podkreślony przez nakładki na nadkola i trapezoidalny kształt górnej i dolnej części przedniego grilla.

Duży rozstaw osi na poziomie 2 850 mm sprawił, że Highlander dysponuje wnętrzem zapewniającym komfortową podróż 7 dorosłym osobom. Możliwość przesuwania środkowego rzędu siedzeń w zakresie 180 mm ułatwia wejście do samochodu i zajęcie miejsc w trzecim rzędzie.

Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki elektrycznie unoszonej klapie, którą można sterować zdalnie, a w wersji Executive jest uruchamiana bezdotykowo ruchem stopy. Przy rozłożonych 7 siedzeniach bagażnik ma pojemność 332 l, w tym 27 l w schowku pod podłogą. Do wysokości rolety mieści się w nim 268 l bagażu. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń bagażnik zyskuje pojemność 658 litrów do wysokości rolety, zaś po złożeniu obu tylnych rzędów powstaje przestrzeń bagażowa o płaskiej podłodze i pojemności 1909 l do linii dachu.

Hybrydowa Toyota Highlander

Napęd hybrydowy w Toyocie Highlander

Czwarta generacja napędu hybrydowego zastosowanego w Highlanderze składa się z pracującego w cyklu Atkinsona 2,5-litrowego silnika benzynowego z linii Hybrid Dynamic Force oraz dwóch silników elektrycznych – przedniego i tylnego, a także generatora i mocnej baterii niklowo-wodorkowej, którą umieszczono pod drugim rzędem siedzeń. Silnik elektryczny przy tylnej osi to element systemu AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent) zastosowanego w SUV-ie Toyoty.

Czwarta generacja układu hybrydowego pozwala Highlanderowi na płynne, ale zdecydowane przyspieszanie, gdy zajdzie taka potrzeba, a także na podróżowanie w trybie elektrycznym do prędkości 125 km/h oraz holowanie przyczepy o masie do dwóch ton.

Łączna moc całego układu hybrydowego to 248 KM. Pozwala ona rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną, wynoszącą 180 km/h. W cyklu WLTP samochód spala od 6,6 litra benzyny na 100 km, a emisja CO2 wynosi od 149 g/km – tym samym samochód ma wiodący w klasie stosunek mocy do emisji CO2 wśród aut bez układu plug-in.

Selektor trybów jazdy pozwala kierowcy wybrać pomiędzy wariantami: ECO, NORMAL, SPORT oraz TRAIL. Każdy z nich może być włączony, gdy auto korzysta z trybu elektrycznego, który jest uruchamiany oddzielnie.

Czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik D-4S DOHC o pojemności 2 487 cm3 o wyróżniającej się 41-procentowej sprawności ma zarówno bezpośredni jak i pośredni wtrysk paliwa. Metoda wtrysku paliwa zmienia się, by dostosować się do stylu jazdy i zapewnić optymalny balans między mocą a oszczędnością paliwa.

System zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i z VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric) po stronie dolotu, w którym praca zaworów jest regulowana elektrycznie a nie za sprawą ciśnienia oleju, poprawia osiągi oraz oszczędność paliwa przy zmniejszonej emisji szkodliwych substancji.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię