Lexus LC 500 otrzymał nowe życie. Japońska marka na rok modelowy 2024 przygotowała aktualizację swojej gamy sportowych samochodów LC. LC Coupe jest dostępny w dwóch wersjach. Na rynku spotkamy LC 500 z silnikiem benzynowym V8 o pojemności 5 litrów oraz hybrydową LC 500h z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra. Produkcja zaktualizowanych modeli ruszy w maju 2023 roku.

Lexus LC 500 w nowym wymiarze

Nowy Lexus LC na rok 2024 otrzymał większy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro. Ekran dotykowy HD o przekątnej 12,3 cala jest bardziej intuicyjny i oferuje więcej funkcji. Działa on szybciej niż poprzedni obsługiwany przez touchpad. Ponadto nowy ekran przesunięto o 86 mm bliżej kierowcy, aby ułatwić jego obsługę.

Lexus LC i lepsza łączność

Innym nowym elementem, który będzie dostępny w zaktualizowanym LC, jest asystent głosowy Lexus Concierge, którego można wezwać komendą „Hey Lexus”. System reaguje na naturalną mowę człowieka, a chmurowy system nawigacji zapewnia informacje o trasie w czasie rzeczywistym. 

Wnętrze sportowego Lexusa po aktualizacji
Wnętrze sportowego Lexusa po aktualizacji

Jeśli połączenie internetowe będzie przerwane, system pokaże trasę, przy wykorzystaniu wcześniej pobranych danych. Ponadto może on przechowywać ustawienia zapisane dla trzech użytkowników. Zapamiętuje on takie właściwości jak preferencje dotyczące nawigacji, systemu audio, pozycji za kierownicą i obsługi asystentów bezpieczeństwa.

Lexus LC 500 kończy z touchpadem

Za pomocą aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie włączyć klimatyzację, aby ogrzać lub schłodzić wnętrze. Można także otworzyć lub zamknąć samochód. Układ przycisków na konsoli środkowej zaprojektowano na nowo z uwagi na wykorzystanie ekranu dotykowego w miejsce touchpada. Obok dźwigni zmiany biegów umieszczono aluminiową gałkę systemu audio, którą może operować zarówno kierowca, jak i pasażer. Ponadto, w schowku na konsoli środkowej znajdują się gniazda USB-A, USB-C i 12V.

Odnowiony model Lexusa LC przeszedł kilka kosmetycznych zmian w swoim wnętrzu. Wykończenie centrum konsoli dopasowano do deski rozdzielczej po stronie pasażera. Pojawiły się nowe pokrycia siedzeń, a próg drzwi wykonano w zależności od wyposażenia z włókna węglowego.

Wnętrze Lexusa LC po aktualizacji

Poprawa designu

Dostępne są także nowe opcje kolorystyczne i rodzaje felg aluminiowych w modelach LC i LC Convertible. Dodano dwie nowe kolory lakieru, Heat Blue i Sonic Cooper, wraz z trzema rodzajami felg aluminiowych o rozmiarze 21 cali.

Obudowy luster przeprojektowano w celu poprawy aerodynamiki i zmniejszenia hałasu. Wszystkie wersje samochodu posiadają teraz kamery do monitorowania otoczenia.

Pakiet aktywnego bezpieczeństwa Lexus Safety System + również ulepszono, z dodatkowymi funkcjami, takimi jak rozpoznawanie rowerzystów w ciągu dnia. Oferuje on także pomoc w skręcaniu na skrzyżowaniach.

Lexus LC z nowym zawieszeniem

Udoskonalono również system podwozia, aby zapewnić bardziej komfortowe i pewne wrażenia z jazdy. Zawieszenie zmodyfikowano, a system hamulcowy oferuje teraz bardziej naturalne wrażenia podczas hamowania. 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów została także ulepszona, z poprawionym usportowieniem w trybach SPORT S i SPORT S+ oraz z trybem SPORT S+. Ten ostatni zapewnia wrażenia z jazdy podobne do samochodu wyposażonego w manualną skrzynię biegów.

W przypadku modeli wyposażonych w silnik V8 dodano tryb Ekspert zaprojektowany specjalnie do użytku na torze. Odłącza on system kontroli trakcji i umożliwia prowadzenie samochodu w poślizgu.

Lexus LC 500h i nowa bateria

Baterię hybrydową coupe LC 500h zmodernizowano i wyposażono w ogniwa o wyższej pojemności. W wyniku tego moc dostarczana jest szybciej, co szczególnie zauważalne jest podczas przyspieszania.

Lexus LC 500 – pięć lat ikony na rynku

Lexus LC 500 to luksusowe coupe typu grand tourer. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano w 2017 roku, jako samochód koncepcyjny, a następnie wprowadzony na rynek jako model produkcyjny w 2018 roku. LC500 wyposażono w silnik V8 o pojemności 5.0 litra, który generuje moc 471 koni mechanicznych, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Samochód jest również dostępny w wersji hybrydowej – LC 500h, która łączy w sobie silnik V6 o pojemności 3.5 litra z silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 354 koni mechanicznych.

Lexus LC Convertible

Lexus LC Convertible to kabriolet oparty na modelu Lexus LC 500. LC Convertible wprowadzono na rynek w 2020 roku, zachowując charakterystyczne cechy i osiągi oryginalnego modelu. Samochód wyposażony jest w składany dach, który można składać w ciągu 15 sekund podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. LC Convertible jest napędzany przez ten sam silnik V8 o pojemności 5.0 litra, który generuje moc 471 koni mechanicznych.

Przyspieszenie

Lexus LC Convertible przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 270 km/h. Kabriolet ma długość 4770 mm, szerokość 1920 mm i wysokość 1350 mm, co czyni go nieco większym od Lexusa LC 500.

Aby uzyskać pożądaną sylwetkę, punkt połączenia między miękkim dachem a tylną częścią samochodu przesunięto jak najdalej do tyłu, dzięki czemu z rozłożonym dachem samochód ma linie klasycznego fastbacka. Szczególną uwagę poświęcono dokładnemu naprężeniu miękkiego dachu i ukryciu elementów szkieletowych i ramowych, tak aby dach miał jednolitą, czystą i elegancką miękką linię.

Z tyłu linia miękkiego dachu podkreśla kompaktowe proporcje kabiny, kontrastując z postawionym, muskularnym nadwoziem, wspierając wrażenie dynamizmu.

Kabriolet od Lexusa i zmiany w konstrukcji

Konstrukcje szkieletową nadwozia LC Convertible także wzmocniono. Ma ona zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w razie kolizji oraz komfortową obsługę samochodu bez drgań lub tzw. prac nadwozia.

W górnej części nadwozia zastosowano wzmocnienia, aby rozpraszać energię wytworzoną podczas kolizji i minimalizować deformację kabiny. Wzmocnienia wykonano z materiałów wysoko wytrzymałych, ultralekkich i tłoczonych na gorąco. Kliny zamontowano u podstawy słupków przednich i środkowych. Czarki słupków tylnych sprężyn połączono, a boki nadwozia połączone zostały specjalnymi zaciskami z krańcami podwozia. Zapewniło to ogromną sztywność skrętną konstrukcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię