Należący do Volvo Polestar ogłosił wynik dostaw samochodów elektrycznych w trzecim kwartale 2023 roku. Dostawy rosną w tempie dwucyfrowym, a firma spodziewa się zrealizować roczny plan dostaw.
Volvo i Polestar mają powodu do radości
Polestar dostarczył w trzecim kwartale około 13 900 pojazdów, co oznacza wzrost o 50 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W porównaniu z drugim kwartałem tego roku dostawy Polestara spadły o 1900 pojazdów. Sprzedaż droższego, zmodernizowanego modelu Polestar 2 przyczyniła się do znacznej poprawy marży. Przy około 41 700 dostarczonych samochodach w pierwszych 9 miesiącach, (wzrost o 37 proc. rdr) i dostawach modelu Polestar 4 rozpoczynających się w Chinach w czwartym kwartale, Polestar spodziewa się dostarczyć 60 000–70 000 pojazdów w 2023 r.
— Za nami dobry kwartał i spodziewamy się wyższych marż w pozostałej części roku, ponieważ w naszej działalności nadal przedkładamy wartość nad wolumen. Wkrótce będziemy mieli w ofercie atrakcyjną gamę trzech charakterystycznych samochodów, w tym dwóch luksusowych SUV-ów, każdy przeznaczony dla ekskluzywnego segmentu luksusowych pojazdów elektrycznych. Dzięki temu Polestar wkracza w nowy, ekscytujący okres — mówił Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.
Ofensywa elektryczna marki Polestar
Najnowszy elektryczny SUV Polestar 3, który został zaprezentowany w 2022 r., mierzy się obecnie z opóźnieniem produkcji, które wynika z problemów z oprogramowaniem. Na rynku ma także pojawić się Polestar 4. Produkcja tego samochodu ma ruszyć pod koniec 2023 r.
Prace nad Polestarem 3 postępują w szybkim tempie i dobiegają końca. Auto przeszło dwutygodniowe testy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w ekstremalnych warunkach pogodowych. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r.
Po debiucie na Festiwalu Goodwood, prototypy Polestar 3 udały się także w sierpniu do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Mieli oni dostroić samochód w najgorętszym środowisku. Wyprawa odbyła się w miejskich metropoliach, a także na pustyniach otaczających Dubaj oraz Abu Zabi w temperaturach dochodzących do 50 stopni Celsjusza. Jest to jeden z kilku ekstremalnych testów, jakim poddawane są samochody Polestar podczas prac rozwojowych.
W wybranych przestrzeniach Polestar na 27 rynkach znajdują się obecnie prototypowe samochody wystawowe Polestar 3. Program jazd próbnych ruszy w 2024 r, a Polestara 3 można już kupić online na Polestar.com.
Wyniki Polestar w II kwartale
W drugim kwartale Polestar dostarczył 15 765 pojazdów, co oznaczało wzrost o 36 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pierwszej połowie roku dostawy sięgnęły poziomu 27 841 samochodów. Z kolei w sierpniu produkcja Polestara 2 przekroczyła produkcję 150 000 samochodów. Samochód był pierwszym seryjnym samochodem marki, który wszedł do produkcji w 2020 roku.
W Wielkiej Brytanii, gdzie na drogach jeździ obecnie ponad 20 000 aut Polestar 2, Polestar jest najszybciej rozwijającą się marką samochodów w pierwszych 7. miesiącach 2023 r. Liczba rejestracji nowych pojazdów wzrosła o 174 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Polestar 2 po liftingu ma zasięg do 654 km WLTP. Maksymalna prędkość ładowania prądem stałym wynosi teraz do 205 kW w wersjach z nowym akumulatorem 82 kWh. Nowe silniki są bardziej wydajne, a przejście na napęd na tylne koła w wersjach jednosilnikowych, a także przesunięcie na tył w wersji z dwoma silnikami oznacza również, że auto daje jeszcze więcej przyjemności z jazdy.