Nowa inwestycja Toyoty w produkcję i baterie. W swój zakład w Kentucky w USA japońska marka zainwestuje 1,3 miliarda dolarów. W Stanach Zjednoczonych będzie produkowany nowy model auta elektrycznego.

Nowa inwestycja Toyoty

W Kentucky japońska Toyota zbuduje całkowicie nową linię montażową baterii trakcyjnych. Ogniwa, które będą w nich wykorzystane dostarczy Toyota Battery Manufacturing North Carolina. Toyota w swoim zakładzie w Kentucky chce także ruszyć z produkcją zupełnie nowego elektrycznego SUV-a. Auto będzie miało trzy rzędy siedzeń.

Nowe środki oznaczają, że wartość całkowita zainwestowanych finansów w fabrykę w Kentucky sięgnie 17 miliardów dolarów. Toyota inwestuje w fabrykę już od 2021 roku. Zwiększanie mocy w USA jest częścią planu japońskiego producenta w zakresie zwiększania produkcji aut elektrycznych i akumulatorów. Zakład w Kentucky istnieje już od 1986 roku. To właśnie tam montowany jest luksusowy sedan Toyoty – Camry.

Nowa inwestycja Toyoty

Toyota rozwija produkcję akumulatorów w USA

Toyota od dłuższego czasu chce rozwijać swoje możliwości produkcyjne w zakresie akumulatorów. W 2022 roku ruszyła budowa Toyota Bartery Manufacturing North Carolina, który będzie centrum wyspecjalizowanym w montażu akumulatorów. Będzie to także pierwszy tego typu ośrodek w USA. Fabryka ruszy już w 2025 roku. Moce zakładu mają wystarczyć do zaopatrzenia 1,2 mln zelektryfikowanych samochodów w skali roku. Wartość inwestycji w ten obiekt sięga 13,9 mln dolarów.

Toyota w 2025 roku chce także w USA uruchomić nowe laboratorium akumulatorów. Do zadań ośrodka należeć będzie sprawdzanie jakości i wydajności, a także trwałości akumulatorów. Tutaj wartość inwestycji opiewa na ok. 50 mln dol.

Nowa inwestycja Toyoty

Strategia elektryfikacji Toyoty

Toyota do 2030 roku chce wydać ok. 70 mld dolarów w prace badawczo-rozwojowe. Japoński producent chce zwiększyć ofertę aut elektrycznych. Już do 2026 roku chce sprzedawać 1,5 mln elektryków rocznie. Na rynku ma pojawić się dziesięć zupełnie nowych modeli. Będą to auta z segmentu premium, miejsce, a także i użytkowe. W pierwszej kolejności pojawią się one na rynku chińskim, a także amerykańskim.

Toyota pracuje także nad akumulatorami zupełnie nowej generacji. Są to baterie o konstrukcji bipolarnej, a także ze stałym elektrolitem. Toyota chce w drugiej połowie dekady doprowadzić do obniżenia kosztów baterii o połowę. Do 2030 roku chce zwiększyć swoje moce produkcyjne w tym zakresie do 200 gigawatogodzin.

Nowa inwestycja Toyoty

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię