Sprzedaż Toyoty znów najwyższa. Japońska Toyota pozostaje największym producentem samochodów na świecie w 2021 roku. Producent poinformował, że mimo problemów z dostępem do chipów, sprzedaż samochodów wzrosła w zeszłym roku o 10,1 proc.

  • W 2021 roku Toyota sprzedała 10,5 mln samochodów (razem z Daihatsu i Hino)
  • Sprzedaż Toyoty wzrosła o 10,1 proc.
  • Toyota nie zrealizuje jednak zakładanego planu produkcyjnego 9 mln samochodów

Sprzedaż Toyoty najwyższa na świecie w 2021

Toyota wskazuje, że w 2021 r. sprzedaż samochodów sięgnęła 10,5 miliona pojazdów. W tej liczbie mieszczą się także samochody Daihatsu Motors i Hino Motors.

Producenci samochodów w ostatnim czasie byli zmuszeni do ograniczenia produkcji, z powodu niedoboru chipów i pandemii, która zakłóciła łańcuchy dostaw.

Japońska Toyota przetrwała pandemię lepiej niż większość innych producentów samochodów, ponieważ jej rynek macierzysty, jakim jest Japonia i część Azji, zostały dotknięte skutkami pandemii w mniejszym stopniu, niż Europa.

Toyota GR86 w czasie jazdy
Toyota GR86 zdjęcie: Toyota
Produkcja samochodów Toyoty w japońskiej fabryce
Zakład produkcji samochodów Toyota w Japonii zdjęcie: Toyota

Toyota nie osiągnie zakładanego celu produkcji

Toyota kilkanaście dni temu wskazała, że ​​prawdopodobnie nie osiągnie celu produkcyjnego 9 milionów pojazdów w roku obrotowym, który kończy się 31 marca. Powodem są zakłócenia dostaw spowodowane pandemią COVID-19.

Firma jeszcze jesienią kurczowo trzymała się tego celu i uważała go za możliwy do zrealizowania. To już drugi raz w tym roku fiskalnym, kiedy Toyota zmniejsza wysokość szacowanej rocznej produkcji.

Toyota Yaris Cross w czasie jazdy w górach
Toyota Yaris Cross zdjęcie: Toyota

150 000 samochodów Toyoty mniej w lutym

Toyota podała, że ​​niedobór półprzewodników zmusi ją do zmniejszenia światowej produkcji o 150 000 sztuk w lutym, do poziomu ok. 700 000 samochodów. Toyota zrzuciła winę za lutową obniżkę na trwający kryzys mikroczipów.

Globalny kierownik ds. zakupów Kazunari Kumakura powiedział, że osiągnięcie 9 milionów oznaczałoby wyprodukowanie ponad 1 miliona sztuk w samym marcu. Osiągnięcie tego celu będzie bardzo trudne dla japońskiego producenta.

Toyota nie podała, jaki będzie nowy cel produkcyjny ani kiedy zostanie ujawniony.

Toyota prezentacja strategii
Toyota chce do 2030 roku mieć 30 aut elektrycznych. zdjęcie: Toyota

Plany produkcyjne Toyoty w dół

Toyota rozpoczęła bieżący rok fiskalny, mając na celu wyprodukowanie 9,3 miliona pojazdów w ciągu 12 miesięcy kończących się 31 marca. Automotive News Europe pisze, że pierwotnie Toyota w dużej mierze zdezorientowała branżę, zwiększając produkcję i osiągając rekordowe zyski pomimo pandemii. Latem ubiegłego roku Toyota w końcu uległa globalnemu spowolnieniu i dołączyła do rywali ograniczających produkcję.

Jesienią ubiegłego roku Toyota podawała, że w grudniu wszystkie 14 fabryk i 28 linii produkcyjnych w Japonii po raz pierwszy od maja będzie „działać normalnie”. Obecnie w najnowszych komunikatach Toyota podała, że ​​lutowe zawieszenia dotkną 11 linii produkcyjnych w ośmiu zakładach.

Silnik do Toyoty Yaris produkowany w Wałbrzychu
Toyota Motor Manufacturing Poland. Nowa hala montażu silników elektrycznych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Produkcja Toyoty w 2021 roku

Obecny lutowy plan produkcyjny Toyoty wzrósł względem ubiegłorocznego planu. Wówczas to Toyota w lutym 2021 roku wyprodukowała 668 000 samochodów. Toyota ścigała się wtedy, by odzyskać siły po spowolnieniu spowodowanym przez COVID-19. Jest to jednak daleki wynik od wyprodukowanych w lutym 2019 roku 725 696 samochodów.

Toyota przekroczyła już swój listopadowy cel, jakim było wyprodukowanie od 850 000 do 900 000 pojazdów na całym świecie. Cel ten stanowił korektę w dół w stosunku do pierwotnego celu Toyoty, który zakładał 1 milion sztuk w listopadzie.

W bieżącym roku podatkowym do listopada globalna produkcja Toyoty wyniosła około 5,53 miliona pojazdów, czyli około 3,47 miliona pojazdów mniej, niż planowanych w całym roku 9 mln aut.

Nowe elektryczne auto sportowe od Toyoty
Toyota przedstawiła nową strategię. Do 2030 roku ma pokazać 30 aut elektrycznych zdjęcie: Toyota

Toyota królem samochodów hybrydowych w USA

Toyota odnotowała rekordową sprzedaż samochodów hybrydowych na rynku amerykańskim. Japoński producent wyprzedził General Motors na miejscu najlepiej sprzedającego się producenta samochodów w USA.

Toyota zwiększyła sprzedaż swoich hybryd, hybryd plug-in i samochodów na ogniwa paliwowe o 73 procent do 583 697 samochodów. Większość sprzedanych samochodów stanowiły hybrydy. General Motors sprzedał mniej, niż 25 000 pojazdów.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię