Nowa Panamera ujrzała światło dziennie. Porsche Panamera plug-in w najnowszej odsłonie zyskał więcej koni mechanicznych i zasięg w trybie elektrycznym. Trzecia generacja sportowej, luksusowej limuzyny ma znacznie większą gamą funkcji cyfrowych, a także zyskała świeży i wyrazisty design oraz szerszym spektrum pomiędzy dynamiką a komfortem jazdy.

Porsche Panamera plug-in

Porsche wzmocniło tę pozycję w linii modelowej wprowadzając Panamerę Turbo E-Hybrid. Zewnętrz samochód charakteryzuje się charakterystycznym tylnym zderzakiem z malowanymi panelami dyfuzora oraz unikalnym przednim zderzakiem w kolorze nadwozia. Dostępne są również chromowane rury wydechowe w kolorze ciemnego brązu i opcjonalne koła z centralnym zamkiem, które można zamówić również w innych modelach.

Kolor Turbo Turbonite zastosowano jako kontrast na listwach bocznych szyb i logo Turbo na tylnej klapie, a także w herbie Porsche na masce, kołach i kierownicy. Wewnątrz Turbonite łączy się z elementami z włókna węglowego, tworząc sportową atmosferę. Można go znaleźć na przykład na centralnym obrotomierzu w zestawie wskaźników oraz jako kolor elementów sterujących w konsoli środkowej.

Nowa Panamera

Najnowsza wersja Panamery

Porsche Panamera wkracza w trzecią generację modelu. Luksusowa limuzyna podkreśla swój sportowy charakter dzięki jeszcze mocniejszym układom napędowym. W ramach zmodernizowanej koncepcji obsługi i innowacyjnych technologii zastosowano nowy układ zawieszenia Porsche Active Ride.

Integracja ekosystemu użytkownika z Porsche Communication Management ma dać zupełnie nowe sposoby interakcji z samochodem. Techniczny i i dynamiczny design nowej Panamery nadaje atrakcyjnym proporcjom linii modelowej nową aktualizację. Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę i całkowicie przeprojektowane wnętrze skupione jest na kierowcy.

Nowa Panamera

Nowa Panamera jest już standardowo wyposażona w dwukomorowe, dwuzaworowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Technologia dwuzaworowa oddziela etapy odbicia i kompresji w regulacji amortyzatora. Dzięki temu samochód oferuje jeszcze szerszy zakres pomiędzy komfortem a sportowym charakterem.

System tłumi uderzenia spowodowane uszkodzeniami nawierzchni, zapewniając jednocześnie większą stabilność nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Prowadzenie samochodu można dodatkowo poprawić dzięki opcjonalnemu układowi sterowania wszystkimi kołami.

Nowa Panamera – zawieszenie

Ponadto aktywne zawieszenie Porsche Active Ride jest dostępne jako opcja dla modeli E-Hybrid Panamery. Jego podstawą są nowo opracowane aktywne amortyzatory – również w technologii dwuzaworowej. Każdy z nich podłączony jest do elektrycznie sterowanej pompy hydraulicznej. Generuje to przepływ objętościowy w amortyzatorze zgodnie z zapotrzebowaniem i dzięki temu może błyskawicznie, bardzo precyzyjnie i celowo wytworzyć siły pomiędzy nadwoziem a kołami. Przeciwdziałają i prawie całkowicie kompensują one siły powstałe w czasie jazdy na drodze. Uzupełnieniem tej technologii jest redukujące masę jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne.

Podwozie utrzymuje płasko nadwozie Panamery, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, kierowania i przyspieszania. Przy płynnej jeździe system niemal całkowicie pochłania nierówności. W dynamicznych sytuacjach na drodze układ zawieszenia Porsche Active Ride zapewnia doskonałe połączenie z drogą dzięki równomiernemu rozkładowi obciążeń kół.

Przy tym ustawieniu nowa Panamera wchodzi w zakręty jak motocykl. Przy przyspieszaniu samochód ściąga przód w dół, a przy zwalnianiu w tył. W czasie postoju układ zawieszenia Porsche Active Ride podnosi nadwozie na wygodną do wsiadania i wysiadania wysokość.

Nowa Panamera

Nowe Porsche Panamera – E-Performance

W odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na tego typu układy napędowe Porsche oferuje do nowej Panamery łącznie cztery wydajne układy napędowe E-Hybrid. Wszystkie warianty E-Hybrid charakteryzują się lepszą wydajnością, zasięgiem i wydajnością. Sercem układu napędowego Porsche Panamera plug-in jest zasadniczo zmieniony, 4-litrowy turbodoładowany silnik V8.

Silnik elektryczny

Moc nowo opracowanego silnika elektrycznego wynosi 190 KM. Razem tworzą one moc systemową 680 KM. Systemowy moment obrotowy osiąga 930 Nm. Porsche w najnowszej Panamerze zintegrowało silnik elektryczny z nową, całkowicie przeprojektowaną 8-biegową i dwusprzęgłową skrzynią biegów. Brak osobnej obudowy silnika elektrycznego zmniejszyło wagę o około pięć kilogramów.

Panamera Turbo E-Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h. Pojemność akumulatora wynosi 25,9 kWh. Umożliwia to równoważny zasięg na samym prądzie do 91 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP lub 83–93 km w cyklu miejskim.

Modyfikacje ciśnienia doładowania, natężenia przepływu wtrysku paliwa i czasu zapłonu optymalizują osiągi 2,9-litrowego silnika V6 z turbodoładowaniem. Generuje on teraz 353 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 23 KM i 50 Nm w porównaniu do swojego poprzednika. Skraca to sprint Panamery do 100 km/h do 5,1 sekundy i zwiększa jej prędkość maksymalną do 272 km/h. Porsche Panamera z napędem na wszystkie koła przyspiesza do setki w 4,8 sekundy i osiąga prędkość 270 km/h.

Wnętrze samochodu

Nowa Panamera zachowuje charakterystyczne linie i proporcje właściwe dla linii modelowej. Długość samochodu wynosi 5052 mm, szerokość 1937 mm, a wysokość 1423 mm. Zasadniczo odnowiony wygląd nadaje sportowej limuzynie jeszcze bardziej wyrazisty i sportowy wygląd.

Z przodu dodatkowy wlot powietrza nad tablicą rejestracyjną kompensuje zwiększone zapotrzebowanie układów napędowych na powietrze. Przeprojektowana linia okien w widoku bocznym podkreśla charakter sedana czterodrzwiowego samochodu sportowego.

Wnętrze nowego Porsche Panamera

Nowe Porsche Panamera i kokpit samochodu

Koncepcja kokpitu Porsche Driver Experience zapewniać ma równowagę pomiędzy cyfrowymi i analogowymi elementami sterującymi oraz rozmieszcza elementy wejściowe i wyjściowe niezbędne do jazdy wzdłuż osi kierowcy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się bezpośrednio po prawej stronie kierownicy. Przełącznik trybów programów jazdy Normal, Sport i Sport Plus oraz dźwignie sterowania wspomaganiem są również bezpośrednio dostępne dla kierowcy.

Na żądanie ekran o przekątnej 10,9 cala wyświetla dane dotyczące wydajności pojazdu. Umożliwia także obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i umożliwia strumieniowe przesyłanie wideo, gdy samochód jest w ruchu. Aby nie rozpraszać nikogo, kto siedzi za kierownicą, wyświetlacz pasażera nie jest widoczny z siedzenia kierowcy.

Wyposażenie i systemy wspomagania

Nowa Panamera stanie się integralną częścią cyfrowego ekosystemu kierowcy. Aby zalogować się przy użyciu osobistego identyfikatora Porsche, wystarczy zeskanować smartfonem kod QR wyświetlany w systemie PCM. Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają łączenie danych smartfona i pojazdu w celu zwiększenia użyteczności.

Integracja funkcji pojazdu z aplikacji MyPorsche z Apple CarPlay umożliwia zoptymalizowane działanie funkcji cyfrowych i zapewnia wyraźniejszy przegląd. Funkcje takie jak klimatyzacja, masaż siedzeń i oświetlenie otoczenia można sterować bezpośrednio za pomocą Apple CarPlay lub za pomocą asystenta głosowego Siri.

Nowa Panamera

Nowe oświetlenie

Nowa Panamera posiada w standardzie reflektory Matrix LED. Dodatkowo dostępny jest także system oświetlenia HD Matrix LED. Posiada on ponad 32 000 pikseli na reflektor. Oświetlenie w nowej Panamerze posiada zasięg do 600 metrów. W najnowszej odsłonie samochodu unowocześniono systemy wspomagające. Aktywny asystent prędkości, który znajduje się już w standardzie współpracuje z funkcją rozpoznawania znaków drogowych. W momencie, w którym system jest aktywny, nowa Panamera nie będzie rozpędzać się szybciej, niż ustanowione na drodze ograniczenie.

Nowa Panamera posiada także asystenta skrętu. Innowacją jest także to, że w czasie automatycznego parkowania kierowca nie musi już być we wnętrzu samochodu. Działanie samochodu i wykonywanie manewru można monitorować przy pomocy smartfona.

Nowa Panamera — dostawy i cena

Cena nowej Panamery w Niemczech zaczyna się od 107 800 euro z VAT. Wersja Turbo E-Hybrid to wydatek od 192 500 euro. W Europie dostawy najnowszej wersji Panamery rusza w marcu 2024 roku.

Porsche produkuje nową Panamerę w swojej fabryce w Lipsku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię