Land Rover zaprezentował piątą generację Range Rovera. W momencie wprowadzenia na rynek w przyszłym roku otrzyma on dwa warianty hybrydowe typu plug-in o mocy odpowiednio 324 i 375 kW. Całkowicie elektryczny zasięg samochodu to do 100 kilometrów. Producent zapowiedział czysto elektrycznego Range Rovera na 2024 rok.
- Land Rover zaprezentował zelektryfikowaną wersję Range Rovera w opcji hybrydy plug-in
- W pełni elektryczny Range Rover pojawi się dopiero w 2024 roku
- Nowy Range Rover posiada usztywnioną kostrukcję
- Ceny nowego Range Rovera zaczynają się od ponad 90 tys. funtów
Nowy Range Rover – trochę elektryczny
Jak pisze portal AutoCar, który był na premierze Land Rovera, nowa era Land Rovera rozpoczęła się wraz z prezentacją długo oczekiwanej, piątej generacji Range Rovera. Flagowy model został całkowicie przeprojektowany, zaktualizowany i unowocześniony pod każdym względem oraz zelektryfikowany zgodnie z radykalnym planem firmy, dotyczącym ograniczenia emisji w całej gamie samochodów.
Elektryczny Range Rover dopiero w 2024 roku
Nowy Range Rover debiutuje po zakończeniu pięcioletniego, siedmiomilionowego programu testów i przed wprowadzeniem go na rynek wiosną przyszłego roku. Odświeżony model stanie na czele kompleksowej modernizacji gamy Land Rovera, w której do końca dekady każdy model będzie oferowany z całkowicie elektryczną opcją. Czysto elektryczna wersja nowego Range Rovera, której premiera została potwierdzona w 2024 roku, będzie pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki.
Nowy Rangę Rover – co się zmieniło?
Przedstawiono samochód zarówno w wersji standardowej, jak i wersji z większym rozstawem osi. Odświeżony SUV jest już dostępny – od 94 400 funtów w wersji z krótkim rozstawem osi i 120 000 funtów w wersji z długim rozstawem osi – pisze AutoCar.
AutoCar pisze, że charakterystyczna sylwetka Range Rovera pozostaje zasadniczo nienaruszona, ze wznoszącą się linią boczną, maską typu „clamshell”, ale różnice między nim a poprzednim modelem są znaczne. Wyróżnikiem jest dodanie sporego, błyszczącego czarnego panelu z tyłu, zawierającego pionowe światła stopu i kierunkowskazy na pasku u góry, z których wszystkie są niewidoczne, gdy nie są używane. Land Rover twierdzi, że nowa konfiguracja stanie się „sygnaturą” Range Rovera. Tylne światła wykorzystują najmocniejsze, dostępne diody LED, podczas gdy z przodu każdy zestaw reflektorów zawiera około 1,2 miliona pojedynczych „lusterek”, które odbijają światło.
Motywy „skrzeli” i grill zostały przeprojektowane, a wysuwane klamki drzwi, które po raz pierwszy pojawiły się w Velarze, nadają bardziej elegancki wygląd. Nowy Rangę Rover ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,30, co oznacza poprawę o 12 proc.
Nowy Range Rover – lepsze osiągi
Nowa architektura MLA „Flex” daje o 50 proc. większą sztywność przy skręcaniu.
Konstrukcjanowego Range Rovera wykonana jest w 80 proc. z aluminium, ale w kluczowych obszarach zastosowano stal, co zapewnia lepszą ochronę przed zderzeniami, a także tłumienie dźwięków. Zwiększoną sztywność osiągnięto nawet w przypadku pełnowymiarowego, standardowego, panoramicznego szyberdachu. Dyrektor programu, Nick Miller, powiedział, że jakakolwiek utrata sztywności bocznej spowodowana usunięciem tak dużego kawałka stali jest niwelowana przez zainstalowanie bardzo wytrzymałego szklanego panelu, który pełni podobną funkcję nośną.
Nowy Range Rover – większa aerodynamika
Konstrukcja została również zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować wydajność. Osłony aerodynamiczne biegną wzdłuż podwozia samochodu, aby skutecznie kierować powietrze do tyłu, a elementy tylnego zawieszenia mają własne osłony zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki, które „zapewniają kontrolowane oddzielenie przepływu powietrza pod podwoziem”.