Polestar 2 BST 230 to druga już limitowana wersja samochodu elektrycznego Polestar 2. Auto poza modyfikacją podwozia, ma także poprawioną wydajności. Pierwsze dostawy wylądują u klientów w trzecim kwartale 2023 roku.

Nowy limitowany Polestar 2

Polestar 2 BST 230 to druga limitowana wersja Polestara 2, którym szwedzka marka należąca do Volvo zawojowała rynek. Ulepszenia stylistyczne samochodu o mocy 350 kW i 680 Nm obejmują ekskluzywny zielony lakier Nebula oraz tekstylia MicroSuede na siedzeniach i wstawkach kierownicy. Wykonane one są z częściowo przetworzonej tkaniny Nubuck.

Polestar 2 BST edition 230

Polestar 2 BST 230

Polestar 2 BST edition 230

Polestar 2 BST edition 230

Nadwozie można zamówić również w kolorze Space (czarnym). Opcjonalny pasek na całej długości nadwozia jest dostępny dla obu kolorów nadwozia.

— Limitowane modele, takie jak BST edition 230, pozwalają nam na szybszą i bardziej kreatywną eksplorację kolorów, grafiki i materiałów – mówi Thomas Ingenlath, prezes firmy Polestar.

Polestar 2 ze zmodernizowanym podwoziem

Polestar 2 w edycji limitowanej edition 230 posiada zmodernizowane podwozie. Po raz pierwszy zostało ono wdrożone w oryginalnym modelu Polestar 2 BST edition 270. Podwozie obniżono o 25 mm w stosunku do klasycznej wersji. 

Dwa silniki elektryczne i bateria o pojemności 78 kWh zostały wzmocnione, aby uzyskać maksymalną moc 350 kW (476 KM) i 680 Nm momentu obrotowego. Mają one gwarantować lepszą dynamikę sportową i znacznie lepszą reakcje na ruchy.

Posiada też specjalnie opracowane i unikalne regulowane amortyzatory Öhlins, przednią belkę rozporową, sprężyny sztywniejsze o 20 proc. i czarne 21-calowe felgi, które można znaleźć w modelu Polestar 1. 

Nowy Polestar 2 posiada także opony 245/35R21 Pirelli P Zero opracowane specjalnie dla samochodów edycji BST.

Dostawy edycji limitowanej Polestar 2 BST 230

Marka wyprodukuje na europejski i północnoamerykański rynek łącznie 230 sztuk. Samochody można zamawiać od 21 marca 2023 roku na stronie Polestar. Dostawy ruszą od trzeciego kwartału 2023 roku.

Polestar 2 kluczowy dla szwedzkiej marki

Polestar 2 jest kluczowym samochodem w ofercie szwedzkiego producenta. Marka spodziewa się, że w 2023 roku globalne wolumeny wzrosną o blisko 60 proc. do około 80 000 samochodów. Wynik ten zapewni w dużej mierze sprzedaż modelu Polestar 2.

Przychody Polestara w 2022 r.

W ubiegłym roku przychody spółki wzrosły o 1 124,7 mln dolarów, czyli o 84 proc. Szwedzka marka należąca do Volvo podkreśla, że udało się to głównie dzięki wyższej sprzedaży samochodów Polestar 2. Producent podkreśla, że model ten napędzał także zysk brutto, który wzrósł o 118,5 mln dolarów.

Polestar 2 BST edition 230
Polestar 2 BST edition 230

Aktualizacja Polestara 2

W styczniu 2023 roku Szwedzi pokazali nową odsłonę modelu. Nowy samochód wprowadzono na rynek ze zaktualizowanymi silnikami elektrycznymi i falownikami we wszystkich wariantach. Warto podkreślić, że zaowocowało to znaczną poprawą zarówno wydajności, jak i osiągów. 

Modele jednosilnikowe wykorzystują teraz nowo opracowany silnik z magnesami trwałymi do napędzania tylnych kół. Nowy silnik zapewni maksymalną moc 220 kW (wzrost w stosunku do poprzedniego 170 kW). 

Większa optymalizacja i lepsze osiągi

Został on zaprojektowany z myślą o optymalizacji wydajności, a moment obrotowy sięga 490 Nm (wzrost w stosunku do poprzedniego 330 Nm). Dzięki temu czas sprintu 0-100 km/h skrócił się nawet o 1,2 sekundy i wynosi teraz 6,2 sekundy.

Silniki elektryczne z większą mocą

Zmodernizowano również wersję dwusilnikową, która teraz posiada napęd na tylne koła oraz nowy silnik asynchroniczny, wspomagający przednią oś. Dzięki temu uzyskano wyższą całkowitą moc systemową 310 kW i 740 Nm (wzrost w stosunku do pierwotnej wartości 300 kW i 660 Nm). 

Lepsza trakcja

Ponadto przełożyło się to także na znacznie lepszą trakcję, ogólną wydajność i osiągi. Samochód może osiągniąć prędkość 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Dodatkowo, przedni silnik może być teraz całkowicie odłączony, gdy nie jest używany.

Z opcjonalnym pakietem Performance, auto może osiągnąć nawet 350 kW. To z kolei pozwala mu podobnie osiągnąć 0-100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy.

Polestar 2 — 4 lata na rynku

Samochód wszedł na na rynek aut elektrycznych klasy premium w 2019 roku. Samochód łączy skandynawski design, użyteczność i zrównoważony rozwój z przyjemnymi właściwościami jezdnymi. 

Był to pierwszy samochód jaki wyposażono w system infotainment zasilany przez Android Automotive OS z wbudowanym systemem Google. Auto jest obecnie dostępne na 27 rynkach na całym świecie. Produkcja w 2022 roku miała przekroczyć 100 000 sztuk.

Polestar 2 BST edition 230
Polestar 2 BST edition 230

Stylizacja nowego Polestara 2

Szczegóły stylizacji wszystkich modeli Polestar 2 zaktualizowano. Strategia Polestar w zakresie materiałów wewnętrznych skupia się na zwiększeniu wykorzystania materiałów odnawialnych, podlegających recyklingowi i pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny. 

Wprowadzono także „wegańska” tapicerkę. Elektryczny samochód jest już oficjalnie dostępny z ulepszoną wersją opcjonalnej tapicerki ze skóry Nappa, która jest bardziej przyjazna środowisku.

Polestar 2
Polestar 2

Śledzenie śladu pierwiastków ziem rzadkich

Współpraca Polestar z Circulor została rozszerzona o wykorzystanie technologii blockchain. Służy ona do śledzenia miki oprócz kobaltu, której ślad jest monitorowany w akumusnilatorach Polestar 2. Technologia ta pozwala na śledzenie śladu rzadkich minerałów od samego źródła materiału do gotowego produktu. 

Polestar 2
Polestar 2 - wnętrze

Nowy akumulator

Akumulator Polestar 2 Standard z jednym silnikiem wykorzystuje teraz ulepszoną chemię ogniw, zapewniając większą pojemność 69 kWh. Skutkuje to zwiększonym zasięgiem do 474 km WLTP, szybszym ładowaniem do 130 kW DC oraz wyższą mocą silnika 170 kW. 

Polestar chce wykorzystywać aluminium, które pochodzi wyłącznie z hut zasilanych energią odnawialną. To zaś oznacza, że poziom emisji CO2 na samochód zostanie zmniejszona o 750 kg we wszystkich wersjach.

Ulepszony Polestar 2 arctic circle

Joakim Rydholm stworzył unikalnego Polestara 2 „Arctic Circle” jako jednorazową wersję specjalną, która po raz pierwszy wprowadza do Polestara inspirację zimowymi rajdami.

Samochód bazowy, Polestar 2 Long range Dual Motor z pakietem Performance, posiada kilka specyficznych udoskonaleń. Samochód z napędem elektrycznym posiada podwyższoną wysokość nadwozia (+30 mm), zwiększoną moc i moment obrotowy (350 kW i 680 Nm) oraz 19-calowe, zimowe opony z kolcami (245/35 R19).

Wyposażenie zimowej wersji auta

W połączeniu z miękkimi o 30 proc. sprężynami, trójstronne wydajne amortyzatory Öhlins, zaprojektowane i zestrojone specjalnie dla tego samochodu wraz z Öhlins, są ustawione na dziewięć kliknięć z przodu i z tyłu. 

Posiadają też dodatkowe komory regulacyjne, a standardowe 4-tłoczkowe hamulce przednie Brembo pozostają w wersji samochodu Polestar 2 Long Range Dual Motor.

Przednie i tylne usztywnienia amortyzatorów zamontowano w celu zwiększenia sztywności skrętnej i szybkości reakcji układu kierowniczego. Nowy prototypowy system kontroli (security) startu został również zintegrowany poprzez łopatki montowane na kierownicy. Z tyłu samochodu zamontowano również łopatę do śniegu z włókna węglowego oraz pas ratunkowy.

Wizualne inspiracje rajdami obejmują montaż 19-calowych kół rajdowych OZ Racing, cztery przednie reflektory Stedi Quad Pro LED oraz unikalne nadwozie w kolorze matowej szarości i bieli. Współgrają z nim tapicerowane na zamówienie przednie fotele kubełkowe Recaro w kolorze węgla drzewnego ze szwedzkim złotym brandingiem. Przedni zderzak posiada płytę poślizgową z włókna węglowego dla dodatkowej ochrony podwozia.

Zimowe testy samochodu

Samochód Long Rangę Dual Motor podlegał testom w warunkach arktycznych. Test realizowano na kole podbiegunowym. Zimowy program testowy trwa przez 15 tygodni od grudnia do marca każdego roku. Inżynierowie sprawdzają przede wszystkim baterię oraz wpływ ujemnych temperatur na zasięg samochodu.

Ostatnie testy przebiegały w temperaturze -35 stopni Celsjusza.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię