Polestar zaprezentuje swojego pierwszego SUVa — Polestar 3. Premiera odbędzie się 12 października w Kopenhadze, w Danii.
- Polestar 3 to pierwszy SUV w ofercie szwedzkiej marki
- Polestar 3 zostanie zaprezentowany 12 października
- Auto zostało stworzone na całkowicie nowej bazie technologicznej
Nadchodzi pierwszy SUV Polestara — Polestar 3
Polestar 3 ma być designerskim, elektrycznym SUV-em o wysokich osiągach, który ma przemówić do klientów wyrazistym kształtem i doskonałą dynamiką jazdy. Zbudowany na nowej, całkowicie elektrycznej bazie technologicznej opracowanej przez Volvo i wyposażony w najnowsze komponenty high-tech – takie jak scentralizowany rdzeń obliczeniowy firmy NVIDIA oraz długą listę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa od Volvo i innych partnerów branżowych, takich jak: Zenseact, Luminar i Smart Eye.
Musieliśmy zadać sobie pytanie: 'jak powinien wyglądać nowoczesny SUV?”. Polestar 3 definiuje SUV-a ery elektrycznej, a projektując go, zajęliśmy się niektórymi podstawami archetypu: proporcjami, postawą i aerodynamiką – mówi Thomas Ingenlath, prezes zarządu Polestar.
Polestar 3 — co nowego w aucie?
Osiągi były kluczowe przy tworzeniu nowego Polestara 3. W momencie premiery wszystkie wersje wyposażone będą w dwusilnikowy układ napędowy, z napędem tylnym, z elektrycznym wektorowaniem momentu obrotowego poprzez system podwójnego sprzęgła na tylnym silniku elektrycznym. Do tego dochodzi adaptacyjne, dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne i aktywne amortyzatory w standardzie, dzięki czemu Polestar 3 może przełączać się między komfortową a twardą dynamiką zawieszenia i dostosowywać amortyzatory do warunków drogowych raz na dwie milisekundy (500 Hz).
– To właśnie ta błyskawiczna zdolność do przekształcenia się z komfortowego krążownika w ostry, zwinny samochód wyczynowy w czasie krótszym niż mgnienie oka sprawia, że Polestar 3 jest wyjątkowy jako elektryczny SUV o wysokich osiągach. Jego zaletą jest również nisko położony środek ciężkości i szeroki rozstaw kół, co zapewnia najwyższą stabilność i ekscytujące wrażenia za kierownicą – mówi Thomas Ingenlath, prezes zarządu Polestar.
Opcjonalny pakiet Performance umożliwia uzyskanie maksymalnej mocy 380 kW i 910 Nm, wraz z tuningiem podwozia Polestar Engineered dla aktywnych amortyzatorów i zawieszenia pneumatycznego. Dodano również charakterystyczne dla Polestara szwedzkie złote detale, w tym pokrywki zaworów, pasy bezpieczeństwa i laserowo wytrawioną listwę oświetlenia wnętrza.
Zobacz też: