Volvo pokaże nowego, elektrycznego flagowego SUV-a – EX90. Samochód ten oznacza początek nowej ery – zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i przyszłości szwedzkiej firmy. Volvo podkreśla, że połączenie głównego układu komputerowego i oprogramowania, wprowadzi technologie bezpieczeństwa, które pomogą zrealizować wizję marki: nikt nie powinien zostać poważnie ranny lub zginąć w samochodzie Volvo.

  • Volvo pokaże 9 listopada nowego SUVa EX90
  • Nowe auto będzie najbezpieczniejszym Volvo w historii
  • Samochód będzie wyposażony w nowoczesny LiDAR

Nowe Volvo EX90

W ubiegłym tygodniu prezes Volvo Jim Rowan przedstawił w specjalnym wystąpieniu swoją wizję przyszłości bezpieczeństwa i samochodów Volvo. Firma pokazała, jak LiDAR – najnowocześniejsza metoda teledetekcji, która będzie standardem w Volvo EX90 – pomoże zmniejszyć liczbę poważnych wypadków nawet o 20 procent. 

W najbliższych tygodniach Volvo ujawni więcej innowacji na temat technologii, które pojawią się w EX90. Funkcje, które pomogą nie tylko być – ale i czuć się – bezpiecznie przez cały czas. 

Bryła nowego Volvo EX90
Bryła nowego Volvo EX90

Nowy lidar w samochodach Volvo

LiDAR (Light Detection and Ranging) to urządzenie wykorzystujące metodę teledetekcji, która używa światło w postaci lasera impulsowego do wykonywania pomiarów z dużą precyzją.

Rolę jaką LiDAR może odegrać w zakresie bezpieczeństwa w życiu codziennym, jest duża: ostatnie badania Volvo wskazują, że zastosowanie LiDARu pozwala na mniejszą liczbę kolizji nawet o 9 procent.

Wbudowana w linię dachu przyszłego Volvo EX90 i z czasem ujednolicona, technologia LiDAR może wykrywać pieszych w odległości do 250 metrów oraz tak małe rzeczy jak leżąca opona na drodze i to już 120 metrów przed samochodem. Wszystko to podczas jazdy z prędkością autostradową.

Samochód nie tylko będzie w stanie wkroczyć do akcji i wspomóc kierowcę, ale również będzie lepiej rozumiał, kiedy jest potrzebny i jak najlepiej pomóc.

Obejrzyj też:

– Uważamy, że EX90 to najbezpieczniejszy samochód Volvo, jaki kiedykolwiek trafił na drogi. Łączymy nasze rozumienie środowiska zewnętrznego z naszym bardziej szczegółowym rozumieniem uwagi kierowcy. Gdy wszystkie nasze systemy bezpieczeństwa, czujniki, oprogramowanie i moc obliczeniowa połączą się ze sobą, stworzą wokół kierowcy prewencyjną tarczę bezpieczeństwa – i nawet nie będzie wiedział, że ona tam jest, dopóki nie będziesz jej potrzebował – powiedział Joachim de Verdier, szef działu automatyzacji bezpiecznych pojazdów w Volvo Cars. 

Po przeprowadzeniu wewnętrznych procesów weryfikacji bezpieczeństwa i uzyskaniu wszystkich niezbędnych homologacji technologia Autonomous Drive zostanie wprowadzona w modelu EX90.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię