Produkcja samochodów elektrycznych Forda ma w Europie przyspieszyć. W tym celu amerykański koncern wybrał fabrykę w Walencji, jako miejsce produkcji aut elektrycznych, które mają być kluczowe dla przyszłości marki w Europie. Wyścig ten przegrał niemiecki zakład w Saarlouis, który dotychczas produkuje Forda Focusa. Jaka będzie jej przyszłość po wygaszeniu produkcji? Nie wiadomo.
- Ford będzie produkował auta elektryczne w Walencji, a nie w niemieckim Saarlouis
- Fabryka Forda w Saarlouis produkuje obecnie Forda Focusa – co później – nie wiadomo
- Ford zainwestuje także 2 mld dolarów w przebudowę zakładu w Kolonii
Produkcja aut elektrycznych Forda będzie odbywać się w Walencji
Ford robi kolejny krok w swojej transformacji – wybiera fabrykę w Walencji, jako najlepiej przygotowaną do produkcji pojazdów opartych na architekturze aut elektrycznych nowej generacji. Jest ona kluczowym elementem w transformacji Forda w Europie w celu osiągnięcia w pełni elektrycznej przyszłości i zbudowania dobrze prosperującej firmy.
Plany Forda dotyczące całkowicie elektrycznej przyszłości w Europie są częścią globalnego celu, jakim jest produkcja ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 roku oraz wypracowanie 10 proc. skorygowanej marży EBIT do 2026 roku.
– Jesteśmy zaangażowani w budowanie prężnego, zrównoważonego biznesu w Europie w ramach naszego planu Ford+, a to wymaga skupienia i dokonywania trudnych wyborów. Europejski przemysł motoryzacyjny jest niezwykle konkurencyjny, a żeby dobrze prosperować i rozwijać się, nie możemy zadowolić się niewiarygodnie wspaniałymi produktami, zachwycającymi doświadczeniami klientów, niezwykle oszczędnymi operacjami oraz utalentowanym i zmotywowanym zespołem – mówił Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.
Produkcja Forda w Saarlouis pod znakiem zapytania
Ford podkreśla, że decyzja została podjęta po zakończeniu kompleksowych konsultacji z zespołami w Walencji i Saarlouis. Fabryka Forda w Saarlouis będzie nadal produkować Forda Focusa, a obecnie firma ocenia również opcje dla przyszłej koncepcji zakładów.
Portal Automotive News Europe pisze powołując się na słowa szefa Forda na Europę – Stuarta Rowley’a – że po wygaszeniu produkcji Focusa, zakład może czekać nawet sprzedaż w ręce innego producenta.
– Wprowadzenie naszej całkowicie nowej architektury pojazdów elektrycznych do Walencji pomoże nam zbudować rentowny biznes w Europie, zapewnić wysoką wartość zatrudnienia i zwiększyć ofertę elektryczną Forda – wydajnych pojazdów klasy premium, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów – mówił Stuart Rowley.
Ford dalej inwestuje w Niemczech
Ford zainwestuje 2 miliardy dolarów w przebudowę zakładu w Kolonii w Niemczech, by od 2023 roku rozpocząć produkcję samochodów elektrycznych. Europejska strategia Forda zakłada stworzenie linii pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznej wersji popularnego Forda Puma. Do 2026 roku Ford w Europie planuje sprzedawać 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie.
Ford potwierdził jednak swoje zaangażowanie w Niemczech, które będą pierwszym miejscem produkcji elektrycznych Fordów w Europie. Najnowocześniejsze Centrum Elektryfikacji w Kolonii rozpocznie produkcję pod koniec 2023 roku.