Porsche przenosi część swojej produkcji z głównego zakładu Porsche w Zuffenhausen do zakładów Volkswagena w Osnabrück w Dolnej Saksonii. Od połowy przyszłego roku rozpocznie się tam nadwyżkowa produkcja 718.
- Porsche przenosi produkcję części modelu 718 do Osnabruck
- Historyczna fabryka w Zuffenhausen nie wyrabia się z produkcją z powodu dużego popytu
- W 2024 roku Porsche 718 będzie zelektryfikowane
Porsche 718 w Osnabruck
Działanie to podyktowane jest koniecznością sprostania wysokiemu popytowi ze strony wszystkich klientów Porsche. Przeniesienie produkcji nie będzie miało wpływu na liczbę pracowników w Zuffenhausen.
– Zakład w Osnabrück już w przeszłości był sprawdzonym partnerem w naszej sieci produkcyjnej Porsche. Nasi koledzy byli odpowiedzialni za produkcję nadwyżek Cayenne i 718 Cayman. Cieszymy się, że możemy czerpać z tych wieloletnich doświadczeń i realizować jak najwięcej marzeń naszych klientów o samochodach sportowych – mówi Albrecht Reimold, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki w Porsche AG.
Główny zakład w Stuttgarcie-Zuffenhausen pracuje na pełnych obrotach, produkując modele 911 i 718. Porsche realizuje także strategię elektromobilności: do połowy dekady seria 718 będzie w pełni zelektryfikowana. W 2030 r. udział wszystkich nowych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym powinien wynosić ponad 80 procent. Nawet wtedy serie modeli 718 i 911 będą nadal produkowane na dwudrzwiowej linii w Zuffenhausen.
Elektryczne Porsche 718
DO POŁOWY DEKADY CHCEMY ZAOFEROWAĆ NASZ SAMOCHÓD SPORTOWY 718 Z SILNIKIEM UMIESZCZONYM CENTRALNIE, WYŁĄCZNIE W WERSJI CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNEJ – POWIEDZIAŁ OLIVER BLUME, PREZES ZARZĄDU PORSCHE AG.
Elektryczne Porsche 718 z Zuffenhausen
Elektryczne Porsche w 2021 roku
W ubiegłym roku prawie 40 procent wszystkich nowych samochodów Porsche dostarczonych w Europie było już przynajmniej częściowo elektrycznych. Ponadto Porsche ogłosiło, że w 2030 r. zamierza być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Porsche spodziewa się, że w 2025 r. połowa sprzedaży Porsche będzie pochodzić ze sprzedaży pojazdów elektrycznych – całkowicie elektrycznych lub hybryd typu plug-in.
– W 2030 R. UDZIAŁ WSZYSTKICH NOWYCH POJAZDÓW Z CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNYM NAPĘDEM POWINIEN WYNOSIĆ PONAD 80 PROCENT – POWIEDZIAŁ BLUME.
Aby osiągnąć te cele, Porsche wraz z partnerami inwestuje w stacje ładowania premium – a dodatkowo we własną infrastrukturę ładowania.
Przeczytaj też: Porsche rozważa wprowadzenie elektrycznego 718? Media piszą, firma milczy