Citroën pokazał nowy hybrydowy wariant dla modelu C5 Aircross. Zaktualizowana wersja ma dużo większy zasięg na silniku elektrycznym, a jego cena zaczyna się od ponad 43 650 euro.

  • Citroen pokazał nowy hybrydowy wariant dla modelu C5 Aircross
  • W Citroenie C5 Aircross zastosowano akumulator nowej generacji wyposażony w nową chemię

Citroen C5 Aircross z hybrydzie plug-in

Citroën udostępnił do zamówienia w C5 Aircross nowy silnik 180 e-EAT8 Plug-in Hybrid, który uzupełnia istniejący 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid. Zastępując wersję benzynową PureTech 180, nowa wersja odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej marki, oferując bardziej przyjazną środowisku alternatywę elektryczną. Odzwierciedla on również ambicje Citroëna, aby uczynić tę technologię bardziej dostępną dla klientów, poprzez wprowadzenie na rynek wersji bardziej przystępnej cenowo wersji. Wersja ta jest ekonomicznym i bardziej ekologicznym rozwiązaniem dla klientów, którzy mogą ładować się w domu lub w biurze.

C5 Aircross Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 łączy silnik benzynowy 1.6 PureTech o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW, uzyskując łączną moc 180 KM przy 360 Nm. Silnik ten zapewnia przyjemność z jazdy w 100 proc. trybie elektrycznym, do prędkości 135 km/h. Silnik ten jest sparowany z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 najnowszej generacji.

Układ napędowy jest połączony z akumulatorem nowej generacji o pojemności 12,4 kWh (11,3 kWh mocy użytecznej) składającym się z 84 ogniw (41 Ah). Dzięki zastosowaniu nowego rodzaju chemii, akumulator zwiększa również atrakcyjność oferty hybrydowej – może on pokonać dystans do 58 km (cykl WLTP) w trybie w 100 proc. elektrycznym. Baterię można naładować w około 1 godzinę 45 minut za pomocą ładowarki o mocy 7,4 kW. Jego najlżejsza wersja emituje zaledwie 35 g/km CO2.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

Większy zasięg hybrydowego Citroena

Oprócz wprowadzenia nowej wersji, Citroën udoskonalił także ofertę 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid w modelach C5 Aircross i C5 X, łącząc silnik benzynowy 1.6 PureTech o mocy 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW, co daje łączną moc 225 KM. Zasięg hybryd plug-in został zwiększony o ponad 15 proc. – z 55 km do 64 km w C5 Aircross i z 55 km do 63 km w C5 X.

W Citroenie C5 Aircross zastosowano akumulator nowej generacji wyposażony w nową chemię, która zwiększa moc z 13,2 kWh do 14,2 kWh (12,9 kWh mocy rzeczywistej), przy tej samej liczbie ogniw – 96.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię