Lamborghini ma za sobą najlepsze półrocze w swojej historii. Hitem sprzedażowym jest Lamborghini Urus. Rośnie sprzedaż i wyniki finansowe.
- Lamborghini sprzedało w pierwszym półroczu 5 090 samochodów
- Zysk operacyjny wzrósł o 69 proc.
- Lamborghini Prus było hitem sprzedażowym
Sprzedaż Lamborghini w pierwszym półroczu 2022 r.
Sprzedaż Lamborghini sięgnęła w pierwszym półroczu 5 090 sztuk (4,9 proc.). Pod względem wskaźników finansowych obroty osiągnęły poziom 1,33 mld euro, co oznaczało wzrost o 30,6 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku. Zysk operacyjny również wzrósł o 69,6 proc., rosnąc z 251 mln euro do 425 mln euro. Marża operacyjna Lamborghini wyniosła 31,9 proc. po 24,6 proc. w okresie poprzedniego roku. Wzrost rentowności w pierwszej połowie roku był spowodowany wzrostem wolumenu sprzedaży, asortymentu produktów, większym dostosowaniem do potrzeb klienta oraz korzystnymi kursami walut.
Dotarliśmy do końca wyjątkowej pierwszej połowy roku, pomimo trwającej niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną. Perspektywy są równie pozytywne, a przyjęte zamówienia pokrywają już całą produkcję z 2023 roku – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Sprzedaż Lamborghini wg regionów
Sprzedaż Lamborghini rozkłada się równomiernie, jeśli chodzi o regiony świata. Ameryka, Azja i Pacyfik oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) stanowią odpowiednio 34 proc., 25 proc. i 41 proc. globalnych wolumenów. Stany Zjednoczone są rynkiem numer jeden (1 521 sztuk), a następnie kontynentalne Chiny, Hong Kong i Macau (576), Niemcy (468), Wielka Brytania (440) i Bliski Wschód (282).
Jeśli chodzi o podział modelowy, hitem sprzedaży Lamborghini był SUV Urus, który odpowiada za 61 proc. sprzedaży, podczas gdy supersportowe samochody Lamborghini Huracán i Aventador (z których ten ostatni zbliża się do końca produkcji) stanowią 39 proc. Wśród tegorocznych nowości bardzo ciepło został przyjęty Huracan Tecnica, który został zaprezentowany w kwietniu: model z napędem na tylną oś, nowym designem i silnikiem V10 najnowszej generacji. Począwszy od sierpnia, w tym roku zostaną ogłoszone trzy nowe produkty: dwa dotyczące Urusa i jeden Huracana.
– To był bardzo wymagający czas, ale Lamborghini stawiło mu czoła z powodzeniem dzięki jasnej, długoterminowej strategii, którą wzmacnia atrakcyjność naszej marki. Wyniki z pierwszej połowy podkreślają pozytywny trend i wzmacniają nasze przekonanie, że możemy zakończyć rok 2022 znacznym wzrostem wyników w porównaniu z rokiem poprzednim – mówi Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.