Grupa Volkswagen zwiększyła w pierwszym półroczu dostawy pojazdów całkowicie elektrycznych o 27 procent rok do roku. Mimo wąskich gardeł w zaopatrzeniu, czasowego wstrzymania produkcji w Europie i blokady związanej z Covidem w Chinach, w pierwszym półroczu przekazano klientom 217 100 samochodów elektrycznych, w porównaniu z 170 900 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział elektryków w dostawach ogółem osiągnął poziom 5,6 procent, co oznacza wzrost z 3,4 procent w pierwszej połowie 2021 roku.
- Sprzedaż aut elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszym półroczu 2022 roku wzrosła o 27 proc.
- Najpopularniejszym modelem były Volkswagen ID.4/ID.5
- Marka Volkswagen sprzedała łącznie 116 tys. samochodów
Volkswagen zwiększa sprzedaż aut elektrycznych
Volkswagen podkreśla w komunikacie, że największym motorem wzrostu były Chiny. Na tamtejszym rynku sprzedano łącznie 63 500 aut elektrycznych. Jest to ponad trzykrotny wzrost w stosunku do okresu poprzedniego.
Pod względem sprzedaży aut elektrycznych w podziale na regiony, Europa nadal była wyraźnie na czele, ze 128 800 pojazdami (udział w całości Grupy: 59 procent) w pierwszych sześciu miesiącach. Drugim największym rynkiem dla Grupy były Chiny (29 procent). Na Stany Zjednoczone przypadło 8 procent globalnych dostaw Grupy Volkswagen z liczbą 17 000 pojazdów.
Najpopularniejsze auta elektryczne Grupy Volkswagen
Do końca czerwca główna marka Volkswagen dostarczyła klientom 115 900 pojazdów elektrycznych. Kolejne miejsca zajęły Audi z 50 000 pojazdów (23 procent), Skoda z 22 200 pojazdami (10 procent), Porsche z 18 900 pojazdami (9 procent) oraz SEAT/CUPRA z 8 300 pojazdami (4 procent).
Najlepiej sprzedające się modele BEV w pierwszej połowie 2022 roku:
- Volkswagen ID.4/ID.5 – 66 800 szt.
- Volkswagen ID.3 – 26 000 sztuk
- Audi e-tron (w tym Sportback) – 24 700 sztuk
- Skoda Enyaq iV (łącznie z Coupé) – 22 200 sztuk
- Porsche Taycan (łącznie z Cross Turismo) – 18 900 sztuk
- Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) 18 200 sztuk
Fabryka akumulatorów Volkswagena w Salzgitter
Volkswagen w obecności kanclerza Niemiec Olafa Scholza wmurował w Salzgitter kamień węgielny pod pierwszą fabrykę akumulatorów. Produkcja rozpocznie się w 2025 roku. Odpowiedzialność za globalny biznes baterii będzie ponosiła nowo utworzona spółka-córka „PowerCo”. Oprócz produkcji ogniw nowa firma będzie odpowiedzialna za koordynowanie działań w całym łańcuchu wartości baterii. Do 2030 roku PowerCo ma zainwestować wraz z partnerami w rozwój obszaru biznesowego ponad 20 mld euro. Firma ma zatrudniać w samej Europie nawet 20 tys. osób.
PowerCo łączy globalne działania Volkswagena w zakresie baterii
Grupa Volkswagen łączy swoją globalną działalność w zakresie akumulatorów w spółce PowerCo. Spółka będzie ze skutkiem natychmiastowym zarządzać międzynarodowymi operacjami produkcyjnymi, dalszym rozwojem technologii ogniw, pionową integracją łańcucha wartości oraz dostawami maszyn i urządzeń do fabryk. Planowane są także kolejne produkty, takie jak systemy magazynowania dla sieci energetycznej. Po Salzgitter kolejna fabryka ogniw ma powstać w Walencji.