Porsche mimo wielu wyzwań utrzymało dobre wyniki. W pierwszej połowie 2022 roku niemiecka marka w dostarczyła klientom na całym świecie 145 860 samochodów, co oznacza spadek o 5 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

  • Porsche dostarczyło w pierwszym półroczu 2022 roku łącznie 145 860 samochodów
  • Hitem sprzedażowym Porsche jest Porsche Cayenne – sprzedaż sięgnęła 41,9 tys. egzemplarzy
  • Elektryczny Porsche Taycan trafił do 18 877 klientów

Sprzedaż Porsche w pierwszym półroczu 2022 roku

Porsche sprzedało w okresie od stycznia do czerwca łącznie 145 860 samochodów. Sytuacja na rynku światowym w pierwszym półroczu była zróżnicowana, dlatego dane dotyczące dostaw w poszczególnych regionach i na poszczególnych rynkach są niejednorodne. W Europie liczba dostaw samochodów Porsche, wzrosła do 43 087 sztuk. Jest to wzrost o 7 procent w stosunku do roku ubiegłego, który i tak był już bardzo dobrym okresem. To samo dotyczy rodzimego dla aut Porsche rynku niemieckiego. 13 785 dostaw w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku to 5-procentowy wzrost rok do roku.

My i nasi dealerzy z powodzeniem przeszliśmy przez pierwsze półrocze, które kształtowane było przez czynniki zewnętrzne i niepewność. Oprócz trudności wynikających z nawrotu pandemii COVID w Chinach i na innych rynkach, towarzyszyły nam ciągłe wyzwania związane z łańcuchem dostaw i logistyką. Jednocześnie popularność naszych produktów pozostaje wciąż silne. Spodziewamy się, że drugie półrocze będzie dynamiczne. Podobnie jak w poprzednich latach, z optymizmem patrzymy w przyszłość i jesteśmy zdecydowani iść pełną parą przez pozostałe miesiące roku – mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG. 

Porsche Cayenne najpopularniejszym modelem Porsche w pierwszym półroczu 2022 roku
Porsche Cayenne najpopularniejszym modelem Porsche w pierwszym półroczu 2022 roku

Auta Porsche w Chinach i USA

W Chinach Porsche dostarczyło klientom 40 681 samochodów, mimo wielomiesięcznych blokad w niektórych miastach. Spadek dostaw w pierwszym półroczu wyniósł 16 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Wobec ogólnego spadku sprzedaży w segmencie premium w Chinach (od stycznia do maja spadek o 23 procent), niemiecki producent samochodów sportowych odnotował imponujący wynik na swoim największym rynku. W sumie Porsche w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie dostarczono 62 245 samochodów.

Porsche w Stanach Zjednoczonych dostarczyło klientom 32 529 pojazdów, mimo że firma borykała się z trudnościami w dostawach i tranzycie. 

Produkcja Porsche 718 w Zuffenhausen
Produkcja Porsche 718 w Zuffenhausen

Cayenne pozostaje najpopularniejszym Porsche

Popyt pozostaje szczególnie wysoki w przypadku modeli typu SUV. W sumie Cayenne w pierwszym półroczu odebrało 41 947 klientów. Na drugim miejscu znalazł się Porsche Macan, z liczbą 38 039 dostaw. Ikona samochodów sportowych – model Porsche 911 – trafił do 21 616 klientów na całym świecie. Elektryczny Taycan został przekazany 18 877 klientom – pomimo ograniczeń produkcyjnych wynikających z wąskich gardeł łańcucha dostaw, które szczególnie dotknęły całkowicie elektryczne Porsche. Panamera została dostarczona do 15 604 osób, natomiast 9 777 egzemplarzy modeli 718 Boxster i 718 Cayman wyjechało do klientów.

Elektryczny Porsche Taycan
Elektryczny Porsche Taycan

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię