Grupa Volkswagen zwiększyła w pierwszym półroczu dostawy pojazdów całkowicie elektrycznych o 27 procent rok do roku. Mimo wąskich gardeł w zaopatrzeniu, czasowego wstrzymania produkcji w Europie i blokady związanej z Covidem w Chinach, w pierwszym półroczu przekazano klientom 217 100 samochodów elektrycznych, w porównaniu z 170 900 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział elektryków w dostawach ogółem osiągnął poziom 5,6 procent, co oznacza wzrost z 3,4 procent w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Sprzedaż aut elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszym półroczu 2022 roku wzrosła o 27 proc.
  • Najpopularniejszym modelem były Volkswagen ID.4/ID.5
  • Marka Volkswagen sprzedała łącznie 116 tys. samochodów

Volkswagen zwiększa sprzedaż aut elektrycznych

Volkswagen podkreśla w komunikacie, że największym motorem wzrostu były Chiny. Na tamtejszym rynku sprzedano łącznie 63 500 aut elektrycznych. Jest to ponad trzykrotny wzrost w stosunku do okresu poprzedniego.

Pod względem sprzedaży aut elektrycznych w podziale na regiony, Europa nadal była wyraźnie na czele, ze 128 800 pojazdami (udział w całości Grupy: 59 procent) w pierwszych sześciu miesiącach. Drugim największym rynkiem dla Grupy były Chiny (29 procent). Na Stany Zjednoczone przypadło 8 procent globalnych dostaw Grupy Volkswagen z liczbą 17 000 pojazdów.

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Volkswagen ID.4 GTX

Najpopularniejsze auta elektryczne Grupy Volkswagen

Do końca czerwca główna marka Volkswagen dostarczyła klientom 115 900 pojazdów elektrycznych. Kolejne miejsca zajęły Audi z 50 000 pojazdów (23 procent), Skoda z 22 200 pojazdami (10 procent), Porsche z 18 900 pojazdami (9 procent) oraz SEAT/CUPRA z 8 300 pojazdami (4 procent).

Najlepiej sprzedające się modele BEV w pierwszej połowie 2022 roku:

  • Volkswagen ID.4/ID.5 – 66 800 szt.
  • Volkswagen ID.3 – 26 000 sztuk
  • Audi e-tron (w tym Sportback) – 24 700 sztuk
  • Skoda Enyaq iV (łącznie z Coupé) – 22 200 sztuk
  • Porsche Taycan (łącznie z Cross Turismo) – 18 900 sztuk
  • Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) 18 200 sztuk
Nowy elektryczny Volkswagen ID. Buzz
zdjęcie: Volkswagen

Fabryka akumulatorów Volkswagena w Salzgitter

Volkswagen w obecności kanclerza Niemiec Olafa Scholza wmurował w Salzgitter kamień węgielny pod pierwszą fabrykę akumulatorów. Produkcja rozpocznie się w 2025 roku. Odpowiedzialność za globalny biznes baterii będzie ponosiła nowo utworzona spółka-córka „PowerCo”. Oprócz produkcji ogniw nowa firma będzie odpowiedzialna za koordynowanie działań w całym łańcuchu wartości baterii. Do 2030 roku PowerCo ma zainwestować wraz z partnerami w rozwój obszaru biznesowego ponad 20 mld euro. Firma ma zatrudniać w samej Europie nawet 20 tys. osób.

Olaf Scholz na wmurowaniu kamienia węgielnego pod fabrykę akumulatorów w Salzgitter
Olaf Scholz na wmurowaniu kamienia węgielnego pod fabrykę akumulatorów w Salzgitter

PowerCo łączy globalne działania Volkswagena w zakresie baterii

Grupa Volkswagen łączy swoją globalną działalność w zakresie akumulatorów w spółce PowerCo. Spółka będzie ze skutkiem natychmiastowym zarządzać międzynarodowymi operacjami produkcyjnymi, dalszym rozwojem technologii ogniw, pionową integracją łańcucha wartości oraz dostawami maszyn i urządzeń do fabryk. Planowane są także kolejne produkty, takie jak systemy magazynowania dla sieci energetycznej. Po Salzgitter kolejna fabryka ogniw ma powstać w Walencji

Wmurowanie kamienia węgielnego pod fabrykę akumulatorów Volkswagena w Salzgitter
Wmurowanie kamienia węgielnego pod fabrykę akumulatorów Volkswagena w Salzgitter

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię