Polestar ogłasza solidne wyniki za pierwszą połowę 2022 roku z rekordowym poziomem dostaw i bardzo silnym portfelem zamówień. Sprzedaż wzrosła o 125 proc., zaś portfolio zamówień urosło o 350 proc. rdr. Szwedzka firma chce także zawojować rynek swoim nowym Polestarem 3.
- Polestar zwiększa sprzedaż o 125 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku
- Polestar sprzedał łącznie 21 200 samochodów
- Poziom zamówień wzrósł do 50 000 samochodów
Elektryczny Polestar sprzedaje się na pniu
Polestar sprzedał w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku około 21 200 samochodów – jest to wzrost o prawie 125 proc. Jest to wynik ponad dwukrotnie lepszy niż 9 510 dostarczonych samochodów w tym samym okresie w 2021 roku. Globalny poziom zamówień wzrósł od początku 2022 roku do 50 000 aut, co stanowi wzrost o ponad 350 proc. rok do roku.
Polestar rezerwuje również pierwszą część zamówień dla firmy Hertz. Dzięki tym wynikom Polestar potwierdza swój całoroczny cel dostarczenia 50 000 samochodów.
Polestar chce zwiększyć ekspansję
Polestar w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku rozszerzył swoją globalną obecność z 19 rynków do 25, podczas gdy liczba lokalizacji detalicznych wzrosła ze 103 do 125 na całym świecie, a około 30 kolejnych ma zostać otwartych do końca 2022 roku. Zwiększona obecność handlowa spowodowała wzrost liczby jazd testowych o ponad 210 proc., co jest kluczowym wskaźnikiem rosnącego zainteresowania konsumentów marką.
Po przedłużających się w Chinach blokadach związanych z pandemią COVID-19 w pierwszej połowie 2022 r., które opóźniły produkcję pojazdów Polestar, firma obecnie kontynuuje wprowadzanie drugiej zmiany w fabryce, aby odzyskać część produkcji utraconej na początku roku.
Kolejnym ważnym krokiem dla Polestara będzie wejście w segment SUV-ów wraz z październikową premierą elektrycznego SUV-a Polestar 3. Rynek SUV-ów jest jednym z segmentów o najwyższym wzroście i marżowości w branży motoryzacyjnej, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Klienci mogą spodziewać się, że Polestar 3 będzie można zamówić już w dniu premiery w październiku.
Polestar 3 będzie się wyróżniał wśród innych ofert SUV-ów i pobudzi naszą trajektorię wzrostu. Stanowi on również rozszerzenie naszych produktów na Stany Zjednoczone, w miarę jak stajemy się jeszcze bardziej globalni. To ważny kolejny krok w kierunku naszego celu, jakim jest sprzedaż 290 000 samochodów w 2025 roku – dziesięć razy więcej niż sprzedaliśmy w 2021 roku – podsumowuje Thomas Ingenlath szef firmy.