Polestar ogłasza solidne wyniki za pierwszą połowę 2022 roku z rekordowym poziomem dostaw i bardzo silnym portfelem zamówień. Sprzedaż wzrosła o 125 proc., zaś portfolio zamówień urosło o 350 proc. rdr. Szwedzka firma chce także zawojować rynek swoim nowym Polestarem 3.

  • Polestar zwiększa sprzedaż o 125 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku
  • Polestar sprzedał łącznie 21 200 samochodów
  • Poziom zamówień wzrósł do 50 000 samochodów

Elektryczny Polestar sprzedaje się na pniu

Polestar sprzedał w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku około 21 200 samochodów – jest to wzrost o prawie 125 proc. Jest to wynik ponad dwukrotnie lepszy niż 9 510 dostarczonych samochodów w tym samym okresie w 2021 roku. Globalny poziom zamówień wzrósł od początku 2022 roku do 50 000 aut, co stanowi wzrost o ponad 350 proc. rok do roku. 

Polestar rezerwuje również pierwszą część zamówień dla firmy Hertz. Dzięki tym wynikom Polestar potwierdza swój całoroczny cel dostarczenia 50 000 samochodów.

Hertz i Polestar

Polestar chce zwiększyć ekspansję

Polestar w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku rozszerzył swoją globalną obecność z 19 rynków do 25, podczas gdy liczba lokalizacji detalicznych wzrosła ze 103 do 125 na całym świecie, a około 30 kolejnych ma zostać otwartych do końca 2022 roku. Zwiększona obecność handlowa spowodowała wzrost liczby jazd testowych o ponad 210 proc., co jest kluczowym wskaźnikiem rosnącego zainteresowania konsumentów marką.

Po przedłużających się w Chinach blokadach związanych z pandemią COVID-19 w pierwszej połowie 2022 r., które opóźniły produkcję pojazdów Polestar, firma obecnie kontynuuje wprowadzanie drugiej zmiany w fabryce, aby odzyskać część produkcji utraconej na początku roku.

Zdjęcie samochodu elektrycznego Polestar 3
Zdjęcie samochodu elektrycznego Polestar 3
Polestar 2
Polestar 2

Kolejnym ważnym krokiem dla Polestara będzie wejście w segment SUV-ów wraz z październikową premierą elektrycznego SUV-a Polestar 3. Rynek SUV-ów jest jednym z segmentów o najwyższym wzroście i marżowości w branży motoryzacyjnej, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Klienci mogą spodziewać się, że Polestar 3 będzie można zamówić już w dniu premiery w październiku.

Polestar 3 będzie się wyróżniał wśród innych ofert SUV-ów i pobudzi naszą trajektorię wzrostu. Stanowi on również rozszerzenie naszych produktów na Stany Zjednoczone, w miarę jak stajemy się jeszcze bardziej globalni. To ważny kolejny krok w kierunku naszego celu, jakim jest sprzedaż 290 000 samochodów w 2025 roku – dziesięć razy więcej niż sprzedaliśmy w 2021 roku – podsumowuje Thomas Ingenlath szef firmy.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię