Sprzedaż Volvo w 2022 roku sięgnęła 615 121 samochodów. Jest to spadek o 12 procent w porównaniu z 2021 rokiem ubiegłym. Udział w pełni elektrycznych samochodów Volvo sięgnął 10,9 procent, w porównaniu z 3,7 proc. rok wcześniej.

  • Volvo sprzedało w 2022 roku o 12 proc. mniej samochodów niż w 2021 r.
  • Sprzedaż elektrycznych Volvo wzrosła o 159,5 proc. rdr
  • Największym hitem sprzedażowym był model XC60

Sprzedaż Volvo w 2022 roku

Volvo podkreśla, że na całoroczne wyniki sprzedaży wpłynęły wyzwania w całym łańcuchu dostaw, a także ograniczenia produkcji spowodowane brakami komponentów i blokadami związanymi z pandemią Covid w Chinach. W grudniu Volvo sprzedało 72 663 samochody, co oznacza wzrost o 12,8 proc. w ujęciu rocznym. W całym 2022 roku szwedzki producent sprzedał 615 121 samochodów, co w ujęciu rocznym jest spadkiem o 12 procent.

Liczba aktywnych subskrypcji na koniec 2022 roku wzrosła o 49 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, a w całym roku liczba samochodów Volvo sprzedanych online wzrosła o 17 procent rdr. 

Volvo C40 Recharge
Zdjęcie samochodu Volvo Recharge

Auta elektryczne Volvo na wzroście

Udział wszystkich samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in w grudniu 2022 roku wyniósł 43,8 procent. Samochody w pełni elektryczne Volvo w ostatnim miesiącu 2022 roku stanowiły 20,1 procent globalnej sprzedaży, a ich sprzedaż w ujęciu rocznym wzrosła o 205,9 proc. Jeśli zaś chodzi o cały rok, to Volvo może pochwalić się tym, że sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych wzrosła o 159,5 proc. rdr. Volvo sprzedało łącznie 66 749 w pełni elektrycznych aut, podczas gdy rok wcześniej wynik ten był na poziomie 25 727 samochodów elektrycznych. Cała gama Volvo Recharge urosła o 8,5 proc. rdr, przy czym w 2022 roku odnotowano spadek sprzedaży hybryd plug-in na poziomie 15,2 proc. rdr. 

Volvo XC40 Recharge
zdjęcie: Volvo

Sprzedaż Volvo wg regionów w 2022 roku

W Stanach Zjednoczonych Volvo sprzedało w ubiegłym roku 102 038 samochodów, co oznacza spadek o 16,5 procent w porównaniu z rokiem 2021. Z kolei w grudniu sprzedano na tamtejszym rynku 11 111 samochodów, co jest wzrostem o 6,4 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Sprzedaż w Chinach wyniosła 162 322 samochody, co jest spadkiem o 5,4 procent w porównaniu z rokiem 2021. W grudniu Volvo sprzedało w Chinach 16 950 samochodów, co oznacza wzrost o 15,8 procent rdr.

W Europie sprzedaż Volvo spadła w całym 2022 roku o 15,7 procent do poziomu 247 413 samochodów. W grudniu Volvo sprzedało na Starym Kontynencie 33 407 samochodów (wzrost o 17 proc. rdr). 

Najlepiej sprzedające się Volvo 2022 roku — XC60

W skali globalnej Volvo XC60 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem firmy w 2022 roku, a firma sprzedała w ciągu roku 195 338 egzemplarzy tego samochodu (w 2021 było to 215 635). Na drugim miejscu znalazł się model Volvo XC40 z łączną sprzedażą na poziomie 169 206 samochodów (201 037 sztuk w 2021 roku), natomiast trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem Volvo był XC90 z wynikiem 97 130 samochodów (108 231 sztuk w 2021 roku).

Volvo EX90
Volvo EX90

Zobacz też: Polestar pokazał pierwszego SUVa — Polestar 3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię