Sprzedaż Volvo sięgnęła w sierpniu 43 666 samochodów. Jest to spadek o 4,6 proc. w ujęciu rocznym. Najpopularniejszym samochodem Volvo był model XC60.

  • Sprzedaż Volvo w sierpniu spadła o 4,6 proc.
  • Poziom sprzedaży sięgnął 43 666 egzemplarzy
  • W II kwartale 2022 roku sprzedaż Volvo spadła o 27 proc. rdr

Sprzedaż Volvo w sierpniu

Sprzedaż samochodów Volvo w Europie w sierpień osiągnęła poziom 10 995 sztuk, co oznacza spadek o 15,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge stanowiła 48 procent całkowitej sprzedaży w regionie w tym miesiącu.

Sprzedaż Volvo w USA wyniosła 8 136 samochodów, co oznacza spadek o 23,9 procent rdr, przy czym modele Recharge stanowiły 16,9 procent całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach wzrosła w sierpniu o 31 proc. do 17 179 samochodów.

Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w tym miesiącu był XC60 ze sprzedażą 16 161 samochodów, a następnie XC40 z wynikiem 9 766 samochodów i XC90 z wynikiem 7 678 samochodów.

Popyt na samochody elektryczne Volvo pozostaje solidny. Linia modeli Recharge stanowiła 21,9 procent sprzedaży w zeszłym miesiącu, a auta elektryczne stanowiły 5,7 procent sprzedaży.

Pozytywny trend w produkcji utrzymał się w sierpniu, jednak na jego tempo wpłynęły przerwy w dostawie prądu oraz epidemia Covid-19 w Chinach. Ponadto brak dostępności komponentów, zwłaszcza półprzewodników, nadal wpływa na wydajność produkcji, co odbiło się na dostawach detalicznych Volvo w sierpniu.

Samochody Volvo w drugim kwartale 2022 roku

Samochody Volvo odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale 2022 roku o 27 proc. Sprzedaż sięgnęła 143 006 aut. Przychody wyniosły 71,3 miliarda koron szwedzkich, co oznacza spadek o 2 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a ich spadek jest mniejszy, niż sprzedaży detalicznej ze względu na silną politykę cenową. To zaś oznacza, że samochody Volvo obroniły się w kolejnym, trudnym kwartale.

Volvo C40 Recharge

COVID psuje biznes Volvo

Na wyniki sprzedaży Volvo w drugim kwartale wpłynęły ograniczenia w dostawach przeniesione z poprzednich kwartałów, a także szczególnie silny efekt blokad związanych z Covid-19 w Chinach. Ten ostatni czynnik nie tylko wpłynął na dostawy w Chinach, ale również poważnie wpłynął na tamtejszą produkcję, jak i tą w Europie. Problemy dotyczyły głównie samochodów RechargeVolvo podkreśla, że wpływ ten będzie nadal widoczny w trzecim kwartale, a w całym rok 2022 celem pozostaje dwucyfrowy udział elektrycznych samochodów Volvo lub ponad dwukrotny — w porównaniu z rokiem 2021.

Volvo C40 Recharge
zdjęcie: Volvo

Samochody Volvo w 2022 r.

Volvo obserwuje również wyraźną poprawę w zakresie stabilizacji łańcucha dostaw – w czerwcu nastąpił zdecydowany powrót produkcji. O ile normalizacja ta będzie kontynuowana, firma spodziewa się stopniowego wzrostu produkcjisamochodów w nadchodzących miesiącach.

Samochody Volvo może czekać niższy poziom sprzedaży w całym 2022 roku w porównaniu do 2021 roku. Ze względu na przesunięcie czasowe między produkcją a dostawami detalicznymi, firma nie oczekuje, że te ulepszenia przełożą się na wzrost sprzedaży detalicznej w ciągu roku kalendarzowego. Zatem w całym roku 2022 Volvo przewiduje, że sprzedaż będzie płaska lub nieco niższa w porównaniu z wolumenami w 2021 r.

Volvo XC40 Recharge
zdjęcie: Volvo
Zdjęcie samochodu Volvo Recharge
Volvo sprzedaje coraz więcej samochodów elektrycznych zdjęcie: Volvo

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię