Mercedes zakończył rok 2022 mocnym ostatnim kwartałem, dostarczając klientom 540 800 samochodów osobowych Mercedes-Benz (+17 proc.) i osiągając wzrost sprzedaży w segmencie Top-End oraz aut elektrycznych. Okres od października do grudnia był najlepszym kwartałem w 2022 roku dla pojazdów Top-End, z wyższą o 14 proc. sprzedażą o 14 proc. dzięki solidnemu popytowi w większości regionów.

  • Sprzedaż aut elektrycznych Mercedesa wzrosła o 124 proc. rdr
  • Mercedes-Maybach osiągnął swój najlepszy rok sprzedażowy, dostarczając klientom 21 600 sztuk (+37 proc.)
  • W 2023 roku Mercedes-Maybach także stanie się elektryczny wraz z premierą Mercedesa-Maybacha EQS SUV

Sprzedaż Mercedesa w 2022 roku

W 2022 roku Mercedes dostarczył klientom łącznie 2 043 900 samochodów (-1 proc.). W drodze ku całkowicie elektrycznej przyszłości globalne dostawy zelektryfikowanych samochodów Mercedes-Benz (PHEV i BEV, w tym smart) osiągnęły poziom 319 200 sztuk (+19 proc.), co stanowi 15 proc. całkowitej sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz Cars w 2022 roku.

Sprzedaż elektrycznych Mercedesów w 2022 roku

Mercedes-Benz ponad dwukrotnie zwiększył dostawy aut elektrycznych do 117 800 sztuk (+124 proc.). Włączając w to markę Smart, prawie co druga sprzedaż dotyczyła samochodu elektrycznego (44 proc.). W ramach transformacji mającej na celu przejście na pojazdy całkowicie elektryczne do końca dekady, gdy tylko pozwolą na to warunki rynkowe, Mercedes-Benz ogłosił plany budowy własnej sieci ładowania o dużej mocy, obejmującej ponad 10 000 ładowarek na całym świecie.

— Rok 2022 oznacza kolejny udany rok w transformacji Mercedes-Benz: ponad dwukrotnie zwiększyliśmy sprzedaż aut elektrycznych, zademonstrowaliśmy nasze wysokie ambicje w zakresie elektryfikacji dzięki modelowi EQXX, który może osiągnąć zasięgd 1200 km i osiągnęliśmy nowy, rekordowy wynik dla Maybacha, którego sprzedaż zwiększyła się o 37 proc. W 2023 roku będziemy kontynuować naszą misję oferowania najbardziej pożądanych samochodów elektrycznych i dalej chcemy zwiększać naszą sprzedaż – mówił Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Benz EQS SUV 580 4MATIC
Mercedes-Benz EQS SUV 580 4MATIC

Sprzedaż Mercedesa w segmencie Top-End Luxury w 2022 roku

Dostawy do klientów w segmencie Top-End wzrosły znacząco w IV kwartale o 14 proc. do 83 800 sztuk, co zaowocowało najlepszym kwartałem sprzedażowym dla tego segmentu w 2022 roku. Głównymi motorami napędowymi w IV kwartale była sprzedaż AMG (+28 proc.), Mercedes-Maybacha (+25 proc.) i Klasy G (+15 proc.). Mercedes-Maybach osiągnął swój najlepszy rok sprzedażowy, dostarczając klientom 21 600 sztuk (+37 proc.). Wzrost ten był wspierany głównie przez dobre wyniki w Japonii, Korei, na Bliskim Wschodzie, a zwłaszcza w Chinach, gdzie Maybach dostarczał ponad 1 100 sztuk miesięcznie.

Dostawy Klasy S wzrosły do ponad 90 000 sztuk, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do okresu sprzed roku. Ponadto Mercedes EQS był w stanie przyciągnąć nowych klientów do segmentu Top-End. W 2022 roku dostarczono klientom 19 200 pojazdów tego typu. SUV EQS otrzymał już pozytywne opinie w USA i zostanie ponadto wprowadzony na rynek chiński na początku 2023 roku. W 2023 roku Mercedes-Maybach także stanie się elektryczny wraz z premierą Mercedesa-Maybacha EQS SUV w pierwszej połowie roku.

— Po kolejnym roku z ograniczoną dostępnością pojazdów i wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw, jestem wdzięczny za pasję naszych klientów do naszych produktów i ich stałe zaufanie do naszej marki. Rok 2022 dostarczył wielu atrakcji: mamy teraz osiem w pełni elektrycznych modeli w salonach, kontynuujemy podnoszenie doświadczenia ładowania naszych klientów na inny poziom i po raz kolejny byliśmy w stanie zwiększyć wartość naszej marki o 10 proc., aby pozostać najbardziej wartościową luksusową marką motoryzacyjną na świecie. Rok 2023 będzie zawierał w sobie wiele kamieni milowych w transformacji naszego doświadczenia klienta wraz z wprowadzeniem naszego modelu sprzedaży bezpośredniej na głównych rynkach, takich jak Wielka Brytania i Niemcy — mówiła Britta Seeger, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Mercedes- Maybach S 580 4MATIC
Mercedes- Maybach S 580 4MATIC

Sprzedaż Mercedesa w segmencie Core Luxury w 2022 roku

Dostawy do klientów w segmencie Core Luxury osiągnęły poziom 1 101 800 sztuk (+4 proc.). Po raz kolejny Mercedes GLC był najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa z wynikiem 342 900 sztuk (+3 proc.) w 2022 roku. Klasa C odnotowała wzrost dostaw o 17 proc. do 299 100 samochodów. Całkowicie elektryczny EQE jest już dostępny we wszystkich regionach i w 2022 roku został dostarczony 12 600 razy. Wprowadzonego niedawno elektrycznego SUV-a EQE można już zamawiać w całej Europie, a w pierwszej połowie 2023 roku także w Chinach i USA. Segment Core Luxury zostanie dodatkowo wzmocniony przez zupełnie nową Klasę E, która będzie świętować swoją światową premierę w 2023 roku.

Mercedes-Benz GLC SUV plug-in hybrid
Mercedes-Benz GLC SUV plug-in hybrid

Sprzedaż Mercedesa w segmencie Entry Luxury w 2022 roku

Sprzedaż detaliczna w segmencie Entry Luxury wyniosła 587 700 sztuk (-10 proc.), na co wpływ miały przede wszystkim utrudnienia w łańcuchu dostaw i logistyce. Elektryczny model EQA sprzedał się w liczbie 33 100 sztuk (+43 proc.), a EQB w liczbie 24 200 sztuk. Udział aut elektrycznych podwoił się w tym segmencie do 10 proc. sprzedaży.

Sprzedaż Mercedesa wg rynków

Sprzedaż w Azji utrzymała się na poziomie sprzed roku z liczbą 987 800 dostaw do klientów (+1 proc.). W Chinach w IV kwartale wzrosła ona o 13 proc., do czego przyczyniły się dobre wyniki Klasy S (+45 proc.), Maybacha (+16 proc.) i Klasy G (+14 proc.). Dostawy samochodów elektrycznych Mercedesa i hybryd plug-in wzrosły w Chinach w 2022 roku o 143 proc. Z kolei dostawy do klientów w Korei Południowej po raz pierwszy w 2022 roku przekroczyły 80 000 sztuk (+7 proc.). Ponadto sprzedaż rosła także w Indiach (+41 proc.) i Wietnamie (+19 proc.). Sprzedaż detaliczna Maybacha wzrosła ponad dwukrotnie w Korei Południowej i Japonii.

W Europie sprzedaż detaliczna Mercedesa sięgnęła 635 100 sztuk (+1 proc.) przy rosnących dostawach w Niemczech (+8 proc.). Sprzedaż pojazdów klasy Top-End wzrosła tutaj w IV kwartale do 17 600 sztuk (+45 proc.), głównie dzięki dostawom Klasy G w ilości 3 100 sztuk (+102 proc.). Udział aut zelektryfikowanych w Europie wzrósł do 36 proc. dzięki dostawom EQA, EQB i hybryd plug-in.

Całoroczna sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła nieznacznie do 327 000 sztuk (+3 proc.) po dobrym IV kwartale (+17 proc.), do czego przyczyniła się wysoka sprzedaż samochodów w segmencie Top-End (+18 proc.). W całym roku sprzedaż w USA wzrosła o 4 proc. dzięki dobremu wynikowi Klasy S (+12 proc.). Segment Top-End stanowił łącznie 29 proc. dostaw Mercedesa na rynku amerykańskim. Dzięki modelom EQS, EQS SUV, EQE, EQB i wkrótce EQE SUV elektryfikacja na rynku amerykańskim nabierze jeszcze większego tempa.

Zobacz też: Testy elektrycznego Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię