Pierwsze stacje ładowania PureCity już uruchomione. Operator innowacyjnej, zielonej sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych, będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej, postawił swój pierwszy punkt przy centrum handlowym Marywilska 44. Klienci mogą już korzystać z 4 punktów ładowania PureCity. Do końca czerwca br. Pure City planuje mieć łącznie 50 elektrostacji, a do końca 2023 r. nie mniej niż 100 elektrostacji na terenie całej Polski.

  • PureCity uruchomił swój pierwszy punkt ładowania w Warszawie przy ul. Marywilskiej
  • Do końca 2023 roku PureCity chce mieć 100 takich punktów w Polsce
  • PureCity łączy w sobie elementy stacji ładowania samochodów i cyfrowej reklamy ekranowej

PureCity rusza ze swoimi stacjami ładowania

PureCity łączy w jednym modelu biznesowym dwa rozwiązania dla inteligentnych miast: sieć ładowania aut elektrycznych z nowoczesną siecią ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej. Zielone elektrostacje PureCity dzięki odpowiednio dobranym lokalizacjom, mają zapewnić połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Dynamicznie rozwijająca się spółka we wrześniu zeszłego roku zawiązała dwa partnerstwa technologiczne z doświadczonymi na rynku elektromobilnościowym firmami: Elocity oraz stacjeladowania.com. Obecnie pracuje nad uruchomieniem elektrostacji w innych miastach, przede wszystkim na terenie parków handlowych.

— Pierwsze elektrostacje PureCity już działają, potwierdzając, że nasz nowatorski model biznesowy w połączeniu z kompetencjami zespołu przynosi mierzalne efekty. Zgodnie z założeniami realizujemy plan dynamicznego rozwoju zielonej sieci elektrostacji, która do końca 2025 r. ma objąć 750 ładowarek w całej Polsce, przede wszystkim w miastach pow. 20 tys. mieszkańców. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce. Zielona sieć elektrostacji PureCity, która będzie zasilana energią z certyfikatami zielonego pochodzenia, to konkretna odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz marek, które stawiają na zrównoważony rozwój — podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.

PureCity chce mieć 100 stacji ładowania do końca 2023 roku

Dwie pierwsze elektrostacje AC o mocy 2×22 kWh zlokalizowane w Warszawie umożliwiają ładowanie jednocześnie czterech pojazdów elektrycznych. Do korzystania z ładowarek PureCity potrzebna jest aplikacja, którą można już pobrać ze strony firmy. Elektrostacje PureCity są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Pozwoli to PureCity oferować kierowcom tańsze lub nawet bezpłatne ładowanie pojazdów. Koszt ładowania będą pokrywały w całości lub w części marki i organizacje korzystające z formatów reklamowych na nowoczesnych nośnikach LED. 

PureCity planuje do końca czerwca 2023 r. mieć łącznie podpisanych 100 umów na lokalizacje dla elektrostacji i zrealizować 50 instalacji. Do końca roku planuje mieć nie mniej niż 100 ładujących elektrostacji w całej Polsce. To element konsekwentnie realizowanego planu, by do końca 2025 r. zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w miastach o wielkości pow. 20 tys. mieszkańców w całej Polsce.

Cyfrowa reklama i ładowanie samochodów elektrycznych

Cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który po trzech kwartałach 2022 r. wzrósł o 89,5 proc. r/r. Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 18 proc., podczas gdy na świecie udział ten jest na poziomie 50 proc. Również polską branżę elektromobilności czeka dynamiczny rozwój. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punkty ładowania samochodów elektrycznych. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 – krotny wzrost.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię