Renault mimo spadku sprzedaży w całym 2022 roku chwali się, że zrealizował swoje najważniejsze cele. Francuski producent jest obecnie, marką numer trzy na rynku czystych pojazdów elektrycznych i drugą marka na rynku pojazdów w pełni hybrydowych w Europie.
- Renault sprzedało w 2022 roku 1 466 729 samochodów
- Sprzedaż aut elektrycznych Renault wzrosła o 12 proc. rdr
- Gamą E-Tech stanowiła 39 proc. sprzedaży w Europie
Renault w 2022 roku
Sprzedaż marki Renault w 2022 roku sięgnęła 1 466 729 pojazdów, co oznacza spadek na poziomie 9,4 proc. w porównaniu z rokiem 2021. W Europie Renault zdobyło udział w rynku na poziomie 6,4 proc. (-0,7 pkt vs 2021) z wynikiem 832 605 sztuk. Na pozostałych rynkach francuski producent sprzedał 634 124 samochody.
Auta elektryczne Renault
W 2022 roku Renault staje się trzecią wiodącą zelektryfikowaną marką, ze sprzedażą aut elektrycznych na poziomie 228 000 egzemplarzy (wzrost o 12 proc. w stosunku do 2021 roku).
Zgodnie ze swoimi ambicjami osiągnięcia do 2025 roku 65 proc. udziału aut zelektryfikowanych w miksie sprzedaży na rynku europejskim, Renault zwiększa swój miks sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych o +9 pkt. proc. vs 2021 r. Gama E-Tech (układy napędowe BEV i Hybrid) stanowi obecnie 39 proc. sprzedaży samochodów osobowych Renault w Europie, podczas gdy średnia rynkowa wynosi 31 proc.
Całkowicie nowy Megane E-Tech electric uzupełnił ofertę aut elektrycznych Renault w Europie w drugiej połowie 2022 r. i stał się jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na rynku detalicznym z wynikiem 33 000 sprzedanych egzemplarzy, przy czym większość sprzedaży przypada na wersje z zasięgiem 450 km i systemem Open RLink, powered by Google. W 2023 roku Renault wprowadzi Megane E-Tech electric poza Europą.
— Zespół zrealizował nasze kluczowe priorytety w 2022 roku: wzrost na rynku samochodów zelektryfikowanych, w segmencie C, rynku detalicznym. Nasza gama E-Tech doskonale spełnia oczekiwania klientów i plasuje nas jako trzecią markę w Europie na rynku zelektryfikowanym. W 2023 r. dalszy wzrost Renault zapewni nasza wyjątkowa gama E-Tech, a także 4 ważne premiery z wysokiej jakości pojazdami, z których jesteśmy dumni — mówił Fabrice Cambolive dyrektor operacyjny marki Renault
Renault mocniejsze w hybrydach
Rozkwit przeżywa także technologia w pełni hybrydowa (HEV), gdzie sprzedaż Renault sięgnęła 117 000 sztuk (+64 proc. w stosunku do roku 2021). Technologia ta osiąga odpowiednio miks 30 proc. w modelu Clio, 31 proc. w modelu Captur, 65 proc. sprzedaży modelu Arkana. W 2022 roku Renault stało się drugą marką w Europie pod względem sprzedaży HEV.
Renault rośnie w sprzedaży do klienta detalicznego
Renault osiągnęło swój cel, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną, bo 51 proc. sprzedanych samochodów trafiło do klientów detalicznych, co jest wzrostem na poziomie 8 pkt proc., w stosunku do 2021 roku. Udział Renault w całym rynku detalicznym poprawił się w 2022 roku ostatecznie o 0,3 pkt proc.
Szczególnego tempa nabrał wzrost w segmencie C, w którym sprzedaż Renault rosła w tempie 21 proc. Dużym sukcesem okazała się sprzedaż modelu Renault Arkana (ponad 80 000 samochodów), która w ubiegłym roku została niemalże podwojona względem 2021 roku.
Renault miało także dobry rok, jeśli chodzi o segment lekkich samochodów użytkowych, w którym posiada już 14,4 proc. rynku. W 2022 roku Renault uzupełnia swoją ofertę LCV o nowego Kangoo Van E-Tech electric i nowego Master E-Tech electric.
Sprzedaż Renault wg kluczowych rynków
Poza Europą sprzedaż Renault sięgnęła 634 124 sztuk, co stanowi 43,2 proc. całkowitej sprzedaży marki.
Turcja, z wolumenem 99 639 sprzedanych pojazdów (+22,6 proc. w porównaniu z 2021 r.) i udziałem w rynku zwiększonym o +1,7 punktu procentowego do 12,7 proc., stała się czwartym rynkiem dla Renault. W Maroku wielkość sprzedaży wzrosła o 11,4 proc. (26 385 pojazdów), a udział w rynku osiągnął rekordowy od 10 lat poziom 16,3 proc. (+2,9 pkt).
W Indiach sprzedaż spadła o 9 proc.