Aehra to nowa globalna marka elektrycznej motoryzacji ultra premium. Włoski startup ujawnił projekt zewnętrzny swojego pierwszego modelu, SUV-a. Zaprezentowany on został mediom w Mediolanie, mieście, w którym znajduje się siedziba firmy Aehra.
- Aehra to włoski startup motoryzacyjny z siedzibą w Mediolanie
- Firma pokazała zdjęcia swojego pierwszego elektrycznego SUV-a
- Auto ma trafić do klientów w 2023 roku
- SUV Aehra ma wyjątkowo opływowe kształty dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii i komponentów
SUV Aehra — nowy gracz na rynku luksusowej i elektrycznej mobilności
Samochód elektryczny marki Aehra dzięki długiemu, 3-metrowemu rozstawowi osi, radykalnie niskiemu przodowi prezentuje stylistykę, która głęboko różni się od stylistyki jakiegokolwiek innego pojazdu dostępnego obecnie na rynku. Wąskie, wydłużone reflektory połączone z listwami oświetleniowymi LED podkreślającymi zewnętrzne krawędzie dolnych otworów wentylacyjnych, tworzą zwracający uwagę elektrycznego SUV-a. Auto ma kosztować od 160-180 tysięcy dolarów, a moc wynosi od 550-600 kW.
Aehra SUV — nacisk na włoskie wzornictwo
Każdy element Aehra SUV ma uosabiać determinację włoskiej marki do przeciwstawiania się współczesnym konwencjom masowej motoryzacji, przy jednoczesnym zachowaniu czystych wartości klasycznego włoskiego wzornictwa. Motyw ten jest widoczny w takich aspektach jak przeszklenia, które wydają się płynąć jako jeden element od samego przodu samochodu, poprzez dach, aż do tylnej części klapy bagażnika. Drzwi otwierają się do góry i mają zapewniać optymalną łatwość wejścia i wyjścia do kabiny, która bez problemu mieści czterech zawodników NBA.
– W przypadku SUV-a Aehra zrezygnowaliśmy z konserwatywnych ograniczeń, które obciążały wszystkich innych producentów samochodów w ich dotychczasowym podejściu do projektowania aut elektrycznych. Zamiast tego, przyjęliśmy bardzo odważne podejście. W firmie Aehra ten sposób myślenia napędza nie tylko projektowanie naszych samochodów, ale każdy aspekt, w tym inżynierię, układ wnętrza, najnowocześniejsze zrównoważone materiały, których używamy i sposób, w jaki na nowo definiujemy całą podróż klienta – powiedział Filippo Perini, AEHRA, Chief Design Officer.
Wykorzystując najnowocześniejsze metody CFD (Computational Fluid Dynamics), których dokładność jest równa, a pod pewnymi względami większa od tych osiąganych w tunelach aerodynamicznych, Perini i jego zespół wygenerowali m.in. przełomowo opływowe nadwozie. Wiedza zdobyta podczas tego procesu została wykorzystana do zaprojektowania przedniej i tylnej części SUV-a, aby ustanowić optymalne standardy w zakresie aerodynamiki.
– W przypadku SUV-a stworzyliśmy pojazd, który wykracza daleko poza konwencjonalne standardy wyznaczone przez branżę motoryzacyjną dla SUV-a i wyznacza nowe wzorce w zakresie stylu i komfortu. Zastosowaliśmy konstrukcję monobody, która, choć w przeszłości była szeroko stosowana we Włoszech, obecnie jest zwykle zarezerwowana wyłącznie dla supersamochodów. Równie radykalnie podeszliśmy do kwestii aerodynamiki, która odgrywa główną rolę w projekcie, właściwościach jezdnych i wydajności SUV-a – mówił.
Wyjątkowa aerodynamika Aehra SUV
Aehra przyjęła w swoim SUV-ie innowacyjne zarządzanie aerodynamiczne, z ruchomymi elementami z przodu i z tyłu, które oferują dreszczyk emocji i obietnicę sportowej jazdy, a jednocześnie poprawiają aktywne bezpieczeństwo. Rozwiązania te optymalizują również współczynnik oporu powietrza i zarządzanie termiczne akumulatorami, zwiększając jednocześnie zasięg samochodu. Wykorzystanie pełnego potencjału ultra-zaawansowanych, wyjątkowo lekkich, wysoce zrównoważonych materiałów kompozytowych, w tym technologii kutych włókien węglowych, które pojawiły się na rynku dopiero w ostatnich kilku latach, co dodatkowo zwiększa wydajność pojazdu.